WAZNE URODZINY

1. Data: 2002-05-04 15:54:58

Temat: WAZNE URODZINY
Od: "MonisiaNSX-R" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Co mozna zrobic dobrego na 25 urodziny?
Chodzi mi o cos niezwyklego i smacznego :) Moze ktos ma jakies propozycje?

1. Data: 2002-05-04 16:03:57

Temat: Re: WAZNE URODZINY
Od: b...@i...com.pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "MonisiaNSX-R" <m...@i...com>

> Co mozna zrobic dobrego na 25 urodziny?
> Chodzi mi o cos niezwyklego i smacznego :) Moze ktos ma jakies propozycje?
> Pozdrawiam

Za malo informacji :-)
Ile osob, jaka kasa
Jakie warunki do wykonania potraw
Barbara

1. Data: 2002-05-04 16:18:33

Od: "Katarzyna Nowak" <k...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MonisiaNSX-R" <m...@i...com> napisał w wiadomości
> Co mozna zrobic dobrego na 25 urodziny?
> Chodzi mi o cos niezwyklego i smacznego :) Moze ktos ma jakies propozycje?
]
Najlepiej swietowac i bawic sie;-)))))

1. Data: 2002-05-05 05:52:08

Od: "MonisiaNSX-R" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak narazie to jeszcze nic nie wiadomo, poniewasz te urodzinki sa dopiero w
lipcu. Nie wiem czy ktos bedzie zaproszony, a jak tak to nie duza ilosc do
10 max.
Jesli chodzi o kase to zaciskalam pasa przez caly rok, wiec moge wydac
troszke wiecej :) W koncu to bardzo wazny i jedyny dzien w roku :)
warunek: cos niesamowitego,smacznego i zadziwiajacego moze byc tez smieszne
:)
Aha i jeszcze mam prosbe o przepis na tort, bo to tez sie przyda :) (moze
ktos zna na czekoladowo-cytrynowy? :)

1. Data: 2002-05-07 11:31:56

Od: "MonisiaNSX-R" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

Nikt nie ma zadnych pomyslow? no prosze !!! POMOCYYYYY !!!!!!!!!
Swietowac bede pozniej jak wszystko zostanie skonczone a puki co to nic nie
wiem :( chyba sie zaraz rozpalcze!!!!

1. Data: 2002-05-07 12:04:21

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"MonisiaNSX-R" <m...@i...com> wrote:

>Nikt nie ma zadnych pomyslow? no prosze !!! POMOCYYYYY !!!!!!!!!
>Swietowac bede pozniej jak wszystko zostanie skonczone a puki co to nic nie
>wiem :( chyba sie zaraz rozpalcze!!!!

Dobra najpierw kilka "sprawdzonych' grupowo tortow

1.TORT ANANASOWY MAGDALENY BASSETT

Tort ananasowy
Moj biszkopt
Budyn waniliowy
ananasy pokrojone na kawalki (okolo 400gr puszka)
sok z ananasow plus rowna ilosc wodki albo pomaranczowego likieru
bita smietana (pol szklanki smietanki, lyzka cukru + jedna paczka
Stabilizatora Oetkera)

