Uszkodzenia pieprzyka. Pieprzyk w obszarze golenia!

1. Data: 2007-11-09 17:36:23

Temat: Uszkodzenia pieprzyka. Pieprzyk w obszarze golenia!
Od: "Nod" <p...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Na szyji pod brodą mam pieprzyka (średnich rozmiarów)... wszystko było by ok
gdyby nie to, ze przy goleniu czasem zdaża mi się go "naruszyć", skrobnąć
maszynką (raz przez nieuwage przeciełem go do krwi). Goląc się codzień czy
co drugi dzień nie sposób go nienaruszyć chociaz raz w miesiącu.

Czy to groźne? jakie mogą być konsekfencje? gdzie sie udać, co zrobić?

Nod

2. Data: 2007-11-09 18:16:42

Od: "JacekG." <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nod pisze:
> [...]
> co drugi dzień nie sposób go nienaruszyć chociaz raz w miesiącu.
>
> Czy to groźne? jakie mogą być konsekfencje? gdzie sie udać, co zrobić?

Dziwne pytanie oczywiście dermatolog, bez skierowania, on zadecyduje co
z tym robić. Może ktoś poradzi zakłady kosmetyczne, osobiście radzę iść
bez najmniejszych zahamowań psychicznych do dermatologa. A tak,
dociekliwie ile to jest metrów, "pieprzyk(średnich rozmiarów)"?

Pozdrawiam.
JacekG.

3. Data: 2007-11-09 18:48:51

Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> co drugi dzień nie sposób go nienaruszyć chociaz raz w miesiącu.
>
> Czy to groźne? jakie mogą być konsekfencje? gdzie sie udać, co zrobić?

Mam ten sam problem, tzn. pieprzyk na linii ostrza w czasie golenia. W moim
przypadku jest to lekko wypukłe, niewielkie (o średnicy 2 mm) znamię na wardze.
Niestety, nie mogę całkowicie omijać tego miejsca przy goleniu, bo taki
niewygolony obszar wyglądałby idiotycznie. Z drugiej strony, mimo że staram się
traktować to miejsce delikatnie, na pewno zdarzają się tam od czasu do czasu
jakieś mikrouszkodzenia (choć może nie aż takie, jak to ostatnie opisane przez
Ciebie). Też się zastanawiam czy kiedyś nie wyniknie z tego coś nieprzyjemnego
mimo że jak na razie pieprzyk wygląda normalnie, a golę się już od kilku
ładnych lat. Osobiście widzę 3 rozwiązania:

a) nie golić się (na dłuższą metę raczej odpada)
b) poddać się zabiegowi usunięcia znamienia
c) nic nie robić licząc na to, że nic złego się nie stanie

Ja na razie postępuję zgodnie z wariantem c), mam nadzieję, że kiedyś tego nie
pożałuję.

4. Data: 2007-11-09 20:06:51

Od: "humanista \(mruczus\)" <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Są dwa sposoby usuwania. Chirurgiczne i laserowe. Chirurgiczne prawie na
pewno spowoduje bliznę i nie wiem czy ta blizne da się później usunąć. Na
twarzy, i szyi radziłbym usunąć laserem (laser dermatologiczny dwa
kilowaty). Jeśli nie w przychodni dermatologicznej to może salony piekności
mają taki laser i zatrudniaja dermatologa do jego obsługi. Problemem jest że
gabinety nie chcą usuwać laserem bo twierdzą że laser powoduje zmiany
nowotworowe w pieprzyku który już jest nowotworem i że to w sumie moze
spowodować raka. Dochodzi do tego, że większość ludzi noi sie usuwać bardzo
widocznych pieprzyków z twarzy, bojąc się że dostaną po usunięciu raka. Mnie
dermatolog radziła że pieprzyk ciągle kaleczony szczególnie powinien być
usunięty.

5. Data: 2007-11-09 20:25:15

Od: Maja <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam :)

Polecam zapoznanie sie z trescia watku pt. 'Pieprzyki - usuwanie. Czy
to bezpieczne?'

http://tinyurl.com/2owtr7

Maja

6. Data: 2007-11-09 21:08:23

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

humanista (mruczus) wrote:
> powoduje zmiany nowotworowe w pieprzyku który już jest nowotworem i że to
> w sumie moze spowodować raka. Dochodzi do tego, że większość ludzi noi sie
laser nie zatrzymuje krazenia, wobec czego w momencie gdy naruszasz
strukture nowotworu (ktory moze byc otoczony granulocytami, tudziez w inny
sposob otorbiony przez organizm) - fragmenty nowotworu moga zaczac
migrowac.
podwyzszona temperatura wywolana przez swiatlo lasera (czerwone lub
podczerwone) dodatkowo rozrzedza krew i nasila ten efekt.

