Wiertarka - dawno nie było (?)

1. Data: 2005-08-04 09:28:52

Temat: Wiertarka - dawno nie było (?)
Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
W archiwum jest wielkie mnóstwo wątków na temat
wiertarek. Ale nadal mam wątpliwości :(
Z archiwum wynika że:
- koniecznie udar pneumatyczny (mieszkam w wielkiej płycie)
- SDS
- na coś dobrego trzeba wydac minimum 700zł

Interesuje mnie narzędzie, które głównie będzie
służyć do wiercenia niedużych otworów w ścianach,
ale również do mieszania farby/zapraw, i w ostateczności
(nie jest to przeze mnie wymagane) do pracy jako w(y)krętarka.
W początkowej fazie remontu planuję duuuużo mieszania,
a podobno wiertarki za tym nie przepadają, dlatego myślę
o czymś o mocy > 500W. Poza tym będzie nieco kucia i wiercenia.

Jakie narzedzia się do tego nadają?
Mogę przeznaczyć 300 (max 400zł) na zakup, niestety.

Kilka osób bardzo chwaliło młotowiertarkę Einhell
Global BH-G 726. Mam pytanie: czy nie zmieniliście
zdania?

Czy narzędzie tego typu nadaje się do mieszania zapraw?
Czy da się je wykorzystać do wiercenia w drewnie
(pewnie są konieczne przejściówki na zwykłe wiertła?)?
I pewnie niezbyt się to nada na wkrętarkę?
Początkowo myślałem o Boschu PSB 650 RE, ale nie wiem
jak sobie by dawał radę ze ścianami z betonu :(

Pozdrawiam
Miroo

2. Data: 2005-08-04 10:46:51

Temat: Re: Wiertarka - dawno nie było (?)
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miroo"
<USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl
wiadomości news:4qv1uhq0js94$.dlg@miroo.miroo.miroo.pl...

> Kilka osób bardzo chwaliło młotowiertarkę Einhell
> Global BH-G 726. Mam pytanie: czy nie zmieniliście
> zdania?

Nie, jeszcze się utwierdziliśmy w wyborze.

> Czy narzędzie tego typu nadaje się do mieszania zapraw?

Tak, ma regulację obrotów, na początku zakresu kręci się naprawd
wolno, więc można zacząć mieszanie bez przyozdabiania ścian
szlaczkiem.

> Czy da się je wykorzystać do wiercenia w drewnie
> (pewnie są konieczne przejściówki na zwykłe wiertła?)?

Da się, oczywiście musisz mieć przejściówkę z SDS na zwykły uchwyt
wiertarski, ale taki sprzęt do wiercenia w drewnie, to szczerze mówiąc
jak wbijanie gwoździ siekierą. Oczywiście można, ale to ciężkawa
krowa, nie wiem, czy nie lepiej do mniejszych prac miec jakąś małą
zgrabną wiertareczkę.

> I pewnie niezbyt się to nada na wkrętarkę?

j.w. :-) Jeśli pracujesz dość często, ideałem na drugą wiertarkę
byłaby wkrętarka, jeśli raczej rzadko - na wkrętarkę szkoda kasy, bo
przy sporadycznym używaniu zarżniesz akumulator. Ale jakaś nieduża
wiertareczka 500W załatwi to z powodzeniem.

> Początkowo myślałem o Boschu PSB 650 RE, ale nie wiem
> jak sobie by dawał radę ze ścianami z betonu :(

Zapomnij, nie jest tania, wcale nie taka znów dobra, a do betonu się
po prostu nie nadaje.

J.

3. Data: 2005-08-04 10:56:44

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Aug 2005 12:46:51 +0200, Jarek P. napisał(a):

> Tak, ma regulację obrotów, na początku zakresu kręci się naprawd
> wolno, więc można zacząć mieszanie bez przyozdabiania ścian
> szlaczkiem.

