W imieniu Mechci pytanie o selerka

1. Data: 2002-03-15 09:29:00

Temat: W imieniu Mechci pytanie o selerka
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ktoś naszej Zelaznej zamiast kwiatka dal 3 selery naciowe i Mechcia ma
problem co z tym zrobić...wyszulalam jej co tam ostatnio o selerze naciowym
bylo na grupie, ale z 3 sztuk to jednak jest co robic, wiec jakby ktos
jeszcze znal przepisy na salatki czy inne smaczne selerowe potrawy to w
imieniu Kasi grzecznie prosze ;-))

serdecznie pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-03-15 10:22:51

Temat: Re: W imieniu Mechci pytanie o selerka
Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> wiec jakby ktos
> jeszcze znal przepisy na salatki czy inne smaczne selerowe potrawy to w
> imieniu Kasi grzecznie prosze ;-))

Ja uzywam selera do zrobienia sosu do gulaszu (nie taki kultowy gulasz, ale
miesko w sosie). Biore piertuche, seler (zlezy jak i duzy, jak duzy, to
czesc selera), scieram na tarce na duzych oczkach. Cebulke w kostke
podsmazam. Starte warzywa podsmazam. Miesko w kawalkach podsmazam na osobnej
patelni. Gdy warzywka nabiora rumiencow, cebulke, seler i pietruche daje do
mieska, podlewam troszke woda i sie dusi. Potem, jak juz miesko jest gotowe,
zaprawiam wszystko sosem grzybowym z torebki (z Winiar sa fajne sosy). Na
koniec wszystko przyprawiam: sole, pieprze.
Pozdrawiam
Mapet

1. Data: 2002-03-15 10:37:35

Od: <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

inne smaczne selerowe potrawy to w
> imieniu Kasi grzecznie prosze ;-))
>

> serdecznie pozdrawiam
> Basia

1) Selerka pokroić, poddusić na maśle, jak "zdechnie" to posolic. Jeść jako
jarzynke
2) Troche podduszonego selerka połączyć z rosołem z kostki, zaprawić śmietaną,
mozna odorbina mielonej kolendry, do tego drobny makaron . Jeść jako zupke.

3) Zużyc do zapiekanki " na winie" - co sie nawinie to do żaroodpornego
naczynia, pozypać z wierzchu żółtym serem.Zapiec.

4. Zrobić tartę : slone kruche ciasto ( było już) plus pokrojony selere, zalać
jajami rozbitymi z mlekiem ( śmietanką), posolic, popieprzyć, pogałkować, mozna
do masy dodać tartego zółtego sera, zapiec...

I tak dalej, i tak dalej..
Qd

1. Data: 2002-03-15 10:46:38

Od: "Rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

prosze - 11 przepisow z puszkkki:

ostra sałatka z makaronem
=======================
Składniki:
2 lyzeczki oliwy
1/4 sredniej cebuli
1/2 malej zielonej papryki
1 lodyga selera naciowego
1 mala marchewka
szczypta imbiru
szkl. ugotowanego makaronu razowego lub graham rurki
natka
1/2 lyzeczki octu winnego
1/2 lyzeczki musztardy
1/4 odsaczonej ciecierzycy z puszki
sol i pieprz
Przepis:
warzywa po umyciu i obraniu pokroic w drobna kostke, posypac imbirem i
podsmazyc na lyzeczce oliwy. makaron wlozyc do miski i wymieszac z natka,
lyzeczka oliwy, octem, musztarda, ciecierzyca, dodac gorace warzywa i
ponownie wymieszac.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-11-20
Źródło / autor: "Super Linia" - miesięcznik promujący zdrowy styl życia, nr
11/2001

pasta - ciecierzyca z selerem naciowym
=================================
Składniki:

ciecierzyca
seler naciowy
olej słonecznikowy
pieprz i asofetida (lub suszona cebula)
Przepis:
ciecierzyca, seler naciowy, olej słonecznikowy, pieprz i asofetida -
zmiksowac.
chlebek razowy posmarowany pasta, do tego kapusta pekinska ....coz za
połaczenie mniam !
Nadesłał(a): arleta , dnia: 2001-12-19
Przepis własny autora.

