przesunięcie gazomierza

1. Data: 2009-10-28 02:23:14

Temat: przesunięcie gazomierza
Od: "Juddi" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

na ścianie w kuchni (na wys.170 cm) mam umieszczony gazomierz, który nie za
bardzo mi pasuje do zabudowy planowanymi szafkami. czy istnieje mozliwość
przesunięcia gazomierza wyżej lub niżej, w prawo w lewo? na pewno wiązałoby
się to z "dosztukowaniem" rur, aby zmienić jego położenie. i kto to robi?
pracownicy gazowni, administracji?

thx
psdr.
Judi

2. Data: 2009-10-28 08:13:12

Temat: Re: przesunięcie gazomierza
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Juddi wrote:
> [...]
> lewo? na pewno wiązałoby się to z "dosztukowaniem" rur, aby zmienić
> jego położenie. i kto to robi? pracownicy gazowni, administracji?

projekt, uzgodniony z gazownią, pozwolenie na budowę.

3. Data: 2009-10-28 08:27:30

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Juddi" <j...@o...pl> wrote in message
> [...]
wiązałoby
> się to z "dosztukowaniem" rur, aby zmienić jego położenie. i kto to robi?

Pogadaj z monterazmi z gazowni - może wystarczą dwie "fajki", sam tego nie
zrobisz bo trzeba założyć plomby od nowa.

4. Data: 2009-10-28 10:57:48

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jednak to trochę trudniejsze niż przesunąć licznik prądu
> trzeba zapewnić szczelność, a z gazem nie ma żartów
>
> czy to naprawdę tak dużo miejsca zajmuje? mam gaz butlowy

Łatwiejsze niż elektryczny. Pod tablicą licznika elektrycznego masz krótkie
wyprowadzenia kabli, przy gazie nie masz takich ograniczeń - dokręcasz
kolejne kształtki i prowadzisz tam gdzie trzeba, budując "zawiasy", aby
naprężenia rurociągów nie przenosiły się na gazomierz.

5. Data: 2009-10-28 11:58:00

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> gazownikowi trudniej się brać za prąd
> a mi elektrykowi trudniej za gaz ;p
>
> tak na chłopski rozum, gaz to niewidoczny zamachowiec, daj mu trochę luzu
i cię udupi, im mniej połączeń tym lepiej

> poniekąd w prądzie podobnie, ale jak dobrze połączyć i zaizolujesz...
poprostu mam duże obawy co do niewidocznego zamachowca

W zasadzie na pionie nie może być sztukówek, czyli ze skrzynki na pionie
do licznika trzeba położyć nowe kable, a do tego trzeba rozplombować
licznik, to samo z odbiorem.
Wykonanie prawidłowych połączeń rurowych gwarantuje szczelność, która
może być sprawdzona czujnikiem elektronicznym (gazownicy mają takie).

6. Data: 2009-10-28 12:10:18

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawusek wrote:
> [...]
> Wykonanie prawidłowych połączeń rurowych gwarantuje szczelność,
> która może być sprawdzona czujnikiem elektronicznym (gazownicy mają

zasady przebudowy instalacji gazowej są dość ścieśle określone w prawie.

7. Data: 2009-10-28 21:10:43

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nadal uważam że gaz to o wiele większa trudność/niebezpieczeństwo i lepiej nie
kombinować

e tam, trujesz :)

g.

8. Data: 2009-10-29 03:41:32

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> puszka połączeniowa i dodatkowa plomba na niej

> nadal uważam że gaz to o wiele większa trudność/niebezpieczeństwo i lepiej
nie kombinować

Pisałem o stronie technicznej, a nie na temat czy ci wolno, albo czy umiesz.

9. Data: 2009-10-30 13:41:50

Od: "kris" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "zlotowinfo" <u...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Prawusek" <p...@i...pl> napisał w wiadomości
> nadal uważam że gaz to o wiele większa trudność/niebezpieczeństwo i lepiej
> nie kombinować
Trudność to żadna. Już gorzej z woda. Gaz w instalacji ma niewielkie
cisnienie więc ryzyko ulatnianai jest mniejsze..
Co do niebezpieczeństwa: wymiana butli w kuchence gazowej też pewnie jest
niebezpieczna a wiekszość wymienia samodzielnie;)))

Krzysiek

10. Data: 2009-10-31 16:27:11

Od: "Jackare" <...@s...de.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Juddi" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wiązałoby
> się to z "dosztukowaniem" rur, aby zmienić jego położenie. i kto to robi?

to proste:
zgłoszenie do gazowni
zgłoszenie do właściciela budynku i uzyskanie zgody
projekt wykonany przez uprawnionego projektanta (uprawnienia z zakresu
instalacji sanitarnych)
zgłoszenie budowy w urzędzie miasta/gminy, wydanie przez urząd zgody i
dziennika budowy
wykonanie pod kierunkiem kierownika budowy z uprawnieniami branżowymi z
zakresu instalacji sanitarnych
próba szczelności (może być droga bo będzie obejmować część przedlicznikową,
co może się wiązać z odłączeniem wszysktich liczników dopiętych do
instalacji)
odbiór techniczny przez gazownię (czasami też przez właściciela budynku)

Inne sposoby są technicznie możliwe ale równają się samowolce budowlanej i
problemami z gazownią bo instalacja przed licznikiem należy do gazowni.
--
Jackare

lustro kryształowe czy zwykłe
badanie reklamy TV
C.O. - duża kwota do zapłaty - prosze spojrzcie, moze cos doradzicie...
viessmann vitodens - czujnik CWU
ogrzewanie w lokalu?