Wali z muszli.

1. Data: 2009-10-29 08:04:21

Temat: Wali z muszli.
Od: "Lech" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wynajmuję mieszkanie na parterze (wysokim) w tzw. nowym budownictwie. Nade
mną jeszcze 3 kondygnacje. I kibel jest naszym utrapieniem - wali zeń jak z
dołu kloacznego, mimo że muszla i całe pomieszczenie często i regularnie
utrzymywanie jest w nienagannej czystości (jak w reklamie wręcz). Nie
pomagają różne bakterio-smrodo-bójcze kostki umieszczane w spłuczce i/lub w
innych miejscach owej instalacji. Wali, jak na dworcu za komuny.
Jaka może być tego przyczyna? Macie może jakieś sprawdzone sposoby na taką
przypadłość kiblową?

tia

L.

2. Data: 2009-10-29 08:26:28

Temat: Re: Wali z muszli.
Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech" <l...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> w innych miejscach owej instalacji. Wali, jak na dworcu za komuny.
> Jaka może być tego przyczyna? Macie może jakieś sprawdzone sposoby na taką

Najprawdopodobniej uszkodzona jest instalacja kanalizacyjna - gdzieś jest
nieszczelność. ozumiem, że woda jest w muszli klozetowej?

3. Data: 2009-10-29 08:32:31

Od: "Lech" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:hcbjju$17d2$1@newsread2.aster.pl...

> Użytkownik "Lech" <l...@g...com> napisał w wiadomości
>
> Najprawdopodobniej uszkodzona jest instalacja kanalizacyjna - gdzieś jest
> nieszczelność. ozumiem, że woda jest w muszli klozetowej?
Jest woda. Nie zauważyłem również żadnego wycieku, czy nacieku na rurze
instalcaji.

L.

4. Data: 2009-10-29 08:46:21

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lech" <l...@g...com> wrote in message

Pytanie - skąd ten smród? Bo chyba nie z muszli, skoro woda w syfonie
jest? Niektóre muszle mają z tyłu otwór rewizyjny (do przetykania), możliwe,
że jest zakrętka nieszczelna. Inna sprawa - nieszczelny pion lub inne części
instalacji kanalizacyjnej - np. odprowadzenie spod wanny lub umywalki.
Może sikasz niecelnie - bo na stojąco?

5. Data: 2009-10-29 08:54:36

Od: "Lech" <l...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> części
> instalacji kanalizacyjnej - np. odprowadzenie spod wanny lub umywalki.

Błąd ludzki powstający podczas wymagającej czynności sikania wyeliminowałem
na samym początku w celu ustalenia ewentualnych innych źródeł odoru. Po
prostu leję uważnie i celnie. To nie to.

L.

6. Data: 2009-10-29 09:01:45

Od: "TomT" <tom18pl@WywalTO_op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> w innych miejscach owej instalacji. Wali, jak na dworcu za komuny.
> Jaka może być tego przyczyna? Macie może jakieś sprawdzone sposoby na taką

Może masz kratkę podłogową, w której syfonie nie masz wody. Jeśli tak, to
zalej ją wodą.
Albo jakieś niesprawne napowietrzanie kanalizacji.

TomT

7. Data: 2009-10-29 09:03:51

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W rurach kanalizacyjnych taki smród jest normą.
Wydostawać może się przez nieszczelność rury albo
przez syfon. Jeżeli jest właściwie "zalany" zdarza się,
że "odbija" w momencie spływu z kondygnacji
położonych wyżej.

Pozdrawiam emarcin

8. Data: 2009-10-29 09:31:57

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"emarcin" <e...@p...com> wrote in message

> [...]
> przez syfon. Jeżeli jest właściwie "zalany" zdarza się,
> że "odbija" w momencie spływu z kondygnacji

Tylko gdy pion nie jest połączony z atmosferą np. w wyniku zatkania.

9. Data: 2009-10-29 09:34:16

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Lech" <l...@g...com> wrote in message

> Błąd ludzki powstający podczas wymagającej czynności sikania
wyeliminowałem
> na samym początku w celu ustalenia ewentualnych innych źródeł odoru. Po
> prostu leję uważnie i celnie. To nie to.

Ale na stojąco - pewnie żona usterkuje ten rodzaj sikania. Podczas uderzania
strugi o muszlę tworzy sie aerozol, którego zasięg jest na suficie.

10. Data: 2009-10-29 09:40:21

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Prawusek" <p...@i...pl> wrote in message

> [...]
uderzania
> strugi o muszlę tworzy sie aerozol, którego zasięg jest na suficie.

Widziałem kobietę sikającą na stojąco do muszli - cuchnęło jak diabli.

Temperatura wody w zbiorniku CWU
Zdzieranie farby olejnej
Dokupienie białych kloszy
zmywarka do zabudowy electrolux