Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?

51. Data: 2010-03-18 13:09:22

Temat: Re: Umowa ? Przed obejrzeniem domu ?
Od: Czarek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

szerszen wrote:
> Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
> niczego nie postuluje, twierdze jedynie, ze w wymienionym przypadku
> posrednik w najlepszym wypadku chcial wziac od zainteresowanego kase
> zupelnie za nic, kasujac podwojna prowizje za jedna transakcje, a w
> najgorszym chcial go orznac na grupsza kase, zmuszajac do podpisania
> metnej umowy z pustym miejscem na prowizje

Ale o co Ci dokładnie chodzi? Zmuszał Ci ktoś? Skoro sprzedający
stwierdził, że opłaca mu się podpisanie umowy która przynajmniej nie
zabrania pobrania prowizji od obu stron transakcji, to w czym problem?
Wolny rynek. Nikt Cię pod pistoletem nie zmuszał do podpisywania takiej
umowy, ale skoro nie zgadzasz się z warunkami wykonania usługi, to po
prostu nie zostanie ona na Twoją rzecz wykonana. I żebyś nie pisał, że
przecież nic nie zrobili na Twoją rzecz. Podanie adresu nieruchomości to
już jest element umownej usługi.

Pozdrawiam

Czarek

52. Data: 2010-03-18 13:11:47

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I żebyś nie pisał, że przecież nic nie zrobili na Twoją rzecz. Podanie
> adresu nieruchomości to już jest element umownej usługi.

na moja rzecz nic nie zrobili, bo nie ja jestem watkotworca :)
a adres nie zostal podany, za to piszacy nie zostal odpowiednio
poinformowany o "szczegolach" watpliwej jakosci uslugi, przez co stracil
czas i koszty dojazdu

53. Data: 2010-03-18 13:12:47

Od: kaszpir <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> najwiekszym konkretem i dodowem na nieuczciwosc posrednika jest fakt, ze
> chcial aby podpisal umowe "in blanco" czyli z pustym miejscem na prowizje

Jakie konkrety ?

Napisałem do dwóch biur pośrednictwa. Każde zaproponowało mi
obejrzenie domu i nic nie wspomniało o jakiś umowach ...

Znalazłem niemalże identyczne ogłoszenia.
Ta sama lokalizacja , ten sam projekt domu (wirtualny) , niemalże ten
sam opis i dokładnie taka sama cena.

W obu przypadkach powiedziano mi że developer oddaje dom nr.1 w
kwietniu , a nr.2 w czerwcu ...

Obydwoje pośrednicy nie potrafili odpowiedzieć na moje dokładniejsze
pytanie (grubośc ocieplenia ścian/sufitu/podłogi) , jedynie co
potrafili powiedzieć że na pewno jest dobrze ocieplony ...

W dużym prawdopodobieństwem oba biura mają tą samą ofertę. Nawet nie
chce myśleć co by się stało jakbym podpisał takie umowy z kilkoma
pośrednikami , którzy pokazali mi by ten dom i wreszcie zdecydował bym
się kupić ten dom ...
Zapewne skończyło by się to że zapłaciłbym jednemu pośrednikowi
prowizję a pozostałym kary za kupno "poza nimi" ...

Umowa ta jest BARDZO niekorzystna dla klienta.
Jeśli szuka przez wiele biur pośrednictwa to może trafić na te same
oferty u wielu pośredników i jedynie władować się w niepotrzebne
koszty i problemy ...

Ja z tej przygody wyciągnąłem wnioski.
Na pewno nie skorzystam z oferty pośrednika.

Oferta przestała mnie interesować , bo stwierdziłem że jednak jest to
za daleko , a nie chce aż tyle czasu spędzać codziennie na dojazdy.

54. Data: 2010-03-18 13:14:12

Od: Czarek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

szerszen wrote:
> Użytkownik "Czarek" <...@...pl> napisał w wiadomości
> kupujacy po prostu pojdzie gdzie indziej

No więc po co bijesz pianę, jeśli twierdzisz, że to nie sprawa kupującego?

> to trzebabylo powiadomic o przymusie podpisywania jakiejs umowy, oraz
> przeslac jej tresc do konsultacji z prawnikiem

Zawsze się spodziewasz, że usługi na Twoją rzecz zostaną wykonane bez
zawarcia pisemnej umowy...? W bankach też robisz awanturę, że w reklamie
nie powiedzieli nic o umowie, które trzeba podpisać, żeby skorzystać z
ich usług? Jak kupujesz samochód, to robisz sprzedającemu awanturę o to,
że oczekuje umowy na piśmie? Tak się składa, że na naszym rynku
(abstrahując od tego, czy to źle czy dobrze) normą jest, że umowę
pośrednictwa zawiera się zarówno ze sprzedającym i kupującym, więc
trudno oczekiwać tutaj szczególnego informowania, bo jest to norma.

Pozdrawiam

Czarek

55. Data: 2010-03-18 13:17:50

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> usług? Jak kupujesz samochód, to robisz sprzedającemu awanturę o to, że

ty tak napowaznie czy jakies lekcje bierzesz?
nie widzisz roznicy pomiedzy jednym a drugim?