A czy do mieszania też jest potrzebna przejściówka
na zwykły uchwyt? Jaki jest koszt takiej przejściówki?

> [...]
> jak wbijanie gwoździ siekierą. Oczywiście można, ale to ciężkawa
> krowa, nie wiem, czy nie lepiej do mniejszych prac miec jakąś małą

Pewnie, że lepiej, ale chwilowo moge sobie pozwolić
tylko na jedną :( Poza tym nie planuję zbyt dużo
wiercić w drewnie lub wkręcać - tylko sporadycznie.
W przyszłości zasugeruję może żonie taki prezent :)
dla mnie na jakąś okazję.

> Zapomnij, nie jest tania, wcale nie taka znów dobra, a do betonu się
> po prostu nie nadaje.

Trudno, cena faktycznie wysoka jak na możliwości - płaci
się za markę i - teoretycznie - za solidność. A niestety
o Boschu jest sporo niepochlebnych opinii - podejrzewam,
że głównie ze względu na powszechność tych narzędzi.

Zaraz przelecę po marketach budowlanych i obejrzę
co mają. Może pozwolą powiercić? Dzięki za porady.

Pozdrawiam
Miroo

4. Data: 2005-08-04 11:08:19

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:1kv1bs9oprw4s$.dlg@miroo.miroo.miroo.pl...

> A czy do mieszania też jest potrzebna przejściówka
> na zwykły uchwyt? Jaki jest koszt takiej przejściówki?

Raczej tak, chyba że ci się uda kupić mieszadło z końcówką SDS. Albo
przyspawać stare wiertło sds do normalnego mieszadła.
Koszt przejściówki - nie wiem, na allegro za 30zł jakiś akurat jest
wystawiony.

J.

5. Data: 2005-08-04 18:28:58

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Aug 2005 12:56:44 +0200, Miroo napisał(a):

> Zaraz przelecę po marketach budowlanych i obejrzę
> co mają. Może pozwolą powiercić? Dzięki za porady.

No i pobiegałem. Nie pozwolili powiercić.
Ale jest ten Einhell. Za jedyne 299zł w promocji.
Czy to dużo?
Na Allegro nie mają.
Póki co żona zaaprobowała wydatek (z bólami).

Pozdrawiam
Miroo

6. Data: 2005-08-04 19:29:21

Od: "salamon" <s...@b...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> No i pobiegałem. Nie pozwolili powiercić.
> Ale jest ten Einhell. Za jedyne 299zł w promocji.
> Czy to dużo?
Dobra cena, pewno w Praktikerze?

> Na Allegro nie mają.
> Póki co żona zaaprobowała wydatek (z bólami).
Moja nie wie o zakupie, dla tego wiertarkę trzymam w piwnicy, do której ona
nie wchodzi (szczury). A jak mam coś do wiercenia, to mówię, że od znajomego
pożyczyłem

pozdr
SALAMON

7. Data: 2005-08-04 19:42:03

Od: Miroo <USUN_DUZE_LITERYmiroo75@REMOVE_CAPITAL_LETTERSo2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 4 Aug 2005 21:29:21 +0200, salamon napisał(a):

> Dobra cena, pewno w Praktikerze?

Zgadza się, ale sza, bo mi wykupią...

> Moja nie wie o zakupie, dla tego wiertarkę trzymam w piwnicy, do której ona
> nie wchodzi (szczury). A jak mam coś do wiercenia, to mówię, że od znajomego
> pożyczyłem

Zakładam, że nie czyta newsów :)
Fajnie - masz kompa wyłącznie dla siebie...
Moja by mnie zaraz wyśledziła.

