Re: Watrobka - co zrobilem zle?

From: Jo'Asia <J...@r...art.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Watrobka - co zrobilem zle?
Date: Wed, 29 Nov 2000 11:11:14 +0100
Sender: [jslupek mail.onet.pl]@d-94-53-11.cyfronet.krakow.pl

Joanna Duszczyńska wystukała w wiadomości <902f0n$3v3$1@news.tpi.pl>:

> Ja w domku robię głównie drobiową wątróbkę i całość obróbki cieplnej nie
> trwa dłużej niż 10 minut.
> Nie kroję - kawałki są małe. obtaczam w mące.
> Obsmażam - wątróbki z kurcząt mają taki kształt, że trzeba to robić na trzy
> strony.
> Wrzucam pokrojoną cebulkę.
> Przykrywam - dosłownie na dwie minutki, żeby cebulka nie była surowa. i
> wątróbka jest wtedy akuracik jak to sprawdzić? Nakłuć widelcem - jak wycieka
> coś koloru krwi, to dusić jeszcze chwilkę jeśli nie to już.

To ja podam wątróbkowy przepis, którym obżarłam się wczoraj na obiad.

Składniki:

40 dkg wątróbki drobiowej (lepiej kurzej, bo łatwiej ułożyć na patelni)
2 kwaśne jabłka (u mnie była to szara reneta).
majeranek, mąka

Wątróbkę obtoczyć w mieszaninie mąki z majerankiem, jabłka pokroić na
ósemki lub drobniej, żeby nie były za grube.

Wątróbkę wyłożyć na mocno rozgrzany tłuszcz, podsmażyć z jednej strony i
odwrócić, zmniejszyć ogień, wyłożyć na wierzch jabłka i dusić pod
przykryciem aż jabłka sie 'rozciapią'.

Jeśli jest miejsce na patelni można jabłka ułożyć od razu dookoła wątróbki,
ale u mnie nie wlazły.

Podawać z ryżem, zalecam gotować go w rosołku z kostki/proszku. Ma wtedy
taki bardziej obiadowy smak. Wadą jest to, że nie można końcówki (jeśli
zostanie) zjeść na słodko ;).

Co do czasu - Olej zaczęłam rozgrzewać , gdy ryż zaczął sie gotować,
wyłączyłam gaz pod patelnią na jakieś dwie minutki przed odsączeniem ryżu.

> A jaki był Twój błąd? - pół godziny to stanowczo za dużo. Nie jest tu
> istotne z jakiego zwierza wziąłeś wątróbkę...

Cienkie plasterki i można naprawdę krótko.

> Hmm... A solić i pieprzyć rzeczywiście trzeba pod koniec...

Najlepiej już na talerzu (albo wcale, tak jak ja).

:)

Jo'Asia

--
(\(\ Joanna Słupek (\_/) http://rassun.art.pl /)/)