Uziemienie dla lodówki ?

1. Data: 2002-12-28 09:07:26

Temat: Uziemienie dla lodówki ?
Od: "Robert K.\(Beer\)" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Czy lodówko-zamrażarka MUSI (!!) mieć uziemienie ?
Czy to wpływa na gwarancję (utrata)
Czy "tylko" na bezpieczeństwo ?
I jak się ma uziemienie do "zmostkowania" zera z "bolcem"
w gniazdu ?
Daje ten sam efekt ?

1. Data: 2002-12-29 14:58:18

Temat: Re: Uziemienie dla lodówki ?
Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Robert K.(Beer)" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Witam
> Czy lodówko-zamrażarka MUSI (!!) mieć uziemienie ?

Tak, musi, to kwestia bezpieczenstwa. Lodowka bez uziemienia bedzie dzialac
normalnie, ale z tym bezpieczenstwem uzytkowania moze byc roznie.

> I jak się ma uziemienie do "zmostkowania" zera z "bolcem"
> w gniazdu ?
> Daje ten sam efekt ?

Efekt daje podobny, ale to nie kwestia swobodnego wyboru, tylko tego jaka
instalacja jest w mieszkaniu. Jesli nowoczesna, trojprzewodowa, to powinno
byc uziemienie. Jesli stara dwuprzewodowa, powinno byc zerowanie ochronne
(czyli wlasnie owo 'zmostkowanie") i jesli go nie ma, to po prostu trzeba
zrobic.

J.

Czy jest w sprzedazy zlew bialy wpuszczany?
zabezpieczenia przeciwwyplywowe w kuchence gaz. - czas
Polistyren (styropian)
Jakie AGD? Podaje swoj wybor AGD, ale nie jestem jego pewien-Pomozecie w wyborze?
Pytanie do fizyka :)