C.O. - duża kwota do zapłaty - prosze spojrzcie, moze cos doradzicie...

1. Data: 2009-10-27 11:33:15

Temat: C.O. - duża kwota do zapłaty - prosze spojrzcie, moze cos doradzicie...
Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Nie wiem czy na podstawie zalaczonego skanu rozliczenia da sie cos w
ogole wywnioskowac, ale ja to juz jestem zupelnie ciemna jesli o to
chodzi. Moze ktos z was bedzie umial mi cos podpwoiedziec, skad sie to
wzielo i czy ew. mozna probowac reklamacji i jesli tak to jakimi
kwestiami sie zainteresowac.
Wiem tylko, ze mam do zaplaty za ubiegly sezon grzewczy c.o. kwote o
1100 zl wyzsza niz w latach poprzednich i cholernie mi sie to nie
podoba...
Do rzeczy:
Rozliczenie:

http://img198.imageshack.us/img198/7747/co2009.jpg

Kwota do zaplaty jak widac - dodam tylko ze w latach ubieglych bylo to
o 1100 zl mniej i taki ogromny % wzrost rachunku mnie zaszokowal - nie
wiem z czego wynika...
W mieszkaniu sa podzielniki tzw. parowe - wiem, ze one nie rozliczaja
faktycznego zuzycia, a tylko dziela calosciowe, ale nie wiem z ktorej
strony mozna by to ugryzc... Sprawdzalam jedynie ze w poprzednim roku
lacznie na wszystkich moich podzielnikach bylo tylko o 6 jednostek
mniej zuzycia. A wiec nie zaczelam grzac wiecej!
Moze macie jakies porownanie z wlasnymi rozliczeniami...
Pomocy.

2. Data: 2009-10-27 13:03:33

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Oct 27, 12:33 pm, lolka <l...@b...pl> wrote:
> mniej zuzycia. A wiec nie zaczelam grzac wiecej!
> Moze macie jakies porownanie z wlasnymi rozliczeniami...
> Pomocy.

Zacznij od zdobycia informacji jaki jest ogólny koszt ogrzewania w
bloku (pionie czy jak tam jest to u Ciebie liczone) i jak to wygląda u
sąsiadów.
Jesli Twoje zużycie nie wzrosło znacząco to albo wzrosły koszty do
podziału albo zmalał udział sąsiadów.
Tylko z Twojego rachunku nic się wywnioskować nie da.

--
ZZ@private

3. Data: 2009-10-27 13:34:15

Od: danek7 <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Paź, 12:33, lolka <l...@b...pl> wrote:

> [...]
>
> Kwota do zaplaty jak widac - dodam tylko ze w latach ubieglych bylo to
> o 1100 zl mniej i taki ogromny % wzrost rachunku mnie zaszokowal - nie

Porównaj ilość zużytych jednostek tj. 39 z rokiem poprzednim
Porównaj również całkowite koszty c.o.
Jeżeli w tym roku koszty są o 1100 większe od zeszłego roku to
spółdzielnia prognozowała wzrost cen bo dopłata wynosi 500zł
Być może wraz ze wzrostem kosztów wzrosło Twoje zużycie i masz taki
efekt.

U mnie dwa lata temu prognozy zużycia były wyliczone na podstawie
sezonu w którym przez miesiąc nie grzaliśmy z powodu nieobecności.
Potem w następnym sezonie grzaliśmy więcej z powodu małego dziecka i
dopłatata wyszła 700 zł.

Piotr

4. Data: 2009-10-27 13:44:22

Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Paź, 14:34, danek7 <d...@o...pl> wrote:

> Porównaj ilość zużytych jednostek tj. 39 z rokiem poprzednim
> Porównaj również całkowite koszty c.o.

Sprawdze to w domu.

> [...]
> spółdzielnia prognozowała wzrost cen bo dopłata wynosi 500zł
> Być może wraz ze wzrostem kosztów wzrosło Twoje zużycie i masz taki

Zuzycie (moje) wzroslo tylko o 6 na wszystkich licznikach lacznie.
Spoldzielnia raczej nie prognozowala wzrostu - zaliczki raczej byly od
3 lat takie same, bo co roku dostawalismy ok 600 zl zwrotu nadplaty.