"Biszkopt przekroic na 3 plastry, uzyc gore jako spod, nasaczyc 1/3
sokowodki, przelozyc 1/2 budyniu, rozprowadzic 1/2 ananasow, przykryc
srodkowym plastrem, nasaczyc, na to budyn, ananasy, nastepnie spodni
plaster nasaczyc od spodu przed nalozeniem na tort, nalozyc na wierzch,
pokryc bita smietana, ozdobnie lub artystycznie, posypac czyms:
porzeczkami, jagodami, malinami, skorka pomaranczowa, fiolkami w cukrze
- co pod reka.
A teraz przepisy:
Biszkopt
6 jajek, rozdzielonych
3/4 szklanki cukru
1 i 1/3 szklanki maki
Rozgrzac piec do 180C/350F. Tortownice wysmarowac maslem i
wysypac maka, nie
bulka tarta.
Ubic mikserem bialka, i gdy srednio ubite, dodac po trosze 3/4 szklanki
cukru, ciagle ubijajac, az beda lsniace i geste, jak krem.
Ciagle ubijajac,
dodawac po jednym zoltku, miksujac 10 sekund pomiedzy. Dodac make i
delikatnie wymieszac za pomoca lyzki, czy reka, juz bez
miksera. Przelac do
formy, piec az zloty i troszke zacznie odstawac od brzegow. Sprawdzic
patyczkiem.
Budyn
1 szklanka mleka
1 szklanka smietanki
4 zoltka
1/2 szklanki cukru
2 lyzki esencji waniliowej albo 2 cukry waniliowe
1/4 szklanki maki zwyklej
1/4 szklanki maki ziemniaczanej (zmiana z poprzedniego
przepisu, gdzie bylo 1/2
szklanki - wydaje mi sie, ze maka kukurydziana, ktora ja uzywam, nie
"twardnieje" az tak, jak ziemniaczana)
Z cukru i zoltek zrobic kogel mogel, dodac obie maki, dobrze
wymieszac, dodac
smietanke, wymieszac, az gladkie. Dodac mleko, podgrzac w garnuszku
powoli, az zacznie bulgotac, i bedzie geste nieustannie
mieszajac, przelac do
miski do
wystygniecia. Nabic kawalek masla na widelec i pomazac po powierzchni
goracego budyniu, co zapobiegnie powstaniu korzucha. T
Mozna zamienic ananasy na inne owoce, ale trzeba zawsze wymyslic jakis
sok do nasaczania, z wodka lub brandy."
(C)Copyright 2001 All rights reserved
Autor:Magdalena Bassett

2.Tort Rafello

1. BISZKOPT
> [...]
Rozgrzac piec do 180C/350F. Tortownice wysmarowac maslem i
wysypac > maka, nie bulka tarta. > Ubic mikserem bialka, i gdy
srednio ubite, dodac po trosze 2/3 szklanki > cukru, ciagle
[...]

2. MASA
1 litr Smietany 30 % (wystarczy 1/2 litra)
25 dkg bialej czekolady
Smietanfix (lub inny usztywniacz)
wiórki kokosowe.
Biszkopt przekroic, jedna czesc pokruszyc. Czekolade rozpuscic
(w garnuszku na parze) i dodac 20 ml smietany. Reszte smietany
ubic ze smietanfixem, dodac do niej rozpuszczona czekolade i
pokruszony biszkopt. Mase wylac na druga czesc biszkoptu, posypac
wiórkami kokosowymi i wstawic do lodówki.

przepis grupowy znaczy autor zaginal posrod zachwytow

3 Tort z Grenoble Anetka

Potrzeba: 4 jajka, 280g cukru, łyżeczkę proszku do pieczenia,
280g mielonych orzechów, najlepiej włoskich, torebkę cukru
waniliowego. Żółtka się uciera z cukrem, białka ubija na pianę ze
szczyptą soli. Pod koniec ubijania dodaj ze dwie łyżki cukru,
piana będzie sztywniejsza. Wrzuca się ubitą pianę do żółtek,
miesza, potem wsypuje orzechy i proszek, miesza delikatnie, wyrzuca
na tortownicę i piecze przez 45 minut w temp. 180 st.C.

Krem: 200g czekolady, 2.5dl śmietanki słodkiej kremówki, 4
łyżeczki kawy rozpuszczalnej. Wszystko razem doprowadzić do
wrzenia ciągle mieszając, ostudzić. Oryginalny przepis: Przeciąć
biszkopt wzdłuż na pół, przełożyć kremem, posmarować też wierzch i
boki. Posypać kakao lub tartą czekoladą i udekorować połówkami
orzechów włoskich. Moja modyfikacja: przeciąć na 3 części,
nakropić rumem, ubić 2.5dl śmietany kwaśnej ze 1 dl śmietanki
kremówki i paczką cukru waniliowego. Jako pierwszą warstwę dać krem
czekoladowy, przykryć kawałkiem biszkopta, nałożyć bitą
śmietanę, przykryć, posmarować wierzch resztą kremu czekoladowego,
udekorować połówkami orzechów włoskich i płatkami migdałów.
Śmietana dodaje nieco lekkości, a rum aromatu, a tort dużo ładniej
wygląda z płatkami migdałów niż z kakao." Anetek --

4.Tort Anetka

"Tort biszkoptowy z brzoskwiniami

Biszkopt: 5 jajek, 5 łyżek cukru, paczka cukru waniliowego, 2
łyżki mąki, 2-3 łyżki utartych migdałów lub orzechów. Ucieramy
żółtka z cukrem i cukrem waniliowym, dodajemy mąkę i migdały,
ubijamy pianę z białek, dodając pod koniec łyżeczkę cukru,
mieszamy delikatnie z masą z żółtek, wykładamy na tortownicę
(posmarowaną masłem i posypaną tartą bułką lub mąką), pieczemy 15-20
minut w piekarniku o temperaturze 180 stopni. Wyjmujemy,
studzimy, przekrawamy na 2 albo 3 części.