SAŁATKA ZIELONO-BIAŁA
=================================
Składniki:

2 torebki ryżu
2 łodygi selera naciowego
sok z cytryny
0,5 szklanki orzechów włoskich
2 jabłka
3 łyżki octu winnego
2 szklanki soku z jabłek
1 łyżka musztardy
9 łyżek oliwy
sól i pieprz
Przepis:
zagotować sok jabłkowy z 2 szklankami wody, szczyptą soli - na wrzątek
wsypać ryż i gotować 20 minut. selera pokroić w plasterki, jedno jabłko w
paseczki, a drugie w kostkę, skropić je sokiem z cytryny. przyprawy
rozetrzeć z octem, oliwą i musztardą
Nadesłał(a): kropka , dnia: 2000-08-30
Źródło / autor: ?

sałatka z czarnej fasolki, ryzu, warzyw w pikantnym sosie
Składniki:

2 lyzki soku z pomaranczy
2 lyzki soku z cytryn
2 lyzeczki oliwy z oliwek
0,5 lyzeczki soli
0,5 lyzeczki mielonego kminku
0,5 lyzeczki tabasco
45 dag czarnej fasolki ugotowanej i osaczonej (45 dag juz po ugotowaniu)
1 szklanka ugotowanego ryzu
3 nieduze pomidory obrane ze skorki i posiekane w kostke
1 czerwona papryka pokrojona w kostke
0,5 zielonej papryki pokrojonej w kostke
0,5 malej czerwonej cebulki pokrojonej w kostke
garstka szczypiorku, posieknaego
1 lodyga selera pokrojona drobno
Przepis:
Sok z pomaranczy i cytryn mieszasz z oliwa, sola, kminkiem i tabasco,
dodajesz do reszty skladnikow, delikatnie laczysz i wstawiasz na godzine do
lodowki. I juz :-)
Nadesłał(a): pat , dnia: 2001-11-01
Źródło / autor: Herbatka z gr.dyskusyjnej pl.rec.kuchnia

seler w imbirze
====================

Składniki:

seler naciowy
swiezy imbir w kłaczu
sos sojowy ,przyprawy :pieprz ,sol
Przepis:
seler umyc i pokroic w paseczki.Olej rozgrzac w garnku dodac swiezy imbir
pokrojony w kawałki tak smazyc z 3 minuty dodac, sol, pierz, wrzucic seler.
mieszac trzymajac na ogniu, dodac na koncu sos sojowy. mieszac i tez
potrzymac pare minut na ogniu.
Nadesłał(a): arleta , dnia: 2001-03-27
Przepis własny autora.

serek granulowany z warzywami
============================

Proporcje podane dla 1 osoby.

Składniki:

1 serek granulowany
sol i pieprz

warzywa (wybierz ulubione):
pomidor
papryka
kalafior
cebula
czosnek
papryczka ostra
seler naciowy
ogorek
rzodkiewki
Przepis:
warzywa pokroic, wymieszac z serkiem, doprawic.
Wskazówki i uwagi:
im wiecej warzyw, tym lepiej.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-05-22
Przepis własny autora.

wiosenna sałatka
=====================
Proporcje podane dla 1 osoby.

Składniki:

zalewa:
1/4 małej cebuli
kilka ziaren białego pieprzu
1/4 suszonej papryki chili
liść laurowy
szczypta ziół prowansalskich
1/4 małego jabłka
1/4 szkl. czerwonego wina
1/8 octu winnego

sałatka:
kilka liści sałaty
kilka rzodkiewek
gałązka selera naciowego
25 g kopru włoskiego (fenkułu)
50 g czerwonej papryki
25 g sera żółtego
garść rzeżuchy
1 łyżeczka oleju
Przepis:
Obraną cebulę pokroić w kostkę, rozgnieść pieprz, liść laurowy, paprykę
chili, przyprawy. Jabłko pokroić w małe kawałeczki. Całość zalać winem i
octem, gotować 5 min., potem przecedzić. Warzywa umyć, pokroić na małe
kawałki, ser pokroić w kostkę. Sałatkę wymieszać, dodać rzeżuchę i olej.
Zalewę podać oddzielnie.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-05-04
Źródło / autor: Super Linia - miesięcznik promujący zdrowy styl życia nr
5/2001

