Uszczelnianie okien?

1. Data: 2005-10-20 08:45:32

Temat: Uszczelnianie okien?
Od: neuro <n...@F...SPAM.poisondoor.com> szukaj wiadomości tego autora

Witam.

Czy ktoś ma doświadczenie w uszczelnianiu starych, drewnianych
okien? Nie takich po-PRL-owskich, lecz jeszcze starszych - podwójne
ale nie skrzynkowe ;) Ponoć są jakieś sprytne uszczelki silikonowe,
które dobrze spełniają tą funkcję.
Dziękuję za wszelakie sugestie, pozdr.

neuro

2. Data: 2005-10-21 13:03:25

Temat: Re: Uszczelnianie okien?
Od: Robert Grabowski <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

neuro wrote:
> [...]
> okien? Nie takich po-PRL-owskich, lecz jeszcze starszych - podwójne
> ale nie skrzynkowe ;) Ponoć są jakieś sprytne uszczelki silikonowe,

Polecam silikon akrylowy. Zamykasz okno, tam gdzie skrzydło łączy się z
futryną wyciskasz silikon, a następnie palcem namoczonym w ciepłej
wodzie z ludwikiem ładnie wyrównujesz. W zimę okna nie otworzysz, ale na
wiosnę trzeba przeciąc nożem silikon i można okno otworzyć.

pozdrawiam
Robert Grabowski

3. Data: 2005-10-21 21:27:30

Od: "Victor" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W zimę okna nie otworzysz, ale na
> wiosnę trzeba przeciąc nożem silikon i można okno otworzyć.
>
> pozdrawiam
> Robert Grabowski

A jeśli drugą powierzchnię styku posmarujesz przed zamknięciem jakąś oliwą i
dopiero dociśniesz skrzydło z silikonem, to nie przyklei się jedno do
drugiego i będziesz mógł okno otwierać kiedy tylko będziesz chciał.

4. Data: 2005-10-24 09:32:04

Od: Robert Grabowski <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Victor wrote:
> [...]
> dopiero dociśniesz skrzydło z silikonem, to nie przyklei się jedno do
> drugiego i będziesz mógł okno otwierać kiedy tylko będziesz chciał.

Tylko, że ja pisałem o silikonie akrylowym - można go później wodą zmyć.
Zmaruje się nim okna po zamknięciu. Nieweluje się wówczas szpary między
oknem, a ramą.

pozdrawiam
Robert Grabowski

OGL - sprzedam pisma o tematyce budowlanej
Uszkodzone okucie w oknie PCV i co dalej?
Pytanie o piec Co
pogoda a podmurowanie komina i jeszczeinna sprawa kominowa
Okna - hamulec rozwarcia