Do przełożenia: puszka brzoskwiń, 250g kremówki, żelatyna,
odrobina cukru waniliowego do śmietanki. Jeśli chcemy, aby tort był
jeszcze lżejszy, możemy zamiast kremówki użyć śmietanki
'Śnieżki' - wtedy potrzeba 2 torebki. 2-3 połówki brzoskwiń odkładamy
do dekoracji. Resztę kroimy w kawałeczki. Namaczamy żelatynę w
zimnej wodzie, po spęcznieniu podgrzewamy, aż się rozpuści.
Nakrapiamy biszkopt zalewą brzoskwiniową (tą z puszki; można
dodać też odrobinę Apricot Brandy dla aromatu). Resztę zalewy
mieszamy z żelatyną, wrzucamy pokrojone brzoskwinie, czekamy, aż
zacznie tężeć. Nakładamy na spód biszkoptu, i jeżeli udało się
przekroić biszkopt na 3 części, przykrywamy drugą. Ubijamy
śmietanę. Nakładamy ubitą śmietanę albo na kolejny krążek biszkoptu,
albo na zastygniętą już brzoskwiniową galaretkę, zostawiając
około 1/4 do posmarowania górnego krążka biszkoptu. Nakładamy
wierzch, smarujemy go pozostałą bitą śmietaną i dekorujemy
cząstkami brzoskwiń. Tort ładnie wygląda, gdy do dekoracji dorzuci się
np. plasterki kiwi, całe migdały/orzechy, etc. Wstawiamy na
jakieś 2 godziny do lodówki. Można go jeść od razu, można i
następnego dnia."

5. Tort z gotowanej (kwasnej) smietany

" 2 l mleka
1/2 l gestej smietany (30%)
5 calych jaj
1 kostka masla (nie margaryny)
1 (lub mniej - zalezy jak kto lubi) szklanka cukru pudru
cukier waniliowy (paczka)
bakalie owoce
1 lub 2 galaretki
Jaja miksujemy ze smietana i wlewamy na gotujace sie mleko.
Wszystko ma sie gotowac do obwarzenia. Ma powstac nie za mocno
sciety twarozek, ktory odcedzamy wylewajac na geste sito i
czekamy az wystygnie. W miedzyczasie kostke masla ucieramy z cukrem
pudrem i cukrem waniliowym. Potem caly czas ucierajac dodajemy
po lyzce wystudzony twarozek, a na koncu, gdy juz powstanie
jednolita masa, wrzucamy bakalie. Calosc wlewamy do tortownicy
(mozna na biszkopt) i wstawiamy do lodowki. Przygotowujemy
galaretke wg przpisu na opakowaniu, na naszym torcie ukladamy owoce i
zalewamy galaretka. I znowu wsadzamy do lodowki." Krasnalka

