Vegemite- co to??

1. Data: 2004-10-03 17:16:33

Temat: Vegemite- co to??
Od: "Agatek" <agatek@_nospam_site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam taki specyfik w słoiczku i nie wiem co to jest.

Napisane jest: Vegemite, contcentrated yeast extract.

Ingredients:
yeast extract, salt, mineral salt, malt extract from barley, natural colour,
vegetable extract, niacin, thiamine, riboflavine.

Jest też podany adres strony (www.vegemite.com.au) a na niej troche
przepisów.

Co to jest i jak tego uzywać (oprócz podanych przepisów)??

Z góry dzięki za odpowiedź.
Agata

1. Data: 2004-10-03 17:39:11

Temat: Re: Vegemite- co to??
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agatek <agatek@_nospam_site.krakow.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:cjpc5i$527$...@i...gazeta.pl...
> [...]
> przepisów.
>
> Co to jest i jak tego uzywać (oprócz podanych przepisów)??

...a jak Ci powiem ze na pieczywie to uwierzysz? :)))
nie ma wyjscia...uwierz...tak to sie tez je

a poza tym to ma smak maggi do zupy - a dodaj sobie np. sie jako uzupelniacz
smaku do sosow, zup...
dodawaj do czego chcesz bo nic madrego z tego sie nie uzyska
to ma byc wlasnie takie jakie jest ;)

mnie tam jedna Angielka nauczyla to "lubic" - nie zebym sie lyzkami zjadala
ale na czubku lyzeczki zagryzc chlebem umiem

agataw

1. Data: 2004-10-03 17:56:37

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>mnie tam jedna Angielka nauczyla to "lubic" - nie zebym sie lyzkami zjadala
>ale na czubku lyzeczki zagryzc chlebem umiem

jak Angielka to chyba Marmite. roznica, wedlug mnie, miedzy
vegemite i marmite duza, vegemitem pluje (w porownainiu z
marmite)...ja to juz opanowalam poza czubek lyzeczki........

Pierz
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-10-03 18:06:07

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Krolowo - Znawczyni
>
>nic dodac nic ujac
>
>czujna jak wazka ;)
>
>agataw

acchhhhhhh...no bo ja:
toast and marmite
swiezy chleb, najlepiej swoj, jeszcze cieply, marmite i na to
pomidor
toasted crumpet, na to marmite
etc etc etc

Pierz - wazka?
:P
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-10-03 18:08:11

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:3...@4...com..
.

> [...]
> vegemite i marmite duza, vegemitem pluje (w porownainiu z
> marmite)...ja to juz opanowalam poza czubek lyzeczki........

Krolowo - Znawczyni

nic dodac nic ujac

czujna jak wazka ;)

agataw

1. Data: 2004-10-04 07:50:50

Od: "Agatek" <agatek@_nospam_site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Krysia Thompson" napisal:
> toast and marmite
> swiezy chleb, najlepiej swoj, jeszcze cieply, marmite i na to
> [...]

Hmm, ja skosztowalam tego na lyzeczce. Ot, ciutke, wlasciwie polizalam
bardziej niz zjadlam i...fuj! Na chleb sie nie odwaze. Zwlaszcza ze nie
Vegemite a nie marmite :) Ale do zup jak maggi spróbuje, dzieki!!
Agata

1. Data: 2004-10-04 09:54:52

Od: "Anna Sheridan" <o...@o...com.au> szukaj wiadomości tego autora

De gustibus... probowalam Marmite - dla mnie to nie to. Natomiast Vegemite -
do domu kupuje zawsze duuuzy sloik, w pracy w biurku mam maly sloiczek i
paczke tostow melba na wypadek ataku glodowego... 22 lata w Australii
zrobily swoje. Do zupy ani innych takich nie uzywam, tylko na chlebus.
Ania
(zmien ombre na omberis)

1. Data: 2004-10-05 16:05:37

Temat: Re: Vegemite, Marmite - po co ??
Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Krysia Thompson" sie przyznala:

> acchhhhhhh...no bo ja:
> toast and marmite
> swiezy chleb, najlepiej swoj, jeszcze cieply, marmite i na to
> [...]

Pierzu! Ty zdrajco ;-)
Marmite wcinasz? Papuga narodow :-)))

Bo ja sie nie moge przemoc...Nawet sobie obczytalam gdzies (ale nie
pamietam gdzie), jakie to dobre i zdrowe, ale mnie zapach i smak i
kolor i konsystencja oburza. No nie moge sie przemoc... a maz (GB)
wcina zamiast dzemu na porannym toscie, a ja mam w kacie kuchni mdlosci
(choc poranne, to po Marmite, nic powaziejszego!). I zastanawiam sie,
czy ekstrakt z drozdzy jest az tak zdrowy, zeby sie poswiecic, zamknac
oczy i toto liznac i nie umrzec?

Pozdrawiam serdecznie,
eM (dramatyczna)

1. Data: 2004-10-05 20:08:15

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Oct 2004 17:05:37 +0100, "eM" <...@...c> wrote:

> [...]
>(choc poranne, to po Marmite, nic powaziejszego!). I zastanawiam sie,
>czy ekstrakt z drozdzy jest az tak zdrowy, zeby sie poswiecic, zamknac

jaka zdrajca! Jaka zdrajca, ja to juz wcinalam jako dziecko, z
Mama to nazywalysmy lekarstwo i wcinalysmy rowno, Wujek wrecz nie
nadazal przysylac... jak nie pokochasz od razu to nic z prob, to
po prostu patrz w druga strone albo lie back and think of
England, hehehehehe

Pierz, aniol pierzasty a nie papuga! :)))
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-10-05 20:47:06

Od: "Agatek" <agatek@_nospam_site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomosci news:jlv5m0tcqtu7j2cm5053joa6igp3ecrl8h@4ax.com...
> lie back and think of
> England, hehehehehe

O tototo, to mnie czeka, bo chyba sie nie przekonam do jedzenia na
chlebku... dobrze, ze maly sloiczek mam...

Agata

Po czym rozpoznać prawdziwy chleb razowy w sklepie?
Śliwki i maliny???
czyszczenie palników w kuchence elektrycznej
łosoś, śmietana,makaron..
wino z węgierek