Warto uczyć Linuksa

1. Data: 2004-11-24 20:53:58

Temat: Warto uczyć Linuksa
Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

--------> --------> --------> --------> --------> --------> -------->
http://www.7thguard.net/news.php?id=4242

Rozprzestrzenianie się zastosowań linuksowych i dynamiczny rozwój Linuksa
sprawia, że szkoły nie nadążają z kształceniem odpowiednich specjalistów.
Właśnie tak menedżerowie firm uzasadniają niewprowadzanie bądź opóźnienia
we wchłanianiu najnowszej linuksowej technologii przez zakłady pracy,
którymi zarządzają.
[...]
Wygląda na to, że w wielu szkołach na całym świecie osoby odpowiedzialne za
przewidywanie, za późno zauważyły system, który ma już ponad 13 lat.
Obecnie, gdy już wiadomo o co chodzi, można mieć tylko nadzieję, że podczas
nadrabiania zaległości, nowi linuksowi programiści / administratorzy nie
będą szkoleni zbyt pobieżnie.
Młodzi ludzie, zauważcie korzyści płynące z solidnej znajomości Linuksa.
--------> --------> --------> --------> --------> --------> -------->

To głównie do Żabka, który w swoich tekstach pisze ofen, że nie warto
poznawać L, bo na grzyba to uczniom, ale także do innych nauczycieli,
którzy jeszcze nie do końca zauważyli potencjał drzemiący w Wolnym
Oprogramowaniu i jeszcze nie zauważyli, że WO jest przyszłością ich
wychowanków!

--
Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

Uwaga! nie jestem w stanie korespondować z posiadaczami konta na serwerze
gazeta.pl. Jeśli chcesz do mnie pisać, użyj innego konta.

2. Data: 2004-11-24 21:15:55

Temat: Re: Warto uczyć Linuksa
Od: Jacek Skowroński <j...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 24 lis 2004 Tristan Alder <s...@p...onet.pl> zajmuje się
edukacją:

> [...]
> którzy jeszcze nie do końca zauważyli potencjał drzemiący w Wolnym
> Oprogramowaniu i jeszcze nie zauważyli, że WO jest przyszłością ich

Chodzi Ci o tego WO, który udziela się na p.c.o.a? ;)

--
Jacek Skowroński <><
_______________________

3. Data: 2004-11-24 21:54:17

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W odpowiedzi na pismo z dnia śro 24. listopada 2004 22:15 opublikowane na
pl.soc.edukacja podpisane Jacek Skowroński:

> Dnia 24 lis 2004 Tristan Alder <s...@p...onet.pl> zajmuje się
> edukacją:

> Chodzi Ci o tego WO, który udziela się na p.c.o.a? ;)

Nie, nie, ten jest przyszłością każdego buca :D

4. Data: 2004-11-24 21:56:02

Od: "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> którzy jeszcze nie do końca zauważyli potencjał drzemiący w Wolnym
> Oprogramowaniu i jeszcze nie zauważyli, że WO jest przyszłością ich

Czy to napisał ten sam Tristan, który niedawno wyżalał się na grupie, jak
to uczniowie olewają jego nauki? Może nie pasuje im potencjał drzemiący
w stosowanej przez nauczyciela argumentacji? I jego naukach.

Byś się wziął poważnie za poznawanie tego drzemiącego potencjału, to
może stanie się on i Twoją przyszłością. Będziesz jedynym specjalistą
od L. Nikt inny nie będzie go znał tak dobrze (bo po co).

Nie wiesz przypadkiem jak nazwać tłumacza, który tłumaczy Open Source
na wolne oprogramowanie?

Pozdrawiam
SZ

5. Data: 2004-11-24 22:02:41

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W odpowiedzi na pismo z dnia śro 24. listopada 2004 22:56 opublikowane na
pl.soc.edukacja podpisane Sławomir Żaboklicki:

> Czy to napisał ten sam Tristan, który niedawno wyżalał się na grupie, jak
> to uczniowie olewają jego nauki? Może nie pasuje im potencjał drzemiący
> w stosowanej przez nauczyciela argumentacji? I jego naukach.

Przetłumacz to na polski.

> Byś się wziął poważnie za poznawanie tego drzemiącego potencjału, to
> może stanie się on i Twoją przyszłością. Będziesz jedynym specjalistą
> od L. Nikt inny nie będzie go znał tak dobrze (bo po co).

Bo po nic. Nie zrozumiałeś o czym się pisze. Przeczytaj jeszcze raz tekst
mówiący, ze specjaliści od L są porządani.

> Nie wiesz przypadkiem jak nazwać tłumacza, który tłumaczy Open Source
> na wolne oprogramowanie?

Wykształcony?

