** Wierzba Iwa usycha **

1. Data: 2002-08-18 21:32:51

Temat: ** Wierzba Iwa usycha **
Od: "TP" <t...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Wszystkich Subskrybentow
Mam w ogrodzie zasadzone wierzby Iwy
ktore zaczely nagle chorowac .Pojawily sie na lisciach brazowe plamy ,
liscie zaczely usychac i opadac. Co to za choroba .
Bardzo prosze o pomoc , bo szkoda mi drzewek :(((
Goraco Pozdrawiam T.P

p.s zauwazylem ,ze problem pojawil sie nie tylko u mnie w ogrodzie ,ale
takze u innych .

2. Data: 2002-08-19 05:30:44

Temat: Re: ** Wierzba Iwa usycha **
Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> p.s zauwazylem ,ze problem pojawil sie nie tylko u mnie w ogrodzie ,ale
> takze u innych .

Np. u mnie i okolicy :-(((
Poradzono mi pryskac miedzianem i ... nie widze rezultatu :-((( Minal
miesiac od spryskania i zastanawiam sie, czy nie powtorzyc pryskania, jednak
na opakowaniu jest napisane, ze pryskac tylko raz, a z kolei ogladajac
przypadkiem podczas urlopu program ogrodniczy ktos tam mowil, ze nalezy
profilaktycznie pryskac (dotyczylo innych chorob, nie tych wierzbowych)
nawet co 2 tygodnie. Jak z tym miedzianem ?

Asia

3. Data: 2002-08-19 12:21:25

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Joanna Huzarska" <a...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> profilaktycznie pryskac (dotyczylo innych chorob, nie tych wierzbowych)
> nawet co 2 tygodnie. Jak z tym miedzianem ?

W zeszłym roku to przędziory na świerku pryskałam chyba z 7 razy:(, w końcu
się z lekka podtrułam. Jednorazowy oprysk czegokolwiek na ogół nie załatwia
sprawy.
Trzeba poszperać, na co chorują wierzby i czym się to leczy. Może jednak
środek grzybobójczy nie jest odpowiedni?

Pozdrawiam, Basia.

4. Data: 2002-08-19 17:38:26

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Trzeba poszperać, na co chorują wierzby i czym się to leczy. Może jednak
> środek grzybobójczy nie jest odpowiedni?

Może to po prostu susza??

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

5. Data: 2002-08-19 18:52:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Too old..." <j...@p...pl> wrote in message

> Może to po prostu susza??

W książce o ochronie drzew i krzewów liściastych wierzba nie jest wymieniona
(skandal). A czy może oglądałaś spody liści - czy nie było tam jakby drobnej
białej mączki?

Sprawdziłam natomiast środki grzybobójcze i oto skrót:
Topsin - m.in. plamistość liści (spektrum bardzo szerokie)
Sportak Alpha - j.w. (j.w.)
Dithane - m.in. plamistość liści i rdza.
Bravo - m.in. plamistość liści.
Bayleton - m.in. rdza i plamistość liści.
Amistar - j.w.

Cztery z powyższych są osiągalne w sklepach w mojej okolicy. I jeszcze
jedno - niestety nie mam już pełnych numerów "Ogrodów", ale w tym
czasopiśmie jest dział "Klinika roślin" - może ktoś sprawdzi, czy było o
wierzbie?

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2002-08-20 08:27:52

Od: "Joanna Huzarska" <a...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może to po prostu susza??

Nie. Nie susza !!! Dostaje systematycznie wode. doczytalam wlasnie na
stronach p. Marczynskiego, ze to rdza. Zaleca oberwanie lisci i spryskanie
BAYCORem 300EC (0,3%) lub SAPROLem (0,2%)
Sprobuje...

Pozdrawiam
Asia

king of the blues