wiosennna sałatka
===================
Składniki:

seler naciowy
marchewka surowa
kukurydza ze słoika albo puszki
por
śmietana ,sól ,pieprz ....
proporcje jak kto lubi-)))
Przepis:
seler naciowy pokroic w paseczki, marchewka surowa starta w paseczki na
grubszej tartce, kukurydza, por pokrojony w paseczki, śmietana ,sól ,pieprz
.... wymieszać.
Nadesłał(a): pazurek , dnia: 2001-03-27
Przepis własny autora.

zupa dyniowa z piwem
======================
Składniki:

300 g dyni
cwierc cebuli (ok. 15 g)
kawalek selera naciowego (30 g)
pol zabka czosnku
pol szkl. (125 ml) piwa
1 lyzka smietany kremowki
1 lyzka obranych pestek dyni
galka muszkatalowa
maslo
sol i pieprz
Przepis:
pokrojone w kostke cebule i seler oraz zmiazdzony czosnek zeszklic na 1
lyzeczce masla. dodac pokrojona w kostke dynie, piwo, pol szkl. wody i
przyprawic. dusic 20 min. zmiksowac, dodac smietane. pestki dyni podsmazyc
na patelni do lekkiego zbrazowienia, dodac do zupy.
Wskazówki i uwagi:
przerobione na wege.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2002-03-12
Źródło / autor: "Jedzmy zdrowo" - dodatek specjalny Super Linii,
miesięcznika promującego zdrowy styl życia

zupa krem z selera naciowego
===============================
Proporcje podane dla 1 osoby.

Składniki:

70 g selera naciowego
20 g marchwi
10 g pietruszki
lyzeczka maki zytniej
50 ml mleka
1 zoltko
lyzeczka oleju sojowego
zielenina
Przepis:
wloszczyzne i selera ugotowac, nastepnie przetrzec. sporzadzic zawiesine z
mleka i maki, podprawic zupe i zagotowac. zoltko utrzec z olejem,
rozprowadzic w malej ilosci zupy, polaczyc z caloscia. podawac z grzankami.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-07-24
Źródło / autor: Super Linia - miesięcznik promujący zdrowy styl życia nr
7/2001

zupa piwna z dyni
======================
Proporcje podane dla 2 osób.

Składniki:

1 cebula
1 czosnek
1 lodyga selera naciowego
1 lyzeczka masla
700 g miazszu dyni
0,5 szkl. piwa
sol
pieprz
galka muszkatalowa
1 lyzka pestek z dyni
4 lyzki gestej smietany
Przepis:
obrana cebule i czosnek oraz seler naciowy pokroic i zeszklic na masle.
dodac dynie pokrojona w kostke, zalac piwem, przyprawic i gotowac pod
przykryciem na malym ogniu 20 min. pestki z dyni lekko zrumienic na patelni.
zupe zmiksowac, dodac smietane i posypac uprazonymi pestkami z dyni.
Wskazówki i uwagi:
przerobione na wege
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-11-01
Źródło / autor: Super Linia - miesięcznik promujący zdrowy styl życia nr
10/2001

zupa z gruszek
=========================
Składniki:

3 lekko kwasne gruszki
35 dag dyni
srodek glowki salaty
2 lodygi i glab selera naciowego
4 cebulki
2 pory
peczek pietruszki
10 lodyzek szczypiorku
oliwa z oliwek z pierwszego tloczenia
sol
Przepis:
oczyszczona dynie kroimy w nieregularne kawalki, zas pory w cienkie
plasterki. glab selera takze kroimy w kawalki bez odrywania mniejszych
listkow, a lodygi w poprzeczne plasterki. obrane cebulki siekamy, z gruszek
zdejmujemy skorke, usuwamy gniazda nasienne i kroimy owoce w male
kawaleczki. oddzielamy listki ze srodka salaty i pozostawiamy je w calosci.
doprowadzamy do wrzenia 1,5 litra osolonej wody, wrzucamy don seler i dynie
i pozwalamy, by powoli gotowaly sie we wrzatku przez 5 min. wrzucamy gruszki
i gotujemy jeszcze ok. 8 min. na koncu dodajemy pory, posiekana pietruszke,
skrojony szczypiorek i srodek glowki salaty. zostawiamy, by powoli wrzaly
przez 2 min. gasimy ogien, doprawiamy zupe niewielka iloscia surowej oliwy i
przelewamy do wazy lub od razu do glebokich talerzy.
Nadesłał(a): Rena , dnia: 2001-08-18
Źródło / autor: Pani nr 8/2001

