Uparty piekarnik

1. Data: 2002-09-19 16:00:06

Temat: Uparty piekarnik
Od: Ewa <a...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Od pół roku używam piekarnika Whirlpool w zabudowie typ FCE M6 model
AKZ131/IX o mocy 2,4 kW, wypróbowałam wzystkie możliwości programowe i
ciasto za każdym razem jest niedopieczone od spodu/jeszcze nigdy nie było
od dolu przyrumienione, a wręcz często surowe/ instrukcja obsługi jest
bardzo uboga. Przy różnych programach ustawiałam różne temp. piekłam na
różnych poziomach, używałam czasu przy pieczeniu ciasta nawet 2 godz i nic
nie pomogło. Ciasto najwyżej spaliło się z wierzchu. W obecnej chwili
jestem bezradna tym bardziej, że fachowcy z serwisu stwierdzili, że
piekarnik jest sprawny /szkoda że nie robią próbnych wypieków tak jak w
Amice/ Piekarnik kosztował bardzo dużo - 2 tys zł i w tej chwili mogę go
traktować jako atrapę.
Jeszcze liczę na was drodzy grupowicze, że mi jakoś pomożecie i podzielicie
się zwoimi uwagami (nie może przecież być tak, że będę stała przy nim i
przy jednym pieczeniu zmieniała programy jak doradził mi pan z serwisu -
pomimo, że mu mówiłam, że to też nie pomaga, bo ciasto dalej jest
nieupieczone od spodu).

Czy ktoś z Was posiada i użytkuje podobny piekarnik i zechciałby sie
podzielić ze mną swoimi uwagami? Będe bardzo wdzięczna.
Licze na pomoc kogoś z grupy :)

Pozdrawiam,
Ewa

1. Data: 2002-09-20 07:13:54

Temat: Re: Uparty piekarnik
Od: "krezuskaxx" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa" <a...@a...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Czy ktoś z Was posiada i użytkuje podobny piekarnik i zechciałby sie
> podzielić ze mną swoimi uwagami? Będe bardzo wdzięczna.

Czesc wszystkim
Mam wymieniony przez Ciebie Ewa piekarnik od ponad roku i nie narzekam na
jakosc wypiekow.. Czasem zauwazam, ze np. brzegi ciasta z jednej strony sa
bardziej przyrumienione niz reszta ale ogolnie jest OK. I na wszystkich
poziomach piekarnika wychodzi dobrze. Grill tez jest ok, p[oza jedna
przypadloscia - trzeba to wszystko MYC :))) tzn ruszt.. Pod ruszt daje
blache do ktorej wlewam wode, aby nie pryskal tluszcz :))). Moze powinnas
zwrocic sie o porade do producenta?
Powodzenia.

1. Data: 2002-09-20 07:58:35

Od: "Kasia A." <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,
co prawda nie posiadam takiego piekarnika ale w mojej Amice też swojego
czasu miałam problem z niedopieczonym spodem ciasta. Poradziłam sobie w ten
sposób, że wszystkie blaszki ustawiam nie na ruszcie a na czarnej półce,
która wchodzi w wyposażenie piekarnika. Teraz wszystkie wypieki sa OK, nawet
nie musze podpiekać tylko grzałką dolną.
Kasia

1. Data: 2002-09-20 11:53:41

Od: dorota bugla <o...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa wrote:
>Czy ktoś z Was posiada i użytkuje podobny piekarnik i zechciałby sie
>podzielić ze mną swoimi uwagami? Będe bardzo wdzięczna.
>Licze na pomoc kogoś z grupy :)

uzytkuje inny, ale ...
1. temperature nastawiam na 20o wiecej niz w przepisie
2. najpierw pieke tylko dolna grzalka, tak przez 3/4 czasu
3. potem dopiero gorna i dolna przez reszte czasu
4. przy wiekszosci przepisow zwiekszam czas pieczenia - wyniklo mi to
z obserwacji

i sa ciasta upieczone - mimo poczatkowych problemow takich jak twoje
czyli notorycznie surowego ciasta na spodzie...
--
oshin

1. Data: 2002-09-20 20:36:12

Od: "Agata Solon" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam podobnego Whirlpoola i tez mam z nim problemy. Nigdy sie nie udaje
biszkopt, zawsze wychodzi cienka zelowa, a bezy robia sie gumowe. Czy ktos
sobie z tym poradzil?

Agata Solon, naturalna

P.S. Chyba najlepszy jest dobry piekarnik gazowy: czysty zywy ogien i lepsza
cyrkulacja powietrza.

1. Data: 2002-09-22 09:47:55

Od: "Mariola" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od pół roku używam piekarnika Whirlpool w zabudowie typ FCE M6 model
> AKZ131/IX o mocy 2,4 kW,
> Ewa
Mam od roku dokładnie taki sam piekarnik, sprawdziłam.I jestem bardzo
zadowolona. W starej kychence gazowej zawsze wykładałam folię aluminiową,
ponieważ od spodu ciasto było nie tylko przypieczone, ale wręcz czarne.
Piekłam z ternoobiegiem -okej! Teraz zawsze piekę z termoobiegiem i dolną
grzałką, temperatura 180-190 stopni,czas 45 minut. W starej gazowej piekłam
200-220 stopni i czasami czas dłuższy. Obecnie spód jest piękny - jasny, nie
spalony, ale dopieczony. Kurczaka też piekłam. Myślę, że powinnaś
reklamować.Mam poza tym firmy Whirpool pralkę, Też jestrm zadowola i chwalę
sobie tę firmę.
Pozdrowienia
Mariola
P.S.Może nie nagrzewasz piekarnika (ma być u góry 5 trójkątów)

Biala rzodkiew
Znowu mi bezy oszalały!
papier ryzowy
Papier do pieczenia...
Bylo: Ciasto drozdzowe mojej swiadkowej -zrobilam!