> [...]
> sezonu w którym przez miesiąc nie grzaliśmy z powodu nieobecności.
> Potem w następnym sezonie grzaliśmy więcej z powodu małego dziecka i

No, gdybym miala do porownania tylko 2 sezony, to moze bym sie nie
dziwila, ale mam 3, plus wczesniejszy wlasciciel mieszkania tez co
roku mial podobno duze zwroty. To pierwszy rok gdy musze doplacic i to
az tyle.

5. Data: 2009-10-27 20:26:35

Temat: Re: C.O. - duza kwota do zaplaty - prosze spojrzcie, moze cos doradzicie...
Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Daj rozliczenia z poprzednich lat
(chociaz jedno) - to podam przyczyne

Pozdrawiam emarcin

6. Data: 2009-10-27 21:32:08

Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Paź, 21:26, "emarcin" <e...@p...com> wrote:
> Daj rozliczenia z poprzednich lat
> (chociaz jedno) - to podam przyczyne

Oto rachunek z wczesniejszego roku:

http://img502.imageshack.us/img502/9514/20078.jpg

W jeszcze wczesniejszych latach rachunki byly jeszcze nizsze, ale
niewiele, o jakies 150-200 zł.

7. Data: 2009-10-27 22:04:42

Od: danek7 <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Oct 27, 10:32 pm, lolka <l...@b...pl> wrote:

> Oto rachunek z wczesniejszego roku:
>
> http://img502.imageshack.us/img502/9514/20078.jpg

Jak widać koszty c.o. całej nieruchomości wzrosły z 74 tys. na 111
tys.czyli o 50 % i tutaj mamy winowajcę :-(

Jedyne co pozostaje to podanie do spółdzielni z prośbą o uzasadnienie
tak dużego zwiększenia kosztów.

--
Piotr

8. Data: 2009-10-27 22:26:40

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Sprecyzujmy koszty stałe c.o. - czyli tzw moc zamówiona
(to akurat chyba da się zweryfikować na podstawie faktur)
i to aż ~5zł na metrze (ciekawe - aż taka podwyżka?)
No i widzę że spółdzielnia(wspólnota) utrzymała koszt
podgrzania wody na niezmienionym poziomie ceny,
co wpłynęło na podział ciepła na ogrzanie mieszkań.

Pozdrawiam emarcin

9. Data: 2009-10-28 09:34:04

Od: lolka <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Paź, 23:26, "emarcin" <e...@p...com> wrote:

> [...]
> podgrzania wody na niezmienionym poziomie ceny,
> co wpłynęło na podział ciepła na ogrzanie mieszkań.

Dziekuje za pomoc. Czyli w podaniu powinnam spytac:
- z czego wynika tak duzy wzrost kosztow c.o. w porownaniu do lat
poprzednich
- z czego wynika podwyzka kosztow stalych? (poprosic o wglad do
faktur?)

Dobrze zrozumialam?
Tego z ciepla woda nie rozumiem :(

10. Data: 2009-10-28 13:42:25

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>poprzednich
>- z czego wynika podwyzka kosztow stalych? (poprosic o wglad do

Po kolei :
- dostawca ciepła wystawia fakturę w której wyszczególnia
dwa elementy: składnik stały (zależny od mocy zamówionej)
i składnik zmienny (ciepło faktycznie zużyte - na podgrzanie wody i
ogrzanie mieszkań)

Aby to rozliczyć na podgrzanie wody i ogrzanie mieszkań przyjmuje się
różne sposoby rozliczeń (fizycznie nie da się tego rozdzielić),
najczęściej przyjmuje się podział:
- koszty stałe dzieli się na m2 mieszkań
- koszty zmienne po odjęciu kwoty za odgrzanie 10-13zł/m3 razy
ilość m3 zużytej ciepłej wody, w podziale na ilość jednostek
"oparowanych"

Pytaj: z czego wynika tak duży wzrost kosztów stałych c.o..
W fakturach powinien być analogiczy wzrost za moc zamówioną

Pozdrawiam emarcin

viessmann vitodens - czujnik CWU
ogrzewanie w lokalu?
Re: Pralka Electrolux