1. Data: 2002-03-15 10:56:30

Od: "Perfekcja" <p...@r...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> bylo na grupie, ale z 3 sztuk to jednak jest co robic, wiec jakby ktos
> jeszcze znal przepisy na salatki czy inne smaczne selerowe potrawy to w

Ja robię salatkę Pietrka:

puszka kukurydzy
puszka fasoli czerwonej
puszka groszku
puszka tuńczyka
dwa ogórki kiszone (dość duże)
papryka żółta lub czerwona
czerwona cebula
oczywiście seler naciowy
ostatnio dodałam też awokado
dwie łyżki majonezu
sól, pieprz

Pokroić co się da w kosteczkę, selera w pół-plasterki, wymieszać doprawić i
zostawić na czas jakiś.
Najlepsze z ciemnym pieczywkiem !
Patrycja

1. Data: 2002-03-15 11:06:42

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 15 Mar 2002 10:29:00 +0100, "Basia"
<b...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>bylo na grupie, ale z 3 sztuk to jednak jest co robic, wiec jakby ktos
>jeszcze znal przepisy na salatki czy inne smaczne selerowe potrawy to w

Pociachac na kilku cm kawalki, rowek nadziac twarozkiem z czym
sie chce, jesc.

Krysia, spakowana, uporzakowana, przy kawie...jak ja sie ciesze
na ten wyjazd ;)))

Do zobaczenia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-03-15 12:07:49

Temat: Odp: W imieniu Mechci pytanie o selerka
Od: "Magda S" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sałatka makaronowa z selerem naciowym

makaron penne, najlepiej w 3 kolorkach
oliwki czarne i zielone
3 pomidory
papryka zielona, czerwona, żółta
seler naciowy

sos: oliwa, sól, pieprz, sok z cytryny.

Ugotować makaron al dente (ja gotuję prawie cała paczkę, a co!)

w międzyczasie pokroić sparzone i obrane pomidory, papryki, oliwki, seler. W
ymieszać z makaronem.

Polać sosem, wymieszać, wstawić do lodówki na 2 godz.

Smacznego!

Uwielbiam tę sałatkę.

Magda

1. Data: 2002-03-15 12:20:52

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mapet <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a6si99$du6$...@n...tpi.pl...

> [...]
> miesko w sosie). Biore piertuche, seler (zlezy jak i duzy, jak duzy, to
> czesc selera), scieram na tarce na duzych oczkach.

kiciu, chodziło o seler NACIOWY! Zielone długie badyle, nie biała bania
:-)))))))) hehe

Wkn

niech mechcia robi zupki wqarzywne i gulaszowe z selerkiem w środku.
Makarony z warzywami z selerem itp Można też taki seler nadziać jakąś pastą
z twarogu na pikantno jak łódkę :)

1. Data: 2002-03-15 12:57:17

Od: "Mapet" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> kiciu, chodziło o seler NACIOWY! Zielone długie badyle, nie biała bania
> :-)))))))) hehe

O rany, znowu nie doczytalam. :-)))
A jesli naciowy, to nie szkodzi. mozna go wrzucic, niech sie dusi. Kurcze,
naprawde kupie jakis magnez. Tak sie przejelam, ze cos wiem, ze nie
doczytalam. Pozdrawiam
Mapet

1. Data: 2002-03-15 16:14:33

Od: Art[Gruby]@icbleu.org (Art Plazewski.) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

>Krysia, spakowana, uporzakowana, przy kawie...jak ja sie ciesze
>na ten wyjazd ;)))
>
>Do zobaczenia
>K.T. - starannie opakowana
Co ty jeszcze tu robisz???