Usuwanie migdałków - prożba o opinię.

1. Data: 2000-12-29 07:58:09

Temat: Usuwanie migdałków - prożba o opinię.
Od: "Adam Barański" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Wczoraj się okazało że moja 4 letnia córka będzie w kwietniu przechodzić
zabieg usuwania migdałków. W związku z tym proszę o radę na co zwracać
uwagę, jakie pytania zadać lekarzowi przed zabiegiem.
Ciekaw jestem np czy:
-jest ryzyko powikłań
-zostaje blizna na szyji czy nie.
Może ktoś z Was ma jakieś rady, opinie, dośwaidczenia etc.

Za wszelkie odpowiedzi z góry wielkie dzięki.
Adam.

2. Data: 2000-12-29 08:57:28

Temat: Re: Usuwanie migdałków - prożba o opinię.
Od: "MZet" <z...@f...poltronic.net> szukaj wiadomości tego autora

Nie ma zadnej blizny na szyi. Zabieg wykonywany jest przez jame ustna.
Pytaj o badanie na czas krzepniecia krwi u corki, jezeli jest dlugi to
powinna kilka dni przed zabiegiem przejsc mala kuracje, ktora skroci czas
krzepniecia. Lekarz to musi sprawdzic, bo moze okazac sie ze leki skracajace
krzepniecie moga szkodzic (powiklania), ale on to powinien wiedziec
najlepiej przed ich zastosowaniem.
Krzepniecie jest o tyle wazne, by rana zaraz po operacji "zamknela sie" i
corka nie polykala krwi.

Musisz wiedziec czy corka chce wiedziec, co sie bedzie z nia dzialo. Nawet
jesli nie, to musisz powiedziec jak bedzie przebiegala (zapytaj o to
lekarza) operacja, by dziecko bylo swiadome, co ja czeka.

Acha i niech zaraz po operacji (zabiegu) nie je od razu lodow - w ogole nie
pomagaja. ;-)

Pozdrawiam
MZ

3. Data: 2000-12-29 12:00:22

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Bara?ski wrote:

> Witam.
>
> Wczoraj si? okaza?o ?e moja 4 letnia córka b?dzie w kwietniu przechodziae
> zabieg usuwania migda?ków.
jak to sie dowiedzialas ?
jedni usuwaja a inni za zadna cene.
jedni wycinaja sobie woreczek a inni nie
jedni usuwaja wyrostek robaczkowy a inni nie

4. Data: 2000-12-29 12:03:21

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak przy kazdej operacji.

a po co zachecasz do usuwania migdalkow
przeciez juz walkowano to 10 razy i usuwanie migdalkow
jest niezgodne z ich przydatnoscia.

Mialem kolezanke, wycieto jej migdalki i nie ma dzieci.
Moze to przypadkowosc, a moze istnieje zwiazek statystyczny.
Warto poczytac medline.

5. Data: 2000-12-30 16:17:26

Od: Cosa <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego pięknego dnia , a był to Fri, 29 Dec 2000 13:00:22 +0100, "Jacek
D." <k...@p...onet.pl> napisał coś takiego:

>jak to sie dowiedzialas ?

>jedni usuwaja wyrostek robaczkowy a inni nie
...Jedni mają zapalenie otrzewnej inni nie....jedni schodzą na sepsę inni
nie...

--
Cosa
c...@p...onet.pl

6. Data: 2000-12-30 22:33:27

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Barański napisał(a) w wiadomości: <92hgg3$lhn$1@news.tpi.pl>...
> [...]
>-zostaje blizna na szyji czy nie.
>Może ktoś z Was ma jakieś rady, opinie, dośwaidczenia etc.
>
>Za wszelkie odpowiedzi z góry wielkie dzięki.

To rutynowe zabiegi wykonywane masowo na kazdym oddziale laryngologii.
Zwykle trwaja od 10 minut do godziny (zalezy od rozleglosci zabiegu). Do
zabiegu powinien zakwalifikowac laryngolog. Wazne jest aby dziecko bylo
operowane w znieczuleniu ogolnym - wtedy przejdzie przez zabieg
bezstresowo. W cywilizowanych krajach tylko tak sie postepuje. Ryzyko
powaznych powiklan u zdrowego dziecka jest male . Dziecko powinno byc
wczesniej zaszczepione przeciw WZW.

Pozdrawiam
regen

7. Data: 2000-12-31 00:12:36

Od: "Jacek D." <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To rutynowe zabiegi wykonywane masowo na kazdym oddziale laryngologii.
Juz nie masowo.
WHO odradza jakiejkolwiek rutyny z uwagi na ryzyko powiklan w zyciu
dojrzalym.
Kto moze ten nie ryzykuje.

Moja znajoma jest bezdzietna i zwiazku z usuniciem migdalkow w wieku
szkolnym nie mozna w 100% wykluczyc.

8. Data: 2000-12-31 17:16:16

Od: "regen" <r...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek D. napisal(a) w wiadomo?ci: <3...@p...onet.pl>...
> [...]
>dojrzalym.
>Kto moze ten nie ryzykuje.
>
>Moja znajoma jest bezdzietna i zwiazku z usuniciem migdalkow w wieku

To, ze zabiegi sa wykonywane masowo to nie swiadczy o jakiejkolwiek rutynie.
Wczesniej bylo napisane, ze powinien do nich kwalifikowac laryngolog - to
zostalo wyciete z postu.
Na oddziale w moim szpitalu dokonuje sie 2-10 zabiegow usuniecia migdalow
dziennie .Podobnie jest na innych oddzialach laryngologii w tym miescie.
Nie usuniecie przewleklych , ropnych siejacych migdalow grozi bardzo
powaznymi konsekwencjami kardiologicznymi, nefrologicznymi ,
reumatologicznymi i innymi.
Podaj na jakich konkretnie sprawdzonych badaniach naukowych opierasz sie
mowiac , ze moze to spowodowac bezplodnosc.
Z tego co pamietam statystycznie kilkanascie procent par jest bezdziene .

Pozdrawiam
regen

9. Data: 2001-01-05 07:26:32

Od: s...@m...com szukaj wiadomości tego autora

Adam, lekarze minimalizuja potencjalne konsekwencje "rutynowego"
usuwania jakichkolwiek czesci lub narzadow z organizmu, poniewaz czesto
nie potrafia znalezc alternatywnego srodka na wyleczenie. Konsekwencje
moga byc bardzo powazne, prosze zapytaj osoby, ktore przez swoja
niewiedze poddaly sie tej operacji. Odpornosc organizmu jest oslabiona
na cale zycie, przez co osoba bez migdalkow czesciej niz inni podatna
jest na przyziebienia itp. Poradz sie lekarzy medycyny naturalnej
(naturalis.com.pl ?) zanim Twoje dziecko zostanie bezpowrotnie
okaleczone.

Kasia Freeman (pielegniarka dyplomowana,studentka medycyny naturalnej)

In article <92hgg3$lhn$1@news.tpi.pl>,
"Adam Barański" <a...@m...pl> wrote:
> [...]
> -zostaje blizna na szyji czy nie.
> Może ktoś z Was ma jakieś rady, opinie, dośwaidczenia etc.
>
> Za wszelkie odpowiedzi z góry wielkie dzięki.

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

drenaż uszu & wkładki
tematyczne grupy dyskusyjne - zajrzyj i podziel sie problemami
protest pielęgniarek
Kardiologia
wstydliwy pecherz