Watrobka

1. Data: 2003-01-30 18:19:53

Temat: Watrobka
Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znow mi wyszlo cos dziwnego aczkolwiek dobrego :-)
Ktos kiedys podawal przepis na watrobke ze szklanka soku
winogronowego(chyba WKN ale nie pamietam). No i ja dzis chcialam to
zrobic. Poszlam u siebie na wiosce po napoj winogronowy ale oczywiscie
nie bylo wiec kupilam jablkowy i juz mi sie przepisu nie chcialo szukac.
Moja improwizacja:
Sklad:
pol kilo watrobek drobiowych
kartonik hortexu z sokiem jablkowym w srodku
1 czerwona cebula
3 cebule biale
jablko
4 lyzki piwa karmi
2 lyzeczki miodu
maka (monka)
sol, pieprz, papryka czerwona
Watrobki oczyscic z blonek, wciepac do talerze i za pomoca dwoch lyzek
wymieszac (wersja dla nie chcacych sie ubrudzic czyli dla mnie normalnie
mozna to lapka wymiedolic).
Niech tak poleza watrobki w spokoju chwil kilka.
Teraz w rondlu, czy tez patelni czy jakims niezbyt wysokim aczkolwiek
szerokim garze rozgrzac troche masla i oliwy pomieszanej, wrzucic tam
pokrojona cebule w piorka, jablko na cieniutkie plasterki i podsmazyc.
Jak sie troszke zrumieni zalac to sokiem z jablek, 4 lyzkami piwa oraz
dodac miod. Zamieszac, skrecic gaz do minimum, przykryc i pojsc do
watrobek.
Na patelni, najlepiej teflonowej rozgrzac troche oleju (mocno rozgrzac,
wciepac tam watrobki, obsmazyc pieknie na zloty kolor, zmniejszyc troche
plomien i smazyc dalej zeby byly zwarte w srodku. W miedzy czasie do
naszego sosu nasypac wg. gustu slodkiej papryki i soli - zamieszac.
Uwaga patrzec zeby sos nie zmniejszyl za bardzo swojej objetosci. Na
watrobki nasypac troche pieprzu, ja lubie sporo i zamieszac.
Jak juz beda watrobki usmazone to dodac do naszego sosiku jablkowego,
wymieszac, przykryc i zostawic na 5 minut. Po tym czasie jest danko
pyszne. Watrobki podajemy z chlebkiem :).
Skladniki na 3 spore porcje.
/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-30 19:27:30

Temat: Re: Watrobka
Od: "Aneta" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "walkie!" <w...@w...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zrobic. Poszlam u siebie na wiosce po napoj winogronowy ale oczywiscie
> nie bylo wiec kupilam jablkowy i juz mi sie przepisu nie chcialo szukac.

a czy żołądki drobiowe też tak można. bo takowe posiadam a po wątróbkę to do
mięsnego jakoś mi się nie chce lecieć. kurcze zaczyna mi burczeć w brzuszku.

:) aneta (zgłodniała)

1. Data: 2003-01-30 21:31:30

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aneta wrote:

> a czy żołądki drobiowe też tak można. bo takowe posiadam a po wątróbkę to do
> mięsnego jakoś mi się nie chce lecieć. kurcze zaczyna mi burczeć w brzuszku.
>
> :) aneta (zgłodniała)

Mysle ze tak ale bedzie chyba sie dluzej robic ale w smaku bedzie na
pewno dobre :)

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-31 13:46:32

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Znow mi wyszlo cos dziwnego aczkolwiek dobrego :-)
> Ktos kiedys podawal przepis na watrobke ze szklanka soku
> winogronowego(chyba WKN ale nie pamietam).

no to ja lece sprostowac, TO NIE JA, niestety, bo wszyscy przepis chwalili.
TYz nie pamietam kto, bo nie zarchiwizowalam :(

wkn

1. Data: 2003-01-31 13:59:41

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:
> [...]
>

> no to ja lece sprostowac, TO NIE JA, niestety, bo wszyscy przepis chwalili.
> TYz nie pamietam kto, bo nie zarchiwizowalam :(

Ja tez wlasnie nie :( ale myslalam ze to Ty. Moze w takim razie Jola
albo Magda Basset?

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-31 14:01:47

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

walkie! wrote:

> Ja tez wlasnie nie :( ale myslalam ze to Ty. Moze w takim razie Jola
> albo Magda Basset?

Odgrzebałam w swoim archiwum - to przepis Margoli

gdaMa (Magda)

1. Data: 2003-01-31 14:15:40

Od: Ulka <u...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> to ja lece sprostowac, TO NIE JA, niestety, bo wszyscy przepis chwalili.
> TYz nie pamietam kto, bo nie zarchiwizowalam :(
> wkn

Przepis jest od Joli L-L

1. Data: 2003-01-31 14:41:43

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tez wlasnie nie :( ale myslalam ze to Ty. Moze w takim razie Jola
> albo Magda Basset?
>
> --

nie sugerujcie sie kochani, ze jesli przepis jest dobry to pochodzi od osob
majacych swoje sprawdzone przepisy, czy tez od stalych bywalcow grup, czy
moze od osob posiadajacych strony internetowe o gotowaniu, bo czesto totalne
rewelacje sa podawane przez podgladaczy naszej grupy, a nie przez stalych
bywalcow :)))

pozdrawiam cieplo

Dorota b. (wkn znaczy sie nieopierzona jeszcze, bo opierniczona to juz nie
raz :)))

1. Data: 2003-01-31 14:52:00

Od: "walkie!" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:
> [...]
>
> pozdrawiam cieplo
>
> Dorota b. (wkn znaczy sie nieopierzona jeszcze, bo opierniczona to juz nie

Ja sie nie sugeruje. Tak po prostu myslalam. BTW wlasnie wczoraj
zaczelam robic swoja WWW kuchenna :-)

/ walkie-talkie! GG:411958 \
/ w...@w...net.pl \
/ \
/ Nawet ząb bywa wstawiony! \

1. Data: 2003-01-31 15:53:20

Od: "Aneta" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

pragnę donieść że żołądki wyszły pycha tylko było czuć malizną, uniknęły w
rekordowym czasie. smakowały nawet mojemu mężusiowi który ponoć nie dzierży
żołądków

pozdrawiam
aneta

alternatywa dla kafelkow w kuchni
Pieprz zielony w zalewie
Pizza &#8211; ale niebanalna, czyli calzone
jak sobie radzicie?...
Apel nieobecnych trochę (OT) ;-(