Wiercenie otworów w kafelkach

1. Data: 2002-04-11 16:41:16

Temat: Wiercenie otworów w kafelkach
Od: "KJ" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaka jest najbezpieczniejsza technologia wiercenia otworów np. na kołki
rozporowew kafelkach (glazura) przyklejonych do ściany, tak aby podczas
wiercenia kafelek nie pękł ? Jakie obroty powinna mieć wiertarka i jakich
wierteł używać ? Jakim narzędziem dokładnie wyznaczyć punkt wiercenia, tak
aby wiertło nie ślizgało się po płytce kafelkowej ?

Pozdrowienia
KJ

1. Data: 2002-04-11 17:03:47

Temat: Re: Wiercenie otworów w kafelkach
Od: p...@f...lublin.pl (Paweł Paroń) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 11 Apr 2002 18:41:16 +0200, KJ <z...@w...pl> wrote:

> [...]
>wierteł używać ? Jakim narzędziem dokładnie wyznaczyć punkt wiercenia, tak
>aby wiertło nie ślizgało się po płytce kafelkowej ?

Ja wierciłem wiertłem do betonu, tyle, że specjalnie kupiłem nowe, nie
jakieś tam super, za 4zł (nie takie z zestawu za 1,99zł, tamte są zupełnie
jednorazowe, to moje wystarczyło na jakieś 10 otworów). Małe obroty i bez
udaru, przynajmniej dopóki nie przewiercisz samego kafelka. Trzeba uważać,
żeby wiertło nagle nie wpadło, jak pod płytką jest pusto albo pusta w środku
cegła, wiercić przez deskę z otworem, albo przykręcić do wiertarki taki
pręt-zderzak. Mi udało się nie potłuc żadnej płytki. Podobno lepiej nie
wiercić blisko krawędzi płytek, bo mogą pękać. Punktu jakoś specjalnie nie
wyznaczałem, zaznaczałem ołówkiem i wierciłem na malutkich obrotach, bardzo
lekko naciskając, wyszło raczej dobrze, tzn. na tyle dokładnie na ile
zrobiłem te kropki ołówkiem, ale nie jakoś rewelacyjnie. Dlatego dobrze jest
bardzo dokładnie zmierzyć, bo zwłaszcza przy długich wieszakach na ręczniki
widać, jak otwór był minimalnie krzywo, nawet o pół milimetra albo mniej.

Paweł

1. Data: 2002-04-11 20:10:05

Od: "Waldek" <v...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "KJ" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wierteł używać ? Jakim narzędziem dokładnie wyznaczyć punkt wiercenia, tak
> aby wiertło nie ślizgało się po płytce kafelkowej ?

Punkt wiercenia wyznaczyć olowkiem lub mazakiem.
W miejcu skrzyzowania linii zrobic slad samym wiertlem widiowym /ale
obowiazkowo recznie/ krecac lewo prawo do zerwania glazury.
W ten sposob punkt wiercenia wyznaczysz b.dokladnie
Pozniej juz wiercic wiertarka jak juz ktos wczesniej pisał
Pozdrawiam
Waldek

1. Data: 2002-04-11 22:17:17

Od: "Maks" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Napunktowac miejsce wiercenia zwyklym gwozdziem delikatnie
kruszac pierwsza warstwe szkliwa.
Dalej widiowym wiertlem bez przesady z obrotami.
Wywiercilem tak mnustwo otworow w przeroznych glazurach i terakotach
nie uszkadzajac zadnej plytki.
Pozdr. Tomek

1. Data: 2002-04-12 08:23:26

Od: Mariusz Wołek <m...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maks" <m...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> Dalej widiowym wiertlem bez przesady z obrotami.
> Wywiercilem tak mnustwo otworow w przeroznych glazurach i terakotach

Od siebie jeszcze dodam ze mozna zamiast w plytce wiercic miedzy plytkami w
fudze - niby oczywiste ale nie kazdy na to wpada a wtedy nie uszkadzasz
plytek (przynajmniej nie tak bardzo)

Zaslav

1. Data: 2002-04-12 10:30:40

Od: "vpw" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mariusz Wołek" <m...@l...pl> wrote in message
> Od siebie jeszcze dodam ze mozna zamiast w plytce wiercic miedzy plytkami
> fudze - niby oczywiste ale nie kazdy na to wpada a wtedy nie uszkadzasz
> plytek (przynajmniej nie tak bardzo)

Tak, ale nie jest to wcale latwe jesli fi wiertla wieksze od szerokosci
fugi. Mozna niezle oberwac brzeg plytki. Zaleta jest taka, ze jak bedziesz
chcial cos przeniesc to taki otworek na krawedzi duzo latwiej zamaskowac niz
na srodku plytki

vpw

1. Data: 2002-04-12 12:18:49

Temat: Re: Wiercenie otwor˘w w kafelkach
Od: Artur Lipowski <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <a965eb$c93$1@news.tpi.pl>, Mariusz Woˆek wrote:

> Od siebie jeszcze dodam ze mozna zamiast w plytce wiercic miedzy plytkami w
> fudze - niby oczywiste ale nie kazdy na to wpada a wtedy nie uszkadzasz
> plytek (przynajmniej nie tak bardzo)
To tylko zadziala na zwyklych plytkach sciennych.
Na gresie i porzadnych plytkach sciennych kl. V możesz sobie co najwyzej
naostrzyc tego gwozdzia 8-) bez sladu na plytce.
Ostatnio kiedy wiercilem otwory w podlodze (pod odbojniki) to musialem
naprawde duzo sily wlozyc i wlaczyc udar aby moc cokolwiek zrobic.
Do punktowania polecem uzywac jednak dobrego wiertla.
Jezeli ktos wprowadza sie do domu lub mieszkania to nie warto oszczedzac
na wiertlach i kupowac takie za 4 zl, w sumie zaplacicie dorozej
niz za jedno dobre.

Artur Lipowski

1. Data: 2002-04-15 09:05:22

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do informacji podanych wyzej dodam jeszcze tylko, ze do punktowania otworow
uzywam przyrzadu do ciecia szkla. Rysuje nim malego "X" na plytce, wierce na
przecieciu, dziala idealnie

J.

1. Data: 2002-04-15 14:04:38

Od: "Max" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Do wstępnego nawiercenia używam głowicy od wykrajnika otworów do glazury (
kosztowało to coś około 15 zł ). Gdy przebiję się przez warstwę szkliwa (
trwa to kilkanaście sekund ) zmieniam na wiertło widiowe, przy czym udaru
używam, gdy przebiję się całkowicie przez płytkę.

Dotej pory metoda zdaje egzamin, a żadna kafla nie strzeliła ( a nawierciłem
się ich trochę ;-) ), zaś otwory wychodzą bez żadnych uszczerbień.

Pozdrawiam

Piotrek

Brama wjazdowa.
zapraszam do giełdy budowlanej
lodowka-pomocy
Ogrzewanie olejowe-dlaczego tak drogo????
Zlece wykonanie domu drewnianego (okolice Lublina)