Re: Wielkie szczęście w minirozmiarze

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Mon, 8 Aug 2016 03:54:15 -0700 (PDT)
<8...@g...com>
<no97r8$fht$1@node2.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<no9k2q$lhe$1@node1.news.atman.pl>
Subject: Re: Wielkie szczęście w minirozmiarze
From: "Jakub A. Krzewicki" <p...@g...com>

W dniu poniedziałek, 8 sierpnia 2016 11:40:43 UTC+2 użytkownik LeoTar napisał:

> A co jest potrzebne do realizacji tego
> powiedzenia? Dla mnie jest oczywistym, że by je
> zrealizować trzeba ufać we własne siły,
> nie oglądać się na innych i na tym poczuciu
> własnej wartości, a nie na grzbietach
> innych ludzi, budować swoje bezpieczeństwo.

Niektórzy ludzie nie są zdolni czegoś takiego
przeżyć. Dlatego też są te wszystkie ceremonie, które
mają na celu filtrować informacje, tak aby
środowisko było bardziej przyjazne użytkownikowi.
Ale z drugiej strony ograniczają je do form. Ilu
współczesnych użytkowników MS Windows potrafi wydać
komputerowi polecenia command-line? To jest dobra
analogia, bo podkreśla przepaść, jaka utworzyła się
pomiędzy end-userami i adminami. Okienka dużo
ułatwiają kosztem utrudnienia innych rzeczy.

> Każde dziecko jest mocarzem dopóty, dopóki rodzice
> tej jego mocy nie ograniczą zakazami lub go jej
> całkowicie nie pozbawią, gdyż wtedy dla dziecka
> oznacza to śmierć duchową (a często i fizyczną).

Ależ ja się z tm zgadza, ale nie z twoją implementacją dotyczącą inicjacji
seksualnej. Dziecko
naturalnie szuka jej w grupie rówieśniczej - rodzice
są od mądrych rad w tej kwestii, a nie od
dostarczania samej przyjemności.