Wędlinki :-/

11. Data: 2011-11-07 22:14:41

Temat: Re: Wędlinki :-/
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Nov 2011 23:13:32 +0100, lamia napisał(a):

> "Stefan" <s...@o...pl> wrote in message
>
> ale czy jest padlinożercą?
>
> (albo jakimś kosmonautą żeby żryć chemię?)

Padlina to coś, co samo padło/zdechło, a nie zostało zabite.

12. Data: 2011-11-07 22:14:47

Od: "lamia" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@n...pl> wrote in message news:j98j9l$k0f$1@news.onet.pl...
> Przecież to żadna nowość. Nie od dziś wiadomo, że większość wędlin
> przemysłowych to zwykły szajs.

Ano.
A czemu tak musi być i bedzie?
bo - jako zauważa pierwszy z komentarzy - "bo oszukiwanie się opłaca".

13. Data: 2011-11-07 22:16:13

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 7 Nov 2011 23:14:47 +0100, lamia napisał(a):

> Ano.
> A czemu tak musi być i bedzie?
> bo - jako zauważa pierwszy z komentarzy - "bo oszukiwanie się opłaca".

Bo ludzie toto kupują.
U nas kupią wszystko. Lata socjalistycznej biedy pozostawiły ślad=strach na
pokolenia. Strach przed brakiem dostępu do mięsa.

14. Data: 2011-11-07 23:27:51

Od: Andy Niwiński <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@g...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Tak się własnie już drugi rok przymierzam... bo nie wiem, jaki wybrać.
> Znasz się na tym?

Polecam:
bez szynkowaru:
http://wedlinydomowe.pl/inne-wyroby-miesne/domowe-wy
roby-z-misem/1590-boczek-konserwowy-smarowny

Vegeta trzeba bardzo delikatnie posypywac

dla chcących potestować:

http://wedlinydomowe.pl/wszystko-o-szynkowarach/kons
trukcja-szynkowara/1315-szynkowar-jakiego-jeszcze-ni
e-bylo

http://wedlinydomowe.pl/wszystko-o-szynkowarach/kons
trukcja-szynkowara/1255-nie-masz-szynkowara-zastap-g
o-oslonka-barierowa

http://wedlinydomowe.pl/wszystko-o-szynkowarach/kons
trukcja-szynkowara/1544-najtanszy-szynkowar-dla-kazd
ego-pomyslu-strasznego

15. Data: 2011-11-07 23:35:07

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Nov 2011 00:27:51 +0100, Andy Niwiński napisał(a):

> [...]
o-oslonka-barierowa

> http://wedlinydomowe.pl/wszystko-o-szynkowarach/kons
trukcja-szynkowara/1544-najtanszy-szynkowar-dla-kazd

W tym garnku ten boczek przecież się spiętrzy i porozdziela podczas
gotowania... Tak niczym nie obciążać i gotować?
Dzięki za przepis. Brakuje mi w nim czosnku, ja sobie boczku
nieczosnkowanego nie wyobrażam, wiec jeśli ten przepis wykorzystam, to na
czosnkowo, i na ostropaprykowo (tzn cayenne) do diabelskiej czerwoności :-)
Vegeta - moze być, bo nie stosuję jej zbyt wiele i tak. Może więc być
ciekawie.

No i jednak szynkowar... Garnek to chyba nie to, nie to :-)

16. Data: 2011-11-07 23:39:17

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Nov 2011 00:35:07 +0100, Ikselka napisał(a):

> [...]
> ciekawie.
>
> No i jednak szynkowar... Garnek to chyba nie to, nie to :-)

A, sorry - pomysł z garnkiem do szparagów (pierwszy link) jest super!

17. Data: 2011-11-08 09:00:05

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo ludzie toto kupują.

A mają jakiś wybór? Teraz praktycznie wszystko jest sztuczne i/lub oszukane.
Z kolei jeśli coś posiada znamiona autentyczności, to albo kosztuje majątek
albo kupić to można jedynie w Wiżajnach czy innej Stawigudzie. I przeważnie
... też kosztuje majątek.

N.

18. Data: 2011-11-08 14:04:43

Od: witek <j...@b...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-07 23:14, Ikselka pisze:

> Padlina to coś, co samo padło/zdechło, a nie zostało zabite.
A jak napotkasz w lesie resztki zagryzionej przez wilki sarny, to jak to
nazwiesz?

19. Data: 2011-11-08 15:38:12

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "witek" <j...@b...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> A jak napotkasz w lesie resztki zagryzionej przez wilki sarny, to jak to
> nazwiesz?
normalnie, ścierwo.
pozdr
Stefan

20. Data: 2011-11-08 16:15:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 8 Nov 2011 10:00:05 +0100, Nixe napisał(a):

> "Ikselka" <i...@g...pl> napisał w wiadomości

> A mają jakiś wybór?

Tak - kupić mięso i udusić klops, całe w kawałku albo cokolwiek w tym
stylu.

> [...]
> albo kupić to można jedynie w Wiżajnach czy innej Stawigudzie. I przeważnie

J.w.
I taniej wychodzi - można znaleźć dobre źródło zaopatrzenia. Wielu ludzi
tak robi - vide http://www.wedlinydomowe.pl
I możnaby dać po nosie producentom wędlin.
I mieć zdrowiej.

Tyle że... no tak, tu trzeba trochę wysiłku. To nie to samo, co stanąć z
wózkiem gotowców przy kasie... Tylko nie mów, że zmielenie mięsa,
wymieszanie w misce i uduszenie/upieczenie to dużo pracy. Większość z tego
daje się zrobić podczas codziennych czynności, np wieczornej tv. Wiele osób
także gotuje wieczorami - obiady na następny dzień, bo pracują. Jeden
palnik wiecej albo włączony na godzine piekarnik nie uczyni wielkiej
różnicy. A zdrowie jest najważniejsze, zwłaszcza dzieci.

masło - ciąg dalszy
ciasto marchewkowe
Co ze schabu?
Golonka w kapuście