Urlop dla podratowania zdrowia

1. Data: 2004-11-16 19:36:52

Temat: Urlop dla podratowania zdrowia
Od: "Piotr" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podobno zmieniły się zasady przyznawania urlopu dla podratowania zdrowia.
Czy to prawda że wniosek o w/w urlop wypisuje lekarz rodzinny? Jaka jest
procedura żeby taki urlop uzyskać? Może ktoś składał dokumenty- co należy
zrobić.

2. Data: 2004-11-17 14:41:37

Temat: Re: Urlop dla podratowania zdrowia
Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> procedura żeby taki urlop uzyskać? Może ktoś składał dokumenty- co należy

Witam!
Zasady są takie:
1. Zgoda dyr. szkoły pisemna
2. Wniosek od lekarza rodzinnego

Kolejność jak wymieniłam. Warunek nie ukończone 30 lat pracy!!!! W takim
wypadku tylko emerytura.
Wanda

3. Data: 2004-11-17 19:47:44

Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:4fec.00000185.419b6320@newsgate.onet.pl
m...@p...onet.pl <m...@p...onet.pl> pisze:

> Zasady są takie:
> 1. Zgoda dyr. szkoły pisemna
> 2. Wniosek od lekarza rodzinnego
> Kolejność jak wymieniłam.
Czyżby?
A na jakiej podstawie (jeśli nie jest nią orzeczenie lekarskie, bo go
jeszcze nie ma) dyrektor ma udzielić zgody?
Poza tym IMO lekarz nie wystawia wniosku, lecz orzeczenie o potrzebie
udzielenia nauczycielowi urlopu dla poratowania zdrowia. O urlop wnioskuje
nauczyciel.
Podstawa prawna:
- KN art. 73
- Rozp. Min. Zdrowia z dnia 23 listopada 2000 r. w sprawie trybu orzekania
o potrzebie udzielenia nauczycielowi urlopu dla poratowania zdrowia.(Dz. U.
Nr 1, poz. 13)

Jotte

4. Data: 2004-11-18 11:52:48

Od: m...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> o potrzebie udzielenia nauczycielowi urlopu dla poratowania zdrowia.(Dz. U.

Przykro mi stare zarzadzenie.. zmiana była pod koniec sierpnia, wiem bo właśnie
od 29.08 jestem na urlopie dla podratowania zdrowia i bez wcześniejszej
akceptacji dyr. szkoły nie uzyskasz od lekarza urlopu (nauczyciel nie jest
niezbędny, mogą przecież teoretycznie iść wszyscy na urlop!!!!).
Wanda

5. Data: 2004-11-18 12:40:24

Od: "Roman Stachowiak" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przykro mi stare zarzadzenie.. zmiana była pod koniec sierpnia, wiem bo

A dokładniej? Jakiś numer czy cóś?
Wiesz, dyrektorzy różne numery potrafią robić. To, że wobec ciebie
zastosował taką metodę, nie oznacza, że tak musi być naprawdę...

--
RomanS
http://www.gimnazjum.pl/karta Karta rowerowa w szkole

6. Data: 2004-11-18 12:57:31

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

<m...@p...onet.pl> pisze...

> [...]
> akceptacji dyr. szkoły nie uzyskasz od lekarza urlopu (nauczyciel nie jest
> niezbędny, mogą przecież teoretycznie iść wszyscy na urlop!!!!).

Art. 73 KN (nowelizacja sierpień br.) wyraźnie mówi:
...dyrektor szkoły UDZIELA urlopu dla poratowania zdrowia...
Nie: "podejmuje decyzję o" czy "wyraża zgodę na"
Pod tym względem nic się nie zmieniło, lekarz wydaje orzeczenie,
nauczyciel dostarcza je do szkoły, dyrektor udziela urlopu niezależnie
od posiadanych "zasobów nauczycielskich". W skrajnych wypadkach
dyrek zostaje bez personelu :).

I przy okazji zmiany w KN jeśli idzie o rzeczony urlop:

-wydłużenie z 5 do 7 lat okresu, jaki nauczyciel musi przepracować
w szkole, zanim może dostać urlop,
- kolejny urlop nie wcześniej, niż rok po poprzednim,
- zakaz pracy w czasie urlopu albo zarabiania w inny sposób,
- dyrektor kieruje na badania pod koniec urlopu, czy już jest się
zdolnym do pracy.

Lekarz może sobie zażyczyć zaświadczenia, że siedmioletni okres
pracy mamy za sobą i urlop przysługuje (tak twierdzi kadrowa ze szkoły),
ale to już chyba wynika z przepisów Min. Zdrowia.

Pozdrawiam,
EwaSzy

7. Data: 2004-11-19 20:25:02

Od: "Jotte" <t...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:5b3d.0000011c.419c8d10@newsgate.onet.pl
m...@p...onet.pl <m...@p...onet.pl> pisze:

> Przykro mi stare zarzadzenie.. zmiana była pod koniec sierpnia,
Chodzi Ci o _rozporządzenie_?
Możesz podać jakiś namiar na nowelizację tego aktu, bo jakoś nie mogę
znaleźć.

> wiem bo
> właśnie od 29.08 jestem na urlopie dla podratowania zdrowia i bez
> wcześniejszej akceptacji dyr. szkoły nie uzyskasz od lekarza urlopu
Urlopu udziela dyrektor nie lekarz:
KN "Art. 73. 1. Nauczycielowi zatrudnionemu w pełnym wymiarze zajęć na czas
nieokreślony, po przepracowaniu co najmniej 7 lat w szkole, dyrektor szkoły
udziela urlopu dla poratowania zdrowia, w celu przeprowadzenia zaleconego
leczenia, w wymiarze nieprzekraczającym jednorazowo roku (...)"
I dalej:
KN "Art. 73. 10. O potrzebie udzielenia nauczycielowi urlopu dla poratowania
zdrowia, w celu przeprowadzenia zalecanego leczenia, orzeka lekarz
ubezpieczenia zdrowotnego leczący nauczyciela (...)"

Wg mnie z tego wynika, że najpierw lekarz bada i orzeka, a potem dyrektor na
podstawie orzeczenia udziela urlopu. Zobacz też tu:
http://www.kuratorium.krakow.pl/user/2/urlop_dla_por
atowania.doc

Przepraszam jeśli ten post ukaże się dwa razy - zmieniłem serwer.

Jotte

Do chemików, choć nie tylko
Fala w szkole
12 nowych artykułów