Pozdrawiam
Miroo
ps. właśnie żona mnie ciągnie na kontrolę do piwnicy :)
Na szczęście jestem "czysty". Przynajmniej w piwnicy :P

8. Data: 2005-08-04 19:50:51

Od: lukasz-s <lukasz-s/malpa/o2/kropka/pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wiercić w drewnie lub wkręcać - tylko sporadycznie.
> W przyszłości zasugeruję może żonie taki prezent :)

Jak chcesz wiercić w betonie to tylko pneumatyczna, ale ile ty bedziesz
tego wiercił. Moim zdaniem to tylko jest konieczne do wiercenia w
stropie, w ścianach dasz radę zwykłą wiertarką. Jak potrzebujesz na
remont to kup najtańszą w okolicznym superkmarkecie za grosze. Jak Ci
się zepsuje to idziesz do nich i oddajesz. Zwracają kasę bez szemrania i
bierzesz drugą, i masz kolejny rok gwarancji. Pilnuj tylko żeby nie było
wielkich śladów zniszczenia, bo jak będzie popękana itp. to moga Ci nie
uznać reklamacji. Jak dojdziesz do etapu wiercenia poważnych otworów,
gdzie zwykłą nie dasz rady, to znajdź w okolicy wypożyczalnię narzędzi i
za kilkadziesiąt złotych na dzień będziesz mieć wiertarę pneumatyczną. W
jeden dzień zrobisz wszystkie otwory i kasa została w kieszeni.

Nie mam doświadczeń w mieszaniu zwykłą wiertarką, więc jeśli
rzeczywiście gł. do tego potrzebujesz to być może mój wywód powyżej jest
w twoim przypadku bez sensu.

Pozdrawiam
Łukasz (któremu TOYA służy już ponad 5 lat bezawaryjnie, katowana na
wszelkie sposoby)

9. Data: 2005-08-05 08:50:12

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lukasz-s" <lukasz-s/malpa/o2/kropka/pl> napisał w
wiadomości news:khxjxsbv0q9n.ziif7nea7wh6.dlg@40tude.net...

> Jak chcesz wiercić w betonie to tylko pneumatyczna, ale ile ty
> bedziesz
> tego wiercił. Moim zdaniem to tylko jest konieczne do wiercenia w
> stropie, w ścianach dasz radę zwykłą wiertarką.

Dać da, swojego czasu celmą 350W + przystawka klekot udarowy też w
betonie wierciłem kilkadziesiąt dziur pod mocowanie boazerii i też
dało radę, ale ile to czasu i siły zajmuje, ile ku--w trzeba narzucać,
jak się w zbrojenie trafi i od nowa trzeba zacząć...
Oczywiście to przedpiścy wybór, co kupi, ale zdaje się, że przeciętne
domowe zastosowanie wiertarki i tak najczęściej sprowadza się do
wiercenia w ścianach. A jak porówna się rozlegające się po bloku
monotonne i trwające 10-15min x ilość dziur: YEEEEEEEEE...
YEEEEEEYEYEYE.... YYYEEEE! YE! YE! YE! YEEEEEEEEEEE...z komfortowym
wierceniem, które trwa po 10 sekund na dziurę i choćby z sama jakością
wierteł SDS (nawet te najtańsze SDSy dziwnym trafem są o trwalsze od
markowych "normalnych"), wybór dla mnie jest bezdyskusyjny.

J.

10. Data: 2005-08-05 20:02:15

Od: "salamon" <s...@b...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> Zakładam, że nie czyta newsów :)
czyta, ale nie tą grupę ;-))
> Fajnie - masz kompa wyłącznie dla siebie...
No właśnie, że nie, muszę się dzielić
> Moja by mnie zaraz wyśledziła.
>
> ps. właśnie żona mnie ciągnie na kontrolę do piwnicy :)
> Na szczęście jestem "czysty". Przynajmniej w piwnicy :P
Wmów jej szczury, już nigdy tam nie pójdzie. Jedynym minusem jest to, że do
końca życia pozaprawy do piwnicy będziesz chodził ty ;-)

pozdr
SALAMON

Odkurzacz QUEEN
Data produkcji wodomierza