Re: Vaccumtainer - czy ktos slyszal o czyms takim w Warszawie

1. Data: 2002-05-13 13:34:04

Temat: Re: Vaccumtainer - czy ktos slyszal o czyms takim w Warszawie
Od: "marqz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

nie wiem czy to to ale tak chyba to sie nazywa...
pobieraja do roznych probowek ale kluja tylko raz :)
luzik... jak bylkem maly to dawalem kilka razy w roku strzykawa mnie
meczyly...
a teraz? w limie nawet nie poczujesz :)

2. Data: 2002-05-14 08:44:30

Od: "Mariusz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marqz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> pobieraja do roznych probowek ale kluja tylko raz :)
> luzik... jak bylkem maly to dawalem kilka razy w roku strzykawa mnie

Na rynku jest pełno systemów próżnowych do pobierania krwi : Vacuette (
firmy Greiner) lub Vacutainer ( firmy Brand)
Obecnie coraz częściej są stosowane w szpitalach i laboratoriach niż zwykłe
strzykawki ze względu na brak kontaktu z materiałem. Systemy te są bardzo
łatwe w obsłudze - jedno ukłucie z którego pobiera się krew do specjalnych
próżnowych probówek na różne badania (Ob, morfologia... itd) . Obecnie
używam wyłacznie w laboratorium tych systemów. Są jednak przypadki, w
których systemy te się nie nadają i zalecana jest strzykawka ( np: słabe,
niewidoczne żyły) - Analityk medyczny.

3. Data: 2002-05-14 09:11:31

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Na rynku jest pełno systemów próżnowych do pobierania krwi : Vacuette (
> firmy Greiner) lub Vacutainer ( firmy Brand)

Systemy latwe w obsludze i brak kontaktu z krwia pacjenta to ich jedyny
plus. Czesciej jednak zostawiaja siniaki niz igla i strzykawka, co
spowodowane jest podcisnieniem i pekaniem slabych naczyn krwionosnych.
Osobiscie wole zeby krew pobierali mi igla, choc moze wiecej w tym klopotu,
ale pozniej nie musze paradowac z sincem na polowe przedramienia. Ale De
gustiubus non disputandum est...
Wioletta Swiatek-Kwapniewska (mikrobiolog :-)

4. Data: 2002-05-14 13:47:57

Od: d...@p...gazeta.pl (Sarenka) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 May 2002 10:44:30 +0200, "Mariusz" <m...@w...pl>
wrote:

A moglbys podac adres/nazwe takiego laboratorium w Warszawie?
Wszystkie do których dzwonilam uzywają zwyklych strzykawek.
>Obecnie coraz częściej są stosowane w szpitalach i laboratoriach

> Są jednak przypadki, w których systemy te się nie nadają i zalecana
> jest strzykawka ( np: słabe, niewidoczne żyły) - Analityk medyczny.
moj przypadek to tylko slaba psychika ...

5. Data: 2002-05-16 10:10:16

Od: "marqz" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurna a w LIMie co powiedzieli?

Bezbolesne pobieranie krwi