6. Data: 2004-11-25 12:54:38

Od: "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przetłumacz to na polski.

Czy to nie Ty pisałeś, że masz kłopoty z frekwencją?

> Bo po nic. Nie zrozumiałeś o czym się pisze. Przeczytaj jeszcze raz tekst
> mówiący, ze specjaliści od L są porządani.

Po co? Chodziło Ci o to, że są porządni (np. często się myją)? Czy też budzą
dzikie żądze i są pożądani?

> Wykształcony?

A może wykształcony inaczej?

Pozdrawiam
SZ

7. Data: 2004-11-25 15:30:20

Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W odpowiedzi na pismo z dnia czw 25. listopada 2004 13:54 opublikowane na
pl.soc.edukacja podpisane Sławomir Żaboklicki:

> Czy to nie Ty pisałeś, że masz kłopoty z frekwencją?

Nie wiem, zależy. Licealiści chodzą OK, ale niektórzy gimnazjaliści potrafią
się nie pojawiać na zajęciach wcale... Natomiast szósteczka dla Ciebie, za
pytanie nie na temat zupełnie.

> Po co? Chodziło Ci o to, że są porządni (np. często się myją)? Czy też
> budzą dzikie żądze i są pożądani?

Tak tak... Nie wiemy co odpowiedzieć, to dowalimy się do błędu
ortograficznego... Klasyczne.

> A może wykształcony inaczej?

No. Inaczej niż reszta baranów. Bo dobrze wykształcony. Ale znów sobie coś
piszesz radośnie nie na temat. Znów 6 punktów :)

8. Data: 2004-11-25 21:21:57

Od: "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak tak... Nie wiemy co odpowiedzieć, to dowalimy się do błędu
> ortograficznego... Klasyczne.

Nie klasyczne, tylko smutne. Bo rozimisz pan. Te progromisty, to
przygłópki jakeś. Ni chcom szmalu iciongle tylko winda i winda.
I mondże muwisz że juz w tych liceach pominni uczyc specjalistow
od linuxsa i w gimnazjach też a w zawodowach to obowiązkowo.

Tristan, fajnie, że masz pasję, wizję i coś tam jeszcze.
Ale wyluzuj trochę. Nie psuj ludziom opinii o Linuksie i
idei wolnego dostępu do kodu źródłowego. Zawsze uważałem,
że są to ludzie z dużym poczuciem humoru i z dystansem do
samych siebie. Zrozum, że dla mnie, który siedzę w branży
już trzydzieści parę lat i dla przeciętnego śmiertelnika dyslusje
(poza gronem specjalistów) o tym, czy system operacyjny A
jest lepszy od systemu operacyjnego B przypominają
rozprawy, czy jabłko jest lepsze od gruszki.
Pozdrawiam
SZ

9. Data: 2004-11-25 22:14:06

Od: Jacek Skowroński <j...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 25 lis 2004 "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl>
zajmuje się edukacją:

> Zrozum, że dla mnie, który siedzę w branży
> już trzydzieści parę lat [...]

Przez tyle lat nie nauczyłeś się jeszcze, jak się charset w czytniku
ustawia?
<http://evil.pl/pop/OE.html>

FUT.
--
Jacek Skowroński <><
_______________________

10. Data: 2004-11-26 08:40:39

Od: "Adam C." <a...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Trochę mnie rozbawiła polemika Żabka z Tobą. Nie da się ukryć - uparty
człowiek. Dziwi mnie Jego niechęć do Linuksa - no, ale cóż: może ma
jakieś niedobre, traumatyczne doświadczenia?
Open Source moim zdaniem można tłumaczyć jako Wolne Oprogramowanie,
chociaż wolę Otwarte Oprogramowanie (w sensie kodów źródłowych).
Spotkałem się już z sytuacją, gdy laik odebrał termin Wolne w sensie
szybkości działania.
Żabek ma dziwną manierę określania każdego, kto pochlebnie wyraża się o
Linuksie maniakiem. Osobiście jestem wielkim zwolennikiem Linuksa, ale
nigdy nie próbowałem wykazać jego wyższość nad innym systemem. Ostatnie
3 lata jednak przekonują mnie o tym, że jest to system z przyszłością i
moim wręcz obowiązkiem jest go przybliżyć uczniom. Wszystko wskazuje na
to, że moment, w któym z czystym sumieniem będzie można powiedzieć, że
jest to najlepszy sytem operacyjny - wcale może nie jest tak odległy? Co
do frekwencji - to wcale nie wynika ze złego prezentowania Linuksa, jak
sugeruje Żabek, tylko z tego, że uczniowie olewają wszystkie przedmioty
- ale to już temat na inną dyskusję.
ABC

powstanie rady szkoły
Down and dirty Britney Spears