Wertykulator i aerator

1. Data: 2019-08-26 22:35:27

Temat: Wertykulator i aerator
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W tym sezonie musiałam kupić kosiarkę elektryczną, bo poprzednia
odmówiła posłuszeństwa.
A teraz "wypioł" się na prace wertykulator z aeratorem.
Mam w trawniku pełno suszu do wygrabiena z trawnika, i niestety,
potrzebuję wsprcia maszyny elektrycznej.
Chętnie poczytam Wasze opinie o takowym sprzęcie.
Chciałabym dokonać zakupu, w oparcie o rady osób z doświadczeniem z tego
rodzajem sprzętem.

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2019-08-27 11:48:35

Temat: Re: Wertykulator i aerator
Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Mon, 26 Aug 2019 22:35:27 +0200, Krycha pisze:
> A teraz "wypioł" się na prace wertykulator z aeratorem.
> Mam w trawniku pełno suszu do wygrabiena z trawnika, i niestety,
> potrzebuję wsprcia maszyny elektrycznej.

Jeżeli już miałaś do czynienia z takim urządzeniem, to wiesz pewnie
czego się po nim spodziewać. Użytkuję od tego sezonu AL-KO COMBI 38E.
Sprawia przyzwoite wrażenie.

Rzeczywiście robi dobrą robotę na trawniku. Jego podstawową wadą jest
mały kosz, który należy opróżniać dosłownie co chwilę (taką ilość
suchego wyciąga). Przy kolejnej akcji trawnikowej, zapewne kosz zdejmę,
a suche ,,odkurzę" kosiarką. To tyle doświadczeń. :)

k.

3. Data: 2019-08-27 13:35:12

Od: Jacek <k...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 27.08.2019 o 11:48, Krzysztof Gajdemski pisze:
> Rzeczywiście robi dobrą robotę na trawniku. Jego podstawową wadą jest
> mały kosz, który należy opróżniać dosłownie co chwilę
Ja miałem dokładnie to samo przy spalinowym sprzęcie z całkiem dużym
koszem. Dosłownie 10 metrów przejazdu i kosz pełny. Inna sprawa, że
trawnik zaniedbany.
Zbieranie kosiarką to niezły pomysł, ale podwójna robota. Najlepiej
idzie robota w dwie osoby: jeden jedzie, a drugi z taczką, albo wózkiem
wozi. Teraz już wiem, dlaczego usługa aeracji trawnika nie jest tania.
Jacek

4. Data: 2019-08-27 21:53:46

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> suchego wyciąga). Przy kolejnej akcji trawnikowej, zapewne kosz zdejmę,
> a suche ,,odkurzę" kosiarką. To tyle doświadczeń. :)

Oglądałam w necie o wertykulatorach i doczytałam się, że wiele osób
narzeka na kosze. Za małe, zapychają się otwory do zawieszenia kosza,
niewygodna obsługa albo obciążone przechylają urządzenie.
Będę miała dylemat co kupić.
Oglądałam jedną z wersji AL-KO COMBI 38E
https://www.youtube.com/watch?v=5kKklc5sbbA
i dziwi mnie, że urządzenie jest ciągnięte wstecz, bez podnoszenia przodu.
Aeracja jak i wertykulacja ma kierunek do przodu, a nie do tył.
U mnie, aby nie wyłączać co chwile z prądu, przy zakrętach, unosiłam
przód, aby noże nie dotykały ziemi.
A na tym linku jazda jest do przodu i do tyłu. ;-)

Krycha.

5. Data: 2019-08-28 11:20:00

Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Tue, 27 Aug 2019 21:53:46 +0200, Krycha pisze:

> [...]
> przód, aby noże nie dotykały ziemi.
> A na tym linku jazda jest do przodu i do tyłu. ;-)

A to nie wiem o co chodzi. Oczywiście jadę zawsze do przodu (zresztą tak
kręci się wał z nożami) i wycofywanie na z góry upatrzone pozycje robię
z poniesionym przodem. Ale ja tam wirtuozem wertykulatora nie jestem. :)

k.

6. Data: 2019-08-28 11:22:51

Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Tue, 27 Aug 2019 13:35:12 +0200, Jacek pisze:
> Zbieranie kosiarką to niezły pomysł, ale podwójna robota. Najlepiej
> idzie robota w dwie osoby: jeden jedzie, a drugi z taczką, albo wózkiem
> wozi.

Tylko jeszcze trzeba zwerbować ochotnika, a z tym bywa różnie. :)

> Teraz już wiem, dlaczego usługa aeracji trawnika nie jest tania.

Racja, to wbrew pozorom całkiem spora robota. Aż byłem zdziwiony. Trzeba
jednak przyznać, że trawnik po takiej operacji (przynajmniej wizualnie)
wygląda na ładnie wyczesany.

k.

7. Data: 2019-08-28 15:24:53

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Krzysztof Gajdemski napisał:

> Racja, to wbrew pozorom całkiem spora robota. Aż byłem zdziwiony.
> Trzeba jednak przyznać, że trawnik po takiej operacji (przynajmniej
> wizualnie) wygląda na ładnie wyczesany.

Jak zauważyłem, są dwie szkoły: jedni wolą trawniki wyczesane, inni
wypasione.

--
Jarek

8. Data: 2019-08-28 15:44:54

Od: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest Wed, 28 Aug 2019 15:24:53 +0200, Jarosław Sokołowski pisze:

> Jak zauważyłem, są dwie szkoły: jedni wolą trawniki wyczesane, inni
> wypasione.

Jednakże opcja fryzjerska przeważa pośród właścicieli trawników:
niektórzy winszują sobie by były równo przystrzyżone.

k.

9. Data: 2019-08-28 15:54:57

Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Aug 2019 13:44:54 +0000, Krzysztof Gajdemski wrote:

> Jednakże opcja fryzjerska przeważa pośród właścicieli trawników:
> niektórzy winszują sobie by były równo przystrzyżone.

A to nie lepiej położyć sztuczny trawnik? Będzie równiutki i piękny,
latem jak i zimą. I wcale nie taki drogi - w perspektywie 10 lat z
pewnością wyjdzie niewiele drożej od tych wszystkich roboczogodzin
chorobliwego strzyżenia. :)

Mateusz

10. Data: 2019-08-28 15:55:44

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.08.2019 o 15:44, Krzysztof Gajdemski pisze:

> Jednakże opcja fryzjerska przeważa pośród właścicieli trawników:
> niektórzy winszują sobie by były równo przystrzyżone.

"Winszuję, winszuję i winszować nie przestanę, póki flaszki nie dostanę".

Re: jakie to drzewo?
kto nawozi kamienie
Mrówki
Karmnik dla wiewiórek