6.Tort szwarcwaldzki wedlug Anetka

Tort szwarcwaldzki robi się nieco inaczej, bo czekoladę dodaje
się do biszkoptu, a przekłada go wiśniami i bitą śmietaną. Mój
przepis jest taki:
5 jaj, 5-6 łyżek cukru, 200g gorzkiej czekolady do wypieków,
paczuszka cukru waniliowego, 5 łyżek mąki - to na biszkopt.
Do nadziania: słoik kompotu wiśniowego, albo pół kilograma
świeżych wiśni (wydrylowanych), cukier do smaku, żelatyna, 500g
śmietany, cukier waniliowy, kirsz do nakrapiania tortu.
Biszkopt robi się prosto: żółtka uciera się z cukrem na pulchną
masę, czekoladę roztapia na łaźni wodnej (należy najpierw
zetrzeć część czekolady na grubej tarce na wiórki, których użyjemy
do dekoracji - niedużo, dwie-trzy kostki), dodaje po łyżce
roztopionej czekolady do żółtek, cały czas ucierając. Następnie
mąka, potem ubijamy pianę z białek, łączymy wszystko, wylewamy na
tortownicę wysmarowaną tłuszczem i posypaną mąką, pieczemy
około 25 minut w temperaturze 180 stopni. Sprawdzić patyczkiem
przed wyjęciem, czy biszkopt już upieczony.
Wiśnie do nadzienia przygotowuje się tak: jeśli używamy kompotu
wiśniowego, należy odsączyć wiśnie, a sok zmieszać z namoczoną
i rozpuszczoną żelatyną (1 mała paczuszka wystarczy). Jeśli
trzeba, dosłodzić. Świeże wiśnie natomiast należy umyć,
wydrylować, zasypać cukrem, zostawić, aż puszczą sok, potem podgrzać, aż
się cukier rozpuści. Jeśli za kwaśne, dodać cukru. Dodać
żelatynę, jak wyżej. Odłożyć kilka wiśni do dekoracji. Przeciąć tort
na 2-3 części wzdłuż. Nasączyć każdą kirszem i sokiem
wiśniowym. Ubić śmietanę z cukrem waniliowym. Na spodzie ułożyć wiśnie,
zalać je tężejącą galaretką zrobioną z soku i żelatyny. Jak
zastygnie, przykryć krążkiem biszkoptu, jeśli się udało przeciąć
biszkopt na 3 części, jeśli nie, to nałożyć bezpośrednio na
galaretkę warstwę bitej śmietany. (około 2/3). Nałożyć wierzch
tortu, posmarować resztą bitej śmietany. Udekorować wiśniami i
wiórkami czekoladowymi.
Aneta Baran

1. Data: 2002-05-07 12:55:49

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisała:
> Dobra najpierw kilka "sprawdzonych' grupowo tortow
>
> 1.TORT ANANASOWY MAGDALENY BASSETT

Jesli mowa o sprawdzonych przepisach na torty, to warto jeszcze wspomniec
o torcie ananasowym Magdy G. Zrobilam go w ten weekend i potwierdzam,
ze jest pyszny.
*******
Tort ananasowy Magdy G.

Składniki:
puszka ananasa
10 jajek
1 budyń śmietankowy słodzony
kostka masła
szklanka cukru
szklanka mąki tortowej
łyżeczka proszku do pieczenia
25 dkg cukru pudru
25 dkg kokosu
4 kieliszki wódki (wolę rum)
trochę margaryny i bułki tartej do wyłożenia blachy

Biszkopt:
Ubić 5 jajek (żółtka i białka razem), dodać szklankę cukru, potem szklankę
mąki i łyżeczkę proszku do pieczenia. Piec ok. 20-30 min w 180 stopniach.
Całe ciasto starcza na dwa biszkopty. Można je piec osobno lub razem i
później przekroić. Można je nasączyć alkoholem.

Masa kokosowa:
Ubić na sztywno 5 białek, dodawać stopniowo 25 dag cukru pudru, a na koniec
wsypać cały kokos (zostawić trochę na przyozdobienie tortu). Piec 40 minut w
180 stopniach.

Masa kremowa:
Odlać sok z ananasów do szklanki, uzupełnić przegotowaną, zimną wodą do
pełna. Następnie rozmieszać budyń w odrobinie soku, dodać 5 żółtek, łyżkę
mąki pszennej i wszystko zmiksować. Następnie całą masę wlać do gotującej
się pozostałej części soku. Gotować całość na małym ogniu ciągle mieszając -
masa powinna mieć konsystencję gęstego budyniu (mogą utworzyć się grudki,
ale to nic nie szkodzi).
Rozmiksować kostkę masła i dodać ostudzoną (zimną!!!) masę bydyniową i 2 - 3
kieliszki alkoholu. Dobrze wymieszać - można tu użyć także miksera.

Wykończenie:
Jeden biszkopt kładziemy na spód, smarujemy masą i układamy na niej bardzo
drobno pokrojone ananasy. Kładziemy na tym warstwę kokosową, smarujemy masą
i kładziemy znów pokrojone ananasy. Na górę kładziemy drugi biszkopt. Cały
tort smarujemy pozostałą masą a górną część dekorujemy według uznania. Np.
można delikatnie posypać kokosem i przybrać owocami.

