Wędlinki :-/

31. Data: 2011-11-18 17:31:01

Temat: Re: Wędlinki :-/
Od: Helena Świderska <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 11-11-07 19:37, Ikselka pisze:
> [...]
wiecej_oszukanych_wedlin.html

> No mniej więcej tak samo bym to określiła :-)

Dlatego mój tato poszedł po rozum do głowy i wybudował nam na działce
wędzarnie :)
Raz na kilka miesięcy, pół rodziny składa na się na mięso (schab,
szynka, boczek, pierś z kurczaka, kurczaki i inne kawałki) i jedną
sobotę poświecą się na wędzenie (wędzenie, grillowanie, picie wódki w
zimie :)).
Takie wędliny można spokojnie potem zamrozić w sensownych kawałkach i
przez kilka miesięcy jest spokój - jak potrzeba to się wyjmuje,
rozmraża, i jest w lodówce.
Smak jest 100 razy lepszy od tych kupnych. Jak są mocno uwędzone, tak na
krucho (ja takie uwielbiam wręcz) to się nie psują tak szybko jak te
sklepowe.
I co najważniejsze, to nie robią się takie śliskie i bueee.

Ja wciąż eksperymentuje ze ziołami i przyprawami do marynat.

I nawet kiełbasy można samemu zrobić - jak napisała Ikselka, potrzebna
maszynka do mięsa, mięso (ja dostaje prosto z masarni) i sól.

Bastet_Milo

32. Data: 2011-11-18 20:30:25

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Helena Świderska" <b...@g...com> napisał w wiadomości

> Dlatego mój tato poszedł po rozum do głowy i wybudował nam na działce
> wędzarnie :)
> pozdrawiam
> --
> Bastet_Milo

Bardzo mądry Tato.
pozdrawiam
Stefan

33. Data: 2011-11-18 23:49:13

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-18 21:30, Stefan pisze:

> Bardzo mądry Tato.

A ja zapytam przewrotnie: czy jest jakiekolwiek uzasadnienie
KONIECZNOŚCI jedzenia wędlin oprócz zachcianki podmiotu jedzącego?

--
Pozdrawiam - Aicha

http://wroclawdailyphoto.blogspot.com/
Jak nie pisać po angielsku

34. Data: 2011-11-19 09:24:58

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

A sama zachcianka to nie wystarczy?

Ania

35. Data: 2011-11-19 09:54:47

Temat: Re: Wedlinki :-/
Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "czeremcha" <c...@t...pl> napisal w wiadomosci
.googlegroups.com...
>A sama zachcianka to nie wystarczy?
>
> Ania
nie, sama zachcianka nie wystarczy, musi byc CHCICA!!!!. Jak sie ma chcice,
to sie jedzie 300 km po polówke swiniaka opasanego ziemniakami, otrebami,
pokrzywami, nie znajacego smaku karmy przemyslowej, po sliwki wegierki nie
znajace opyln, oprysków, robaczywki, slodziutkie,wedzone w domowej
wedzarence na kompot wigilijny, po jajeczka od kurki....
CHCICA jest motorem postepu, bo komus sie CHCE!!!!
pozdrawiam
Stefan
PS. moja szyneczka na swieta powoli sie pekluje, od 2 grudnia zacznie byc
owedzana, potem sobie odpocznie i na stól Pierwszodniowoswiateczny
zawedruje. A karpik - nie ten z przechwalonych zatorskich stawów, nie, tylko
z zaprzyjaznionego stawiarza z Krainy Latajacych Scyzoryków.

36. Data: 2011-11-19 11:07:55

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lis, 09:54, "Stefan" <s...@o...pl> wrote:

> nie, sama zachcianka nie wystarczy, musi byc CHCICA!!!!. Jak sie ma chcice,
> to sie jedzie 300 km /.../

Takiej chcicy to ja jeszcze nie mam ;-)

Ania

37. Data: 2011-11-19 13:57:08

Od: Aicha <b...@t...ja> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-11-19 10:24, czeremcha pisze:

> A sama zachcianka to nie wystarczy?

Na zachciankę to ja kupuje 10 dkg polędwicy łososiowej. Albo salcesonu.
Albo innego "paskudztwa" :) Kiełbasę to już nie pamiętam, kiedy ostatnio
jadłam.

38. Data: 2011-11-19 18:36:00

Od: czeremcha <c...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Lis, 13:57, Aicha <b...@t...ja> wrote:

> Na zachciankę to ja kupuje 10 dkg polędwicy łososiowej. Albo salcesonu.
> Albo innego "paskudztwa" :) Kiełbasę to już nie pamiętam, kiedy ostatnio
> jadłam.

Widocznie inni mają inaczej ;-)

Ania

39. Data: 2011-11-21 14:10:31

Od: robot <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 7 Nov 2011 17:36:44 +0100, Stefan wrote:
> Jajeczka od kury chodzącej luzaczkiem, śmietana
> na masełko od prawdziwej krowy, broń Panie Boże z tych tak teraz
> rozplenionych ekologicznych upraw.
> Może to i droższe, ale zdrowie jest najcennniejszym darem Boskim.

Pieniądze mam, gdzie to można kupić?

40. Data: 2011-11-21 18:27:31

Od: "Stefan" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "robot" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Pieniądze mam, gdzie to można kupić?
Wiesz gdzie były Grody Czerwieńskie? Dokładniej nie powiem, nie da rady...
pozdr
Stefan

masło - ciąg dalszy
ciasto marchewkowe