bezpieczniejsza metoda jest zwykle wymrozenie cieklym azotem - wtedy zamraza
sie cala zmiane na raz, niszczac tkanki (laser niszczy tylko sam punkt w
ktorym swieci, a zwykle jest to malutki punkt, gdyz skonstruowany jest jako
skalpel tak zeby wlasnie nie niszczyc tkanek i wypalac jak najmniej)

dodatkowo zamrozenie miejscowe zmniejsza mobilnosc krwi. blizna moze byc
wieksza, ale mysle ze podobne 'bubu' mozna sobie zrobic nawet przy procesie
samego golenia.
jesli blizna to problem to warto od razu poszukac metod radzenia sobie z
nimi (to kwestia odpowieniego 'hodowania' blizny, tak zeby byla jak
najmniej bliznowata.)

7. Data: 2007-11-10 09:45:11

Od: "Nod" <p...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "humanista (mruczus)" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> Są dwa sposoby usuwania. Chirurgiczne i laserowe.

Nie zalazy mi na tym czy w tym miejscu będę miał blizne czy nie ;) wiec
zdecydowałbym sie usuwanie chirurgiczne.

W poniedzialek pójde do lekarza... mam pytanko, czy uderzać do zwykłego
dermatologa w mojej przychodnii (mieszkam w małym miasteczku) czy od razu
jechać do Krakowa http://www.onkologia.krakow.pl/ ?
czy to dobra klinika i czy przyjmą mnie "od strzała" ?

Nod

8. Data: 2007-11-10 10:30:22

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 10 Nov 2007, Nod wrote:

> [...]
> jechać do Krakowa http://www.onkologia.krakow.pl/ ?
> czy to dobra klinika i czy przyjmą mnie "od strzała" ?

chyba do najbliższego chirurga a do Centrum Onkologii udaj się
jeśli będziesz miał poważną, wymagającą tak specjalistycznego
leczenia chorobę nowotworową lub jeśli chirurg u którego
się będziesz konsultował skieruje Cię tam.

Chciałbym zaapelować do pewnego solidaryzmu społecznego,
który jest niezbędny w każdym kraju, w którym dominuje
publiczny system opieki zdrowotnej. W skrócie można powiedzieć
tak: jeśli zajmiesz kolejkę w placówce wysokospecjalistycznej
- np. w Poradni Onkologicznej w Centrum Onkologii w Krakowie
po to aby usunąć pieprzyk, który zgadzam się - powinien
być usunięty i materiał powinien być przesłany do badania
hist-pat, ale jest to możliwe w każdej poradni chirurgicznej,
to być może wydłużysz czas oczekiwania na poradę temu,
kto na prawdę tej porady potrzebuje akurat w takiej placówce
- czyli w Centrum Onkologii. Do onkologa można zgłaszać się
bez skierowania, w związku z tym ta zasada społecznej
odpowiedzialności i solidaryzmu jest szczególnie ważna.
Powinien być to też element edukacji zdrowotnej całego
społeczeństwa.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

9. Data: 2007-11-10 14:27:06

Od: "Nod" <p...@W...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Kasztelowicz" <p...@a...torun.pl> napisał w wiadomości
run.pl...
> On Sat, 10 Nov 2007, Nod wrote:

> chyba do najbliższego chirurga

ok. dzieki za info. Tak zrobie.

Nod

10. Data: 2007-11-26 14:48:03

Od: S...@w...pl (Mirekk) szukaj wiadomości tego autora

witam . mam problem z pieprzykiem na podbrodku. stanio przy goleniu
zcialem przypadkiem go całego i boje sie teraz ze cs moze z tego wyniknac
:/ nie wiem co mam z tym problemem zrobic. byłem juz w centrum onkologii w
Bydgoszczy jakos rok tem i mowiłem lekarzowi ze sprawia mi to duzy problem
przy goleniu i czesto w tym miejscu sie kalecze , i po tym dlugo leci mi
krew. a on mi na to ze musze sbie z tym radzic albo pujsc zrobic to sobie
prywatnie. wydaje mi sie ze nie powinien był tego tak zostawic. c z tym
wszystkim mam robic ? prosze o pomoc , pozdrawiampn6

--
Wysłano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

[newbie] asymetria ukladu krazenia
Retinos pigmentos - zwyrodnie barwnikowe leczenie w KOLONII w Niemczech u prof Klingel
Pytanie na LEP :dlaczego krew płynie w żyłach ?
przykra sprawa(potliwosc odbyty , dziwna wydzielina)
mrowienie dłoni