Ważność recepty

1. Data: 2003-01-05 18:12:04

Temat: Ważność recepty
Od: "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Interesuje mnie jak długo ważna jest recepta. Np. na pigułki
antykoncepcyjne. Wiem że antybiotyki można wykupić tylko do tygodnia. A inne
leki?

2. Data: 2003-01-05 18:42:43

Temat: Re: Ważność recepty
Od: Iwona <i...@i...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Maj wrote:
> Witam!
> Interesuje mnie jak długo ważna jest recepta. Np. na pigułki
> antykoncepcyjne. Wiem że antybiotyki można wykupić tylko do tygodnia. A inne
> leki?

recepta na inne leki ważna jest miesiąc.

3. Data: 2003-01-05 20:46:09

Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Katarzyna Maj" <A...@i...pl> writes:

> Interesuje mnie jak długo ważna jest recepta. Np. na pigułki
> antykoncepcyjne. Wiem że antybiotyki można wykupić tylko do
> tygodnia. A inne leki?

Tia... Tydzien to jest n+7 czy n+6? Bo mialem kiedys recepte
wystawiona 5. dnia miesiaca i rowno tydzien pozniej 12. nikt mi nie
chcial jej uznac. Odczekalem 3 dni i 15. po malym zabiegu 8-) recepta
znow byla dobra - ale strasznie nie lubie w takie rzeczy sie bawic.

MJ

4. Data: 2003-01-05 22:30:20

Od: "WiseMan" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dobre 8-] Ale jakby wpisali 05, to co?

--

\/\/ I S E |\/| A N
Kto drogi skraca

5. Data: 2003-01-05 22:58:53

Od: Kami <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

Zajrzyj tu:
http://www2.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html
?f=211&w=3950446&a=3
950446 i poczytaj cały wątek.

--
Kami
____________________________

6. Data: 2003-01-06 08:42:40

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Maj" <A...@i...pl> napisał w
wiadomości news:av9se8$n6s$1@absinth.dialog.net.pl...
> [...]
> Interesuje mnie jak długo ważna jest recepta. Np. na pigułki
> antykoncepcyjne. Wiem że antybiotyki można wykupić tylko do tygodnia. A
jezeli na recepcie masz np 3 lub 6 opakowan na pigulki- kupujesz jedno
opakowanie a apteka wystawia odpis z recepty na pozostale 5 opakowan ( jest
to specjalny wydruk gdzie jest napisane komu , jaki lekarz wypisal i i ile
jeszcze do wydania ).I tak co miesiac idziesz z odpisem i robia nowy
odpis...Bez problemu.

Jola L-L

7. Data: 2003-01-09 03:24:28

Od: "Dawid" <p...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>to specjalny wydruk gdzie jest napisane komu , jaki lekarz wypisal i i ile
>jeszcze do wydania ).I tak co miesiac idziesz z odpisem i robia nowy

A jakie sa podstawy prawne takiego postepowania? Przeczytalem rozporzadzenie
o receptach lekarskich i nie znalazlem ani jednego watku dotyczacego takiego
postepowania.
W zwiazku z tym: czy takie postepowanie jest zgodne z prawem?

8. Data: 2003-01-09 19:16:50

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dawid" <p...@y...com> napisał w wiadomości
> [...]
takiego
> postepowania.
> W zwiazku z tym: czy takie postepowanie jest zgodne z prawem?

Nie wiem na jakiej podstawie prawnej, ale to zadna nowosc. Lezy to i w
interesie apteki, aby nie stracic klienta i pacjenta. Czesto zdarza sie tak,
ze ktos przychodzi z recepta na antybiotyk lub cokolwiek innego i ma
przepisane 2 opakowania leku. Jest na stanie tylko jedno ,ostatnie. Daja to
jedno, wystawiaja odpis recepty i mowia, ze reszta bedzie np.jutro , bo
zamowia. Jesliby tego nie zrobili, to pacjent szuka innej apteki, gdzie sa
dwa- moze nawet bardziej oddalonej od swojego miejsca zamieszkania.Traca
wtedy obie strony. Pacjent, bo zamiast rozpoczac jak najszybciej kuracje ,
lata po miescie i szuka . Apteka, bo uciekl klient. Po co do tego dorabiac
jeszcze jakas filozofie.Tak jest od lat, tyle,ze kiedys pisali odrecznie i
stawiali pieczatki a teraz maja na to program komputerowy.Tyle, ze
antybiotyk wykupujesz szybko-dla ciaglosci kuracji a pigulki maja dluzszy
okres waznosci realizacji recepty, wiec przychodzisz za miesiac.
Jola L-L

9. Data: 2003-01-10 00:39:35

Od: "Dawid" <p...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

>Nie wiem na jakiej podstawie prawnej, ale to zadna nowosc.

Nie bardzo rozumiem. O ile zdazylem sie zorientowac to sposob realizacji
recept przez aptekarza jest okreslony w odpowiednim dokumencie prawnym -
ROZPORZĄDZENIU MINISTRA ZDROWIA w sprawie recept lekarskich.
Jest to jeden z podstawowych dokumentow jakie aptekarz powinien znac "od
deski do deski"
Nie ma tam ani jednej wzmianki o odpisach recept. Stad odpowiedz: "Nie wiem
na jakiej podstawie prawnej" sugeruje, ze wykonuje Pani pewne czynnosci na
podstawie zasady: bo tak mi sie wydaje..., albo: bo tak jest...