Zamiast ananasów robię ten tort także z brzoskwiniami.
Raz spróbowałam i z tym i z tym. Też był pyszny.
*******

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-05-07 14:26:39

Od: "MonisiaNSX-R" <m...@i...com> szukaj wiadomości tego autora

OJEJ jestescie bardzo kochane dziekuje za pomysly i przepisy na te
wszystkie torty :) zaraz je sobie wydrukuje i schowam gleboko, ale nie
obrazcie sie na mnie za to co teraz napisze: Solenizant nie znosi owocowych
ciast i tylko toleruje czekolade! Ostatnio powiedzial mi, ze zjadby tort
czekoladowo-cytrynowy i co teraz? Na necie jest troche przepisow ale polowa
nie jest sprawdzona:( Tu przynajmniej wiem, ze podacie mi przepis, ktory
bedzie w porzadku a tak to eeee szkoda
ac:(

1. Data: 2002-05-07 14:49:16

Od: AgataW <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

"MonisiaNSX-R" <m...@i...com> wrote:

> [...]
>nie jest sprawdzona:( Tu przynajmniej wiem, ze podacie mi przepis, ktory

...takiego to ja nie mam........specjalista od tortow jest
Anetek.........Jej szukajcie...............:)

(ale solenizant - wie co chce......! ;)

AgataW

1. Data: 2002-05-07 17:47:34

Od: Aneta Baran <a...@c...anetek.net> szukaj wiadomości tego autora

MonisiaNSX-R <m...@i...com> wrote:

> obrazcie sie na mnie za to co teraz napisze: Solenizant nie znosi owocowych
> ciast i tylko toleruje czekolade! Ostatnio powiedzial mi, ze zjadby tort
> czekoladowo-cytrynowy i co teraz?
Hmm. Akurat na _sprawdzony_ tort cytrynowo-czekoladowy nie mam przepisu,
natomiast mam sprawdzony przepis na tort czekoladowy, biszkopt czekoladowy
oraz krem cytrynowy -- może by coś z tego pokombinować? Gdybym stanęła przez
zadaniem wyprodukowania tortu czekoladowo-cytrynowego, zrobiłabym chyba tak:
Upiekłabym biszkopt czekoladowy, jak do tortu szwarcwaldzkiego, z dodatkiem
oskrobanej na tarce skórki cytrynowej. Ten biszkopt przełożyłabym kremem
cytrynowym według przepisu pani Neli Rubinstein, oto przepis:

3 duże cytryny
1 łyżka żelatyny
4 jajka, oddzielnie białka i żółtka
1/2 szklanki cukru i osobno 3 łyżki cukru
0,25 litra śmietanki kremowej.

Należy umyć cytryny, zetrzeć na tarce skórkę (uważać, żeby nie ucierać białej
części, która jest gorzka). Wycisnąć sok z cytryn (około 2/3 szklanki).
Zalać żelatynę 1/3 soku z cytryny, niech napęcznieje. 4 żółtka wymieszać z
cukrem (pół szklanki), dodać resztę soku z cytryny, skórkę z cytryny i gotować
na parze ciągle mieszając. Gdy sos zgęstnieje, odstawić z ognia. Żelatynę
podgrzać, żeby się rozpuściła, i dodać do sosu. Sos, po wystygnięciu do
temperatury pokojowej, wstawić do lodówki i co jakiś czas sprawdzać, czy
aby nie zastygł za bardzo. W czasie, kiedy sos stygnie, ubić pianę z białek z
pozostałymi trzema łyżkami cukru. Ubić też śmietankę kremówkę. W momencie,
kiedy sos cytrynowy prawie zastygnie, połączyć go (ubijając) z pianą z białek,
a następnie z ubitą śmietanką. Wstawić do lodówki.

No i udekorowałabym według uznania: albo kremem na wierzchu, albo polewą
czekoladową. Może zechcesz zaryzykować? Spróbuję zrobić taki tort w
czwartek (wolny dzień, trallalalla) i opiszę wrażenia :-)

Anetek
.' .. `. Aneta Baran *---* Work: ++41 22 76 76478 A...@c...ch
:`.__.': http://2510053385/~aneta/ *----* Home: a...@a...net
`....' * Anything is good and useful if it is made of chocolate. *

jecie cos w ten upal?
serca drobiowe
Stromboli
Szukam stronicy Kuchnia