Usunięcie pieprzyków

1. Data: 2006-03-09 19:11:52

Temat: Usunięcie pieprzyków
Od: "Hitlerek" <r...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chce usunąć pieprzyk ( mały odstający ) na brodzie ( problem z goleniem ),

- czy pieprzyki na brodzie można usunąć ?
- jaki jest koszt usunięcia pieprzyków ?
- pieprzyki usuwają laserowo czy chirurgicznie ?
- do jakiego lekarza mam się zgłosić ?

2. Data: 2006-03-09 22:13:11

Temat: Re: Usunięcie pieprzyków
Od: M <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem jak jest teraz ale kilka lat temu w Tarnowie usuwali taki
pieprzyk bez problemu (laserem; uzasadnienie że to miejsce może zostać
uszkodzone przy goleniu), natomiast w Krakowie w przychodni przy dworcu
głównym kolejowym oświadczono mi że pieprzy o barwie od brązowej do
czerwonej nie usuwają laserem bo mają w całym mieście zalecenie żeby
tego nie robić
ze względu na ryzyko uszkodzenia DNA (przy niecałkowitym usunięciu) i
powstania nowotworu z tego pieprzyka.

Usuwanie laserem pieprzy jest najlepszym rozwiązaniem. Miałem taki 4mm
usunięty 10 lat temu (nie mam raka). Jest lekkie pieczenie przy
przypalaniu. Przy większych obszarach znieczulają. Powstaje czarny
strupek którego nie wolno zdrapywać bo zostanie blizna! Strupek po około
tygodniu odpada i nie ma śladów w postaci żadnych blizn co jest
rewelacją stosowania tej metody w porównaniu z cięciem nożem
chirurgicznym! Miejsce po usunięciu może nie mieć koloru skóry (brak
pigmentu; biała plama). Pigment wraca do normalnego koloru nawet po
kilku miesiącach.

Ponieważ, tak jak mówię, kliniki medyczne mogą mieć zalecenia nie
wykonywania tych zabiegów, radziłbym zacząć pytać od gabinetów
kosmetycznych. Muszą one jednak posiadać laser i przeszkolonego lekarza
dermatologa w zakresie zabiegów laserem.

3. Data: 2006-03-09 23:28:06

Od: scream <n...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 9 Mar 2006 20:11:52 +0100, Hitlerek napisał(a):

(...)
> - do jakiego lekarza mam się zgłosić ?

Udaj się do dermatologa i skonsultuj co i jak. Najczęściej pieprzyk usuwa
chirurg.

--
best regards,
scream (at)w.pl

4. Data: 2006-03-10 00:35:22

Od: M <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jeśli już chirurg to plastyczny i to dobry bo inaczej 100% szans na
trwałą bliznę (a i bez tego szansa jest spora). Gdyby cięcia
chirurgiczne standardowo zaszywano tak jak chirurgii plastycznej - sto
szwów zamiast trzech to ograniczyłoby takie sytuacje że tkanka
bliznowata kolagenowa wystająca i na dużą głębokość do środka, czerwona,
następnie musiałaby być usuwana przez to samo cięcie i szycie, tylko już
porządne, przez chirurga plastycznego. Inaczej pacjenta czeka szukanie
swojej szansy na pozbycie się czerwonego kolagenu przykrywając bliznę
opatrunkiem z flucinaru codziennie zmienianym przez pół roku.

5. Data: 2006-03-10 15:06:04

Od: "netkonto" <n...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> pieprzy o barwie od brązowej do
> czerwonej nie usuwają laserem bo mają w całym mieście zalecenie żeby tego
> nie robić ze względu na ryzyko uszkodzenia DNA

> Usuwanie laserem pieprzy jest najlepszym rozwiązaniem.

Przeciez to się ze sobą kłóci !

Morfologia - 2 wyniki i problem (troche długie)
czy można to wytłumaczyć?
gdzie w Poznaniu lasserowe usuwanie migdalow
CPO do walki z lupiezem ?
Narkotyki