>Lezy to i w
>interesie apteki, aby nie stracic klienta i pacjenta.

Bardziej apteki, bo pacjent moze pojsc do kolejnej oddalonej o 200 metrow...

> Czesto zdarza sie tak,
>ze ktos przychodzi z recepta na antybiotyk lub cokolwiek innego

Co to znaczy cokolwiek innego? Czy na leki refundowane tez wydaje Pani
odpisy? Czy na psychotropowe takze? Czy na narkotyczne tez???

> [...]
>jedno, wystawiaja odpis recepty i mowia, ze reszta bedzie np.jutro , bo

Pani mowi o de facto odlozeniu realizacji recepty na nastepny dzien, a to
znaczna roznica.

> [...]
>wtedy obie strony. Pacjent, bo zamiast rozpoczac jak najszybciej kuracje ,
>lata po miescie i szuka . Apteka, bo uciekl klient.

Tak czesciowo sie zgadzam, ale jednak podstawowym dokumentem wydania leku
dalej jest recepta, a nie odpis. Jeszcz raz powtorze: odlada Pani realizacje
recepty na drugi, czy kolejny dzien, ale w okresie waznosci recepty.
Powiedzmy przychodzi pacjent do Pani z recepta na antybiotyk (2 opakowania)
w siodmym dniu (ostatnim) waznosci recepty. W Aptece ma Pani jedno. Czy da
Pani odpis na pozostale? A co Pani zrobi jak pacjent z odpisem przyjdzie za
kolejne 4 dni. Czy na pewno na takim sposobie leczenia zalezalo lekarzowi.?

> Po co do tego dorabiac
>jeszcze jakas filozofie.

Tu nie chodzi o zadna filozofie - tu chodzi o scisle przstrzeganie prawa,
niezaleznie jakie ono jest.

>Tak jest od lat,

No wlasnie, na tym glownie sie bazuja aptekarze. Na przyzwyczajeniu
.Rozporzadzenie jest z 2001 roku, potem jeszcze byly poprawki.

> [...]
>antybiotyk wykupujesz szybko-dla ciaglosci kuracji a pigulki maja dluzszy
>okres waznosci realizacji recepty, wiec przychodzisz za miesiac.

Ja rozumiem, ze jest to bardzo wygodne dla pacjenta.
Zastanawiam sie czy tlumaczenie: "bo tak jest od lat" wystarczyloby prz
okazji kontroli np Nadzoru Farmaceutycznego.
Tak czy inaczej wydawanie odpisow mozna roumiec jako zmiane daty waznosci
recepty: Jezeli przychodzi pacjentka z recepta na srodki antykoncepcyjne np
3 opakowania, to w swietle przepisow moze ona wykupic je tylko w okresie
miesiaca od daty wystawienia recepty. Panstwo drukujac odpis powodujecie, ze
moze ona wykupic preparaty kiedy tylko bedzie miala ochote. Sluszne z punktu
widzenia interesu pacjenta, ale powtarzam pytanie; Czy zgodne z
obowiazujacymi przepisami?

Dawid

10. Data: 2003-01-10 21:50:10

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie bardzo rozumiem. O ile zdazylem sie zorientowac to sposob realizacji
> recept przez aptekarza jest okreslony w odpowiednim dokumencie prawnym -
> ROZPORZĄDZENIU MINISTRA ZDROWIA w sprawie recept lekarskich.

No wlasnie, nie ma wzmianki. Czyli nie ma zakazu sporzadzania odpisow z
niezrealizowanej calosciowo recepty. A w Polsce obowiazuje zasada" co nie
jest zabronione- to jest dozwolone".Dotyczy to przepisow na kazdym szczeblu
i w kazdej dziedzinie.

> na tym glownie sie bazuja aptekarze. Na przyzwyczajeniu
> .Rozporzadzenie jest z 2001 roku, potem jeszcze byly poprawki.

kto zyskuje na czestych wizytach pacjentow? niech zgadne:
lekarz , ktory ma praktyke prywatna, wypisuje pacjentkom tylko jedno
opakowanie, bo kazdorazowo "strzyze"owieczke za wizyte. Im wiecej razy musi
przyjsc, tym jego konto w banku rosnie...
dalej zgaduje, to czyje interesy sa zagrozone??? pacjenta? apteki?

> [...]
punktu
> widzenia interesu pacjenta, ale powtarzam pytanie; Czy zgodne z

troche sie zapedziles i zapetliłes, bo konia z rzedem za wskazanie miejsca,
gdzie wyczytales o moim miejscu pracy, hehehe,
ale przynajmniej sie troche uobawilam ta Pania Aptekarka , panie Dawidzie,
wiecej bystrosci...ty to potrafisz konfabulowac.

Jola L-L

dfh
Poszukuję par z dzieckiem do 1 roku życia...
prosba z zapytaniem
Powiększone węzły chłonne
Włókniak - wyciąć ???