Watrobka - co zrobilem zle?

1. Data: 2000-11-29 08:33:20

Temat: Re: Watrobka - co zrobilem zle?
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szasza" <p...@g...pl> napisał...
> Poktoilem w plasterki.
> Obtoczylem w mace.
> Podsmazylem, wsadzilem do garnka.
> Podsmazylem pokrojoną cebulke.
> Przelozylem do garnka.
> Podlalem woda i dusilem ok 30 min
> Pod koniec posolilem i popieprzylem i jest strasznie twarda.
> Ja chcialym miec miekka i bez krwi.
> Nie umiem jesc miesa z krwia. Ciagle wydaje mi sie ze jest surowe.

Ja w domku robię głównie drobiową wątróbkę i całość obróbki cieplnej nie
trwa dłużej niż 10 minut.
Nie kroję - kawałki są małe. obtaczam w mące.
Obsmażam - wątróbki z kurcząt mają taki kształt, że trzeba to robić na trzy
strony.
Wrzucam pokrojoną cebulkę.
Przykrywam - dosłownie na dwie minutki, żeby cebulka nie była surowa. i
wątróbka jest wtedy akuracik jak to sprawdzić? Nakłuć widelcem - jak wycieka
coś koloru krwi, to dusić jeszcze chwilkę jeśli nie to już.
A jaki był Twój błąd? - pół godziny to stanowczo za dużo. Nie jest tu
istotne z jakiego zwierza wziąłeś wątróbkę...
Hmm... A solić i pieprzyć rzeczywiście trzeba pod koniec...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2000-11-29 09:13:45

Temat: Watrobka - co zrobilem zle?
Od: "Szasza" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Poktoilem w plasterki.
[...]
Szasza

1. Data: 2000-11-29 09:17:42

Od: "Adam Boczek" <adam.boczek@NO_SPAM.komako.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poktoilem w plasterki.

Nie za cienkie?

> Obtoczylem w mace.
> Podsmazylem, wsadzilem do garnka.

Nie za długo?

> Podsmazylem pokrojoną cebulke.
> Przelozylem do garnka.
> Podlalem woda i dusilem ok 30 min

Za długo... (chociaż nie powinno mieć wpływu na twardość :-)

> Pod koniec posolilem i popieprzylem i jest strasznie twarda.

Podejrzewam to smazenie :-)

Swoją drogą mogłeś kupić "kiszkowatą" wątróbkę (starą), z której nawet
stając na głowie nie zrobisz "nieba"...

Pozdrawiam
Adam
a...@k...pl

1. Data: 2000-11-29 09:29:51

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Boczek" <adam.boczek@NO_SPAM.komako.pl> napisał...

> Za długo... (chociaż nie powinno mieć wpływu na twardość :-)

Oczywiście, że ma wpływ!
Z wątróbka jest tak jak z jajkiem...
Można ugotować na miękko, a jak dłużej to na twardo...
A jak gotujesz za krótko, to się białko w jajku nie zetnie i jest łeee -
odpowiednik krwistej wątróbki...

1. Data: 2000-11-29 09:35:29

Od: "Szasza" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska"
Dziękuję

1. Data: 2000-11-29 10:11:14

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Joanna Duszczyńska wystukała w wiadomości <902f0n$3v3$1@news.tpi.pl>:

> [...]
> wątróbka jest wtedy akuracik jak to sprawdzić? Nakłuć widelcem - jak wycieka
> coś koloru krwi, to dusić jeszcze chwilkę jeśli nie to już.

To ja podam wątróbkowy przepis, którym obżarłam się wczoraj na obiad.

Składniki:

40 dkg wątróbki drobiowej (lepiej kurzej, bo łatwiej ułożyć na patelni)
2 kwaśne jabłka (u mnie była to szara reneta).
majeranek, mąka

Wątróbkę obtoczyć w mieszaninie mąki z majerankiem, jabłka pokroić na
ósemki lub drobniej, żeby nie były za grube.

Wątróbkę wyłożyć na mocno rozgrzany tłuszcz, podsmażyć z jednej strony i
odwrócić, zmniejszyć ogień, wyłożyć na wierzch jabłka i dusić pod
przykryciem aż jabłka sie 'rozciapią'.

Jeśli jest miejsce na patelni można jabłka ułożyć od razu dookoła wątróbki,
ale u mnie nie wlazły.

Podawać z ryżem, zalecam gotować go w rosołku z kostki/proszku. Ma wtedy
taki bardziej obiadowy smak. Wadą jest to, że nie można końcówki (jeśli
zostanie) zjeść na słodko ;).

Co do czasu - Olej zaczęłam rozgrzewać , gdy ryż zaczął sie gotować,
wyłączyłam gaz pod patelnią na jakieś dwie minutki przed odsączeniem ryżu.

> A jaki był Twój błąd? - pół godziny to stanowczo za dużo. Nie jest tu
> istotne z jakiego zwierza wziąłeś wątróbkę...

Cienkie plasterki i można naprawdę krótko.

> Hmm... A solić i pieprzyć rzeczywiście trzeba pod koniec...

Najlepiej już na talerzu (albo wcale, tak jak ja).

:)

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://esensja.art.pl =(';')=

1. Data: 2000-11-29 21:13:53

Od: "Pestka" <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

A stłukłeś ją tłuszkiem (Ha ha ha) Pestka
Użytkownik Szasza <p...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:902e22$19v$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2000-11-30 11:59:09

Od: Jo'Asia <J...@r...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wystukałam w wiadomości <c...@J...Asia.rassun>:

> [...] jabłka pokroić na
> ósemki lub drobniej, żeby nie były za grube.

... i oprószyć majerankiem... :)

Jo'Asia uzupełniająca.

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)
=(';')= j...@h...pl =(';')= http://esensja.art.pl =(';')=
~~~~~~(")~(")~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~(")~(")~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~(")~(")~~~~~~
Tadeusz uwłaszczył chłopów i nadal im ziemię wraz z Zosią.

1. Data: 2000-12-04 14:50:42

Od: "Bb" <m...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do tych wszystkich rad. Dodam jedynie, ze watrobke nalezy przed smazeniem
pomoczyc pare minut w mleku. Pozniej usmazyc na malym ogniu, a dopiero na
koncu jak bedzie juz na talerzu posolic. Bowiem solenie watrobki przed
smazeniem powoduje, ze staje sie twarda.
MB

1. Data: 2000-12-04 16:28:19

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szasza" <p...@g...pl> wrote in message news:902e22$19v$1@news.tpi.pl...
> [...]
> Ja chcialym miec miekka i bez krwi.
> Nie umiem jesc miesa z krwia. Ciagle wydaje mi sie ze jest surowe.

Watrobka wieprzowa

przepis od mojej mamy.
u mnie w domu wszyscy wypieli sie na watrobki wiec czasami jadam u mamy:)))

Watrobke pokroic w male i bardzo cienkie plasterki( tak ok. 1 cm grube),
obtoczyc w mace, usmazyc na smalcu i posolic na koncu. Cebule w
polplasterkach usmazyc osobno, dodac do watrobki. Swietna rowniez w wersji
na zimno.
Dlaczego ja gotowales (dusiles)?- za nic nie moge wykumac...:))

Jola

[sprzet kuchenny] - automat do pieczenia chleba
Szarlotka Joanny...
WWW - Wirtualna Kuchnia
Anyzki
Kokosanki ?