Wątroba...

1. Data: 2000-12-22 10:20:21

Temat: Wątroba...
Od: "Kopnięty Robin" <c...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

O czym mogą świdczyć takie wyniki wątroby mojego taty?

Aminofosforany w surowicy: ALAT 122 U/L (Norma do 42 U/L)
ASAT 104 U/L (Norma do 34
U/L)
Bilirubina w surowicy: 27/0 (Norma 20/0,5)
Cholesterol: 2,98 mmol/L (Norma 3,1 - 5,2)
OB po godzinie 16 mm

-----------------------------------
WBC: 6.2 K/uL
RBC: 5.52 M/uL
HGB: 15.9 g/dL
HCT: 45.4 %
MCV: 82.1 fL
MCH: 28.8 pg
MCHC: 35.1 g/dL
PLT: 169 K/uL

Proszę o w miare szybką odpowiedź, najlepiej jakiegoś lekarza...

2. Data: 2000-12-22 10:44:11

Temat: Re: Wątroba...
Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

3. Data: 2000-12-22 11:00:15

Temat: Odp: Wątroba...
Od: "Faber" <f...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podwyzszenie poziomu aminotransferaz (AlAt, AspAt) moze swiadczyc o zawale
miesnia sercowego. Niech tata zglosi sie do lekarza.
Użytkownik Kopnięty Robin <c...@p...fm> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:91v9r2$bml$...@n...tpi.pl...
> O czym mogą świdczyć takie wyniki wątroby mojego taty?
>
> Aminofosforany w surowicy: ALAT 122 U/L (Norma do 42 U/L)
> ASAT 104 U/L (Norma do
34

4. Data: 2000-12-22 14:55:42

Od: "_pepis" <p...@a...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

nie sa to typowe marker zawalu serca
poza tym twoj tata mial by bole w kladce piersiowej
promieniujace i tym podobne ,dusznosci
Aspat i Alat (aminotransferazy wraz z podwyzszona bilirubina )swiadczy
najprawdopodobnie o chorobie watroby
skonsultuj zlekarzem

Karolina

5. Data: 2000-12-22 18:31:03

Od: "rena" <r...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

a czy podwyzszenie transaminaz moze byc spowodowane stluszczeniem watroby?

6. Data: 2000-12-26 20:50:05

Od: "Hybryd" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> O czym mogą świdczyć takie wyniki wątroby mojego taty?
>
> Aminofosforany w surowicy: ALAT 122 U/L (Norma do 42 U/L)
34
> U/L)
> Bilirubina w surowicy: 27/0 (Norma 20/0,5)
> Cholesterol: 2,98 mmol/L (Norma 3,1 - 5,2)
> OB po godzinie 16 mm
>
> -----------------------------------
> WBC: 6.2 K/uL
> RBC: 5.52 M/uL
> HGB: 15.9 g/dL
> HCT: 45.4 %
> MCV: 82.1 fL
> MCH: 28.8 pg
> MCHC: 35.1 g/dL
> PLT: 169 K/uL
>
> Proszę o w miare szybką odpowiedź, najlepiej jakiegoś lekarza...

Aspat i Alat to raczej enzymy watrobowe choc w zawalach serca ich poziom
takze ulega zwiekszeniu. Postawienie diagnozy na podstwie tych wynikow jest
raczej trudne. Proponuje wykonanie dodatkowo: GGTP, fosfatazy alkaicznej,
tymolu , czyli reszty enzymow watrobowych. Uwazam, ze podniesienie Aspatu i
Alatu w tym wypadku wskazuje na jakies problemy wlasnie z tym narzadem.

Oddam lek
zyczenia
Min. Zdrowia zwariował....
Pieprzyk