Upośledzenie umysłowe?

11. Data: 2005-12-03 19:53:28

Temat: Re: Upośledzenie umysłowe?
Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jbaskab" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
news:05120315011783@polnews.pl...

> Do biegania są parki, siłownia, stadiony, łaki i pola a
> nie schody ruchome;).
> Stres ponoć zabija.

Czy mam więc zatracić indywidualność na rzecz preferencji
bezmyślnej masy ludzkiej? ;) Oświadczam z całą
stanowczością, że zagracanie całej szerokości schodów, to
wiocha i tyle ;).

> Bo, moim skromnym zdaniem, egozim to także obsobaczenie
> osoby która utknęła na
> chwilę na szczycie schodów. Sobacząca (czy sobączacy)
> myśli też tylko o
> sobie:).

Pogadamy jak Cię kiedyś te schody wciągną ;).

> Problem jest w różnym tempie życia, a nie egoiźmie. No i w
> tej masie
> ludzkiej.

Nie mam nic przeciwko różnym tempom życia, pod warunkiem, że
jedne nie niweczą innych. Moje oczekiwanie wznoszenia się
przez współużytkowników miejskiej przestrzeni na poziom
elementarnego myślenia ma tu zatem wydźwięk społeczny i
pro-pluralistyczny, a nie egoistyczny ;). Tsd czy
obsobaczenie osoby zaśmiecającej ulicę również uznasz za
przejaw myślenia_też_tylko_o_sobie? ;)

Amnesiak

12. Data: 2005-12-03 20:02:14

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl>
napisał w wiadomości

> Najtrudniej w takim pędzącym "stadzie" o tolerancję. Tak
> jak mówisz - odmienność,
> a już "mniejsza sprawność" staje się wręcz pretekstem do
> osobistego ataku,
> odbicia się od czegoś niepożądanego, niechcianego... w tym
> biegu ku urwiskom ;).
> Czegoś jednak żal...

Czy np. palenie pod wiatą na przystanku jest również
odmiennością, której ewentualny zanik wzbudzi Twój żal? :)

Amnesiak

13. Data: 2005-12-03 22:08:23

Od: "Ogryzek" <V...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sobie:). Problem jest w różnym tempie życia, a nie egoiźmie. No i w tej
> masie
> ludzkiej. W srodkach komunikacji publicznej, w godzinach szczytu, człowiek
> zatraca swoją indywidualność i staje się plastycznym materiałem,
> wypełniajacym
> puste czasoprzestrzenie;). Każdy przejaw indywidualizmu, przejawiający się
> zwolnieniu działania w stosunku do otoczenia jest tępiony. Nawiasem
> mówiąc
> owa plastyczność, przekraczajac kolejne granice, niedmiennie wzbudza mój

Obawiam się, że zaszło pewne nieporozumienie. Otóż pamiętam dość dobrze, że
pisałem o egocentryzmie a nie o egoizmie.
Czyżby brak rozeznania w tych pojęciach miał być także wyrazem
indywidualizmu?

Czy różne tempo życia nie jest może związane z pochodzeniem? To w
"Czarodziejskiej Górze" zdaje się przeczytać można opis szerokiego,
rozpustnego i nieumiarkowanego traktowania czasu przez natury wschodnie-
czyli w tym przypadku mieszkańców Rosji.

--
Pozdrawiam serdecznie - Ogryzek

(Jeśli chcesz do mnie napisać, usuń z adresu "VeryBig")

14. Data: 2005-12-03 22:13:05

Od: "Ogryzek" <V...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]

> jest panem na swojej działce, rzadko inni wchodzą mu w drogę, więc
> potrzeby innych są z reguły dla niego abstrakcją. Każdy z tych sposobów
> życia wytwarza określone nawyki, które nieraz mają skłonność do
> reprodukowania się :). Można oczekiwać, że w społeczeństwie, w którym
> dominują wzorce "mieszczańskie", ci z nawykami nie-mieszczańskimi będą
> starali się sprostać tym dominującym standardom. Jeśli natomiast dominują
> wzorce "plebejskie" (lub co najmniej są mocno dowartościowane), mamy do
> czynienia z sytuacjami, o których pisałeś.