> [...]
> dobrze) normą jest, że umowę pośrednictwa zawiera się zarówno ze
> sprzedającym i kupującym, więc trudno oczekiwać tutaj szczególnego

dla kogo norma?
jak ide do posrednika i chce aby wyszukal dla mnie konkretny lokal, to
jeszcze moge sie spodziewac ze bedzie chcial jakas umowe, ale jak sam sobie
znajde konkretny, a on sie ze mna umawia na jaego ogladanie, to trudno jest
sie spodziewac, ze zanim poda ci adres, podstawi pod nos umowe

gdyby byl rzetelny, coby nie pisac uczciwy, poinformowal by o umowie, oraz o
ewentualnej prowizji, tymczasem w tym przypadku nie bylo ani jednego, ani
drugiego, wiec co, mial nadzieje, ze jak juz klient poswiecil czas i
pieniadze, to podpisze dla swietego spokoju?

za dlugo zyje w tym kraju i o za duzej ilosci rzeczy slyszalem, aby wierzyc,
ze to przypadek, to celowe dzialanie na szkode potencjalnego klienta

56. Data: 2010-03-18 13:20:06

Od: Czarek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

kaszpir wrote:
> [...]
> pytanie (grubośc ocieplenia ścian/sufitu/podłogi) , jedynie co
> potrafili powiedzieć że na pewno jest dobrze ocieplony ...

Ale to nie wina biur pośrednictwa, że developer nie zdecydował się na
umowę na wyłączność i że nie podał szczegółów inwestycji pośrednikowi.
Możesz tu winić tylko developera.

> [...]
> Zapewne skończyło by się to że zapłaciłbym jednemu pośrednikowi
> prowizję a pozostałym kary za kupno "poza nimi" ...

Jakbyś przeczytał umowę to zapewne dowiedziałbyś się, że prowizja jest
należna w przypadku kupna konkretnego lokalu czy mieszkania w konkretnym
bloku, które zostało Ci przedstawione przez agencję, a nie każdego
lokalu które jest bądź może być w ofercie tej agencji. Jakbyś miał
fantazję oglądać to samo mieszkanie kilka razy z różnymi pośrednikami,
to pewnie miałbyś problem, no ale raczej nikt normalnym nie ma takich
potrzeb.

> Umowa ta jest BARDZO niekorzystna dla klienta.
> Jeśli szuka przez wiele biur pośrednictwa to może trafić na te same
> oferty u wielu pośredników i jedynie władować się w niepotrzebne
> koszty i problemy ...

Bzdura. Wystarczy nie oglądać tego samego mieszkania z każdą agencją po
kolei.

Pozdrawiam

Czarek

57. Data: 2010-03-18 13:20:59

Od: kaszpir <k...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Fajnie, a jak widzisz mo�liwo�� takiego zabezpieczenia si�, je�eli
> nieruchomo�� nie zosta�a wstawiona na wy��czno��?

Nie ma takiego czegoś.

Sprzedający także przecież może próbować sam sprzedać a nie tylko ufać
że uda się sprzedać pośrednikowi ...

Takie są prawa rynku.
Pośrednik ma większe możliwości dotarcia do potencjalnych klientów
więc może sprzedać szybciej nieruchomość.
I powinno mu zależeć na prowizji a tym samym zaprezentowaniu oferty w
sposób jak najlepszy ...

Może się zabezpieczyć jedynie tak aby klient którego podesłał
pośrednik nie kupił poza pośrednikiem nieruchomości , ale to musi
wynikać z umowy między sprzedającym a pośrednikiem.

58. Data: 2010-03-18 13:22:52

Od: Czarek <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

szerszen wrote:
> [...]
> a adres nie zostal podany, za to piszacy nie zostal odpowiednio
> poinformowany o "szczegolach" watpliwej jakosci uslugi, przez co stracil

Ale wiesz, autor wątku nic nie pisał o tym, żeby w ogłoszeniu które sam
znalazł było napisane, że jest to oferta bezprowizyjna dla kupującego.
Skoro tak, to zdroworozsądkowo powinien liczyć się z potencjalną
koniecznością zapłacenia prowizji, a skoro tak, to również z
koniecznością wcześniejszego podpisania umowy.

Pozdrawiam

Czarek

59. Data: 2010-03-18 13:23:27

Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale wiesz, autor wątku nic nie pisał o tym, żeby w ogłoszeniu które sam
> znalazł było napisane, że jest to oferta bezprowizyjna

patrzac na to w ten sposob, rowniez nie bylo napisane, ze prowizyjna, a
ogolnie przyjeta zasada, jesli to nie ty zglaszasz sie po wyszukanie
mieszkania, jest to, ze prowizje pobiera sie od sprzedajacego, wiec nie mogl
spodziewac sie ani prowizji, ani umowy

60. Data: 2010-03-18 13:23:56

Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w
> wiadomości news:hnt6m2$r54$1@news.onet.pl...

> dla mnie nie, wiec moze mi wyjasnisz dlaczego tak jest? ;)

A co to ja wróżka jestem? To tak jakbyś urodził się wczoraj i był zdziwionym
życiem, że pewne mechanizmy tak funkcjonują. Brakuje jeszcze tylko
utyskiwania na ZUS i podatki.

Czy ten dom jest ok ???
Jaki duzy kwiat do salonu?
co to za zawór