Re: Wazektomia

51. Data: 2010-01-20 12:12:24

Temat: Re: Wazektomia
Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> I o to chodzi, Marchewko. Nie ma chyba testów, które w wiarygodny sposób
> weryfikowałyby czyjąś dojrzałość (czyt. gotowość do posiadania dzieci).

Jasne, ze nie ma. A szkoda. ;-)
Chcialam podkreslic, ze adopcja tak przeszeregowuje energie w rodzinie,
ze mozna temu nie podolac. W przypadku wlasnych potomkow jest jednak
inaczej IMHO.

> A może dlatego, żeby zagłuszyć swoją autentyczną większą miłość do
> własnych dzieci? Pewnie nie chcą sobie na takie emocje pozwolić.

Jedno z nich.
Nie wiem, jakie sa tego powody. Moge jedynie spekulowac.

> Jakieś wsparcie psychologiczne w takim razie. Nie wchodzi w grę?

Wchodzi. Ale przede wszystkim trzeba byc: 1) na nie przygotowanym, 2)
otwartym na zmiany, 3) chcacym wspolpracowac, 4) pojmowac, na czym
polega dobro dziecka/ci. I inne takie.
I.

52. Data: 2010-01-20 12:13:24

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> Teoretycznie. Równie dobrze mogli mieć własne dziecko i okazać się
> niedojrzałymi do końca. Tak więc - nie przewidzisz tego na 100%.

Jasne. Chodzi mi jednak o cos innego. O nierownowage, jaka sie wkrada w
emocjonalny system rodziny.
I.

53. Data: 2010-01-20 12:15:01

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Vilar pisze:
> Niektóre dzieci są bardzo fajne. Da się z nimi i pogadać i porobić różne
> rzeczy.

To drugie od pedagoga?
--
B.

54. Data: 2010-01-20 12:26:39

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka pisze:

> Lekarze.

O matko i córko! Jedna literka a ja się głowię i głowię. ;)

Ewa

55. Data: 2010-01-20 12:27:01

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Bbjk pisze:

> Dochtórzy.

No tak. Dzięki :)

Ewa

56. Data: 2010-01-20 12:32:05

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka pisze:

> Chcialam podkreslic, ze adopcja tak przeszeregowuje energie w rodzinie,
> ze mozna temu nie podolac. W przypadku wlasnych potomkow jest jednak
> inaczej IMHO.

Może po prostu na adopcyjnych spoczywa z góry jakby większy ciężar? Może
się powinno im także pozwolić (tzn. przyznać, że mają do tego jak
najbardziej prawo itd.) przeżywać swoje kryzysy. Przy własnych potomkach
wiele regulują początkowo hormony, ale one mogą także dużo namieszać w
złym kierunku (np. depresja poporodowa).

> Jedno z nich.

Pewnie matka?

> Wchodzi. Ale przede wszystkim trzeba byc: 1) na nie przygotowanym, 2)
> otwartym na zmiany, 3) chcacym wspolpracowac, 4) pojmowac, na czym
> polega dobro dziecka/ci. I inne takie.

Serio jest aż tak źle?

Ewa

57. Data: 2010-01-20 12:33:16

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Marchewka pisze:

> Jasne. Chodzi mi jednak o cos innego. O nierownowage, jaka sie wkrada w
> emocjonalny system rodziny.
> I.

Ale ta równowaga jest tak samo zachwiana (w sensie: przebudowuje się),
kiedy pojawia się naturalne dziecko rodziców.

Ewa

58. Data: 2010-01-20 12:50:18

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W Usenecie Vilar <v...@U...TO.op.pl> tak oto plecie:

> Użytkownik "Marchewka" <s...@g...pl> napisał w
> wiadomości news:hj6o5q$cvj$2@inews.gazeta.pl...

> E weź.
> Niektóre dzieci są bardzo fajne. Da się z nimi i pogadać i porobić różne
> rzeczy.
> Gorzej jak się trafi na egzemplarz zupełnie niemożliwy do zniesienia. A
> wymienić nie mozna....

Ale przecież nie od razu takim jest. Każdy ma możliwość być w swym życiu i
fajnym i niefajnym. I zazwyczaj tę możliwość wykorzystuje.

Qra

59. Data: 2010-01-20 12:54:32

Od: Przemysław Dębski <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...] Zwykle
> czuję sie czymś więcej.

Teraz rozpoznaje w Tobie rysy dzikiej .... tzn. dzika.

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

P.S. Ciekawostka:
Cały nasz kraj podzielony jest na nadleśnictwa w sposób ciągły i
nieprzerwany - zupełnie tak jak na województwa. Nawet mieszkając w centrum
jakiegoś miasta jest się w obszarze jakiegoś nadleśnictwa. Mapka jest tu
http://www.lp.gov.pl/mapa klikając na dowolny punkt mapy można się
dowiedzieć do jakiego nadleśnictwa należy.

Niby nic. Ale to dobrze mieć świadomość, że każdy z nas oprócz swego
dzielnicowego ma również swego leśniczego, do którego może się zgłaszać ze
swymi problemami. :)

60. Data: 2010-01-20 12:54:38

Od: Marchewka <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

medea pisze:

> [...]
> wiele regulują początkowo hormony, ale one mogą także dużo namieszać w
> złym kierunku (np. depresja poporodowa).

Re: Skąd dowiedzieliście się o usenecie i psp ?
Re: Romans - dobre praktyki?
Re: Romans - dobre praktyki?
Re: Romans - dobre praktyki?
Re: Romans - dobre praktyki?