Sugerujesz, że kobiety mają większe predyspozycje do ulegania pauperyzacji?
Czy może to powodować organiczną niezdolność do pojęcia zasady: żyj i daj
żyć innym?

15. Data: 2005-12-03 22:19:08

Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 03 Dec 2005 23:13:05 +0100 "Ogryzek" <V...@i...pl>
wyśle <dmt59g$luj$1@213-238-120-240.adsl.inetia.pl> zawierający:

> Czy może to powodować organiczną niezdolność do pojęcia zasady:
> żyj i daj żyć innym?

tu nie ma miejsca na kompromis ;)

16. Data: 2005-12-03 22:29:31

Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 03 Dec 2005 23:08:23 +0100 "Ogryzek" <V...@i...pl>
wyśle <dmt52k$l49$1@213-238-120-240.adsl.inetia.pl> zawierający:

> To w "Czarodziejskiej Górze" zdaje się przeczytać można opis szerokiego,
> rozpustnego i nieumiarkowanego traktowania czasu przez natury wschodnie-
> czyli w tym przypadku mieszkańców Rosji.

wartościowanie, kultura, autorytet, pragmatyzm, szowinizm

17. Data: 2005-12-04 01:22:20

Od: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak w news:dmstjt$2ia$1@news.onet.pl...
/.../

> Czy np. palenie pod wiatą na przystanku jest również
> odmiennością, której ewentualny zanik wzbudzi Twój żal? :)

;), nie, no zgadzam się z Tobą.

Ale też rozumiem Aśkę i "biadolę" nad czymś słabo uchwytnym,
co może można nazwać ... rajem utraconym ;)?
[oczywiście subiektywnie]

> Amnesiak

All

18. Data: 2005-12-04 09:33:18

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Sugerujesz, że kobiety mają większe predyspozycje do
> ulegania pauperyzacji?

Nie.

Amnesiak

19. Data: 2005-12-04 09:35:58

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

napisał w wiadomości

> ;), nie, no zgadzam się z Tobą.
>
> Ale też rozumiem Aśkę i "biadolę" nad czymś słabo
> uchwytnym,
> co może można nazwać ... rajem utraconym ;)?
> [oczywiście subiektywnie]

Mam wrażenie nieodparte, że odnajdując się we właściwych
relacjach z innymi, możemy kawałek raju utraconego odzyskać
:).

Amnesiak

20. Data: 2005-12-04 20:54:20

Od: "... z Gormenghast" <a...@p...not.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Amnesiak" w news:dmud9j$1c8$1@news.onet.pl...
/.../

> Mam wrażenie nieodparte, że odnajdując się we właściwych
> relacjach z innymi, możemy kawałek raju utraconego odzyskać
> :).

Hehe, powiedz to Aśce :).

Ja przynajmniej miałem na myśli coś, co poprzez te czynniki, które
właśnie Aśka wymieniła, zostało utracone na zawsze i bezpowrotnie.
Oczywiście dyskusyjne może być (a może nawet już nie) czy jeszcze
warto za czymś takim tęsknić. Moim zdaniem tak, no ale ja mam
nieco inny bagaż doświadczeń, więc również pewne jest, że
mówimy o różnych rzeczach.

Żeby było jasne - nie szukam relacji z palaczem na przystanku,
z chamem na parkingu, flejtuchem na ulicy.
Ale drobną kobietę, która w roztargnieniu zatrzymała się nie tam
gdzie trzeba, ominę dyskretnie bez względu na to, jak bardzo mi się
spieszy. Może właśnie ta kobieta powinna nam uświadomić, że dobrze
jest się zatrzymać, by nabrać dystansu do otoczenia, a nie bezrefleksyjnie
dać się wciągnąć w jego wiry, bądź samemu je tworzyć.

> Amnesiak

All

3 warto...
zadanie z psychologi, jak sie lacza ze soba te slowa? ;/
Pajaki
problimo
@@ obrazy olejne www.obrazyolejne.com.pl