Wierzę w Boga

31. Data: 2011-02-07 16:37:11

Temat: Re: Wierzę w Boga
Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:iiovut$gq2$2@inews.gazeta.pl...
> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

q.googlegroups.com...

> w mozgu nie. Tam i owszem elektrycznie sie impuls przenosi, ale zaczyna
> sie od
> chemicznego neuroprzekaznika.

Bez prundu nie ma zadnego przetwarzania informacji, juz pomijam, ze gdyby to
na chemii mialo leciec, to przez cale zycie nie zdazyla by Ci sie wykluc ani
jedna mysl.

32. Data: 2011-02-07 17:26:26

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko że jak przetniesz kable to przetwarzanie działa nadal,
za to dupa już się nie poruszy.
Trochę zły przykład.

--
CB

33. Data: 2011-02-07 19:43:58

Od: Piotrek Zawodny <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-07 17:06, _|) pisze:
> -`@'-
>
> Użytkownik "Piotrek Zawodny" <p...@o...pl> napisał

> Szkoda, bo to moim zdaniem dość istotne.

> -
> Ok, tu się zgadzamy.
> Ty też jesteś platonikiem ?
> :o/

Nie jestem, chciałbym być, ale nie jestem. Nie widzę mocnych podstaw.
To, co napisałem powyżej, może jest trochę nieprecyzyjne, ale chodziło o
to, że "jeśli założyć, że Dobro istnieje, to istnieje ono obiektywnie".

Kiedyś byłem takim platonikiem-chrześcijaninem.

> Nie, nie, no ale sam powiedziałeś,
> że platona nie obchodziło to, czy jego Dobro
> i Piękno jest świadome, tak ?

Tak, tu jest różnica. Podobieństwo jest w tym, że zarówno tutaj jak i
tam jest byt "ponad światem", określany jako "dobry".

> -
> No nie wiem, musze poczytać...

> Filon zdaje się żył w Iw,

Racja.

i był rówieśnikiem Jezusa,
> choć o nim paradoksalnie nic nie słyszał...,
> a w każdym razie nic nie napisał,
> choć żywo interesował się
> religiami i ich odłamami,
> jakie istniały w Jerozolimie...
>
> Dziwne...

> I u nich Absolut też był nieświadomy swojego istnienia ?
> Bo jeśli tak, to neoplatonikiem też nie jestem.
> Chyba.

U neoplatoników jest Jednia - czyli czysty absolut, ostateczny byt,
który jest niepoznawalny ani nie podlegający rozróżnieniom, nie mający
cech. Z tej Jedni, będącej poza jakimikolwiek kategoriami, "promieniuje"
następny byt, zwany "nous" (umysł). Umysł może kontemplować zarówno
Jednię, jak i samego siebie.

> Gdybym był, bym mógł śmoało wszystkim ogłosić,
> że znalazłem dobrego Boga.

Wielu księży i katechetów mówi o istnieniu dobrego Boga.

34. Data: 2011-02-07 21:44:37

Od: "_|\)" <j...@w...pln> szukaj wiadomości tego autora

-`@'-

Użytkownik "Piotrek Zawodny" <p...@o...pl> napisał

> U neoplatoników jest Jednia - czyli czysty absolut, ostateczny byt, który jest
> niepoznawalny
=========================
????????????????????????????????

To po co w ogóle o nim mówić ?

> ani nie podlegający rozróżnieniom, nie mający cech.

Żadnych ? :o/

> Z tej Jedni, będącej poza jakimikolwiek kategoriami, "promieniuje" następny
> byt, zwany "nous" (umysł). Umysł może kontemplować zarówno Jednię, jak i
> samego siebie.

Kto wie, nawet jesli tak jest, to chyba wolę "nous"
od tego nibyabsolutu.

> Wielu księży i katechetów mówi o istnieniu dobrego Boga.

I są pewni, że Dobro jest świadome ?
I że poza człowiekiem ?

35. Data: 2011-02-08 03:29:51

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

> [...]
>
> Bez prundu nie ma zadnego przetwarzania informacji, juz pomijam, ze gdyby
> to na chemii mialo leciec, to przez cale zycie nie zdazyla by Ci sie

ale prund musi byc czyms wywolany, i to robia chemiczne neuroprzekazniki.

i.

36. Data: 2011-02-08 04:14:06

Od: "Iwon\(K\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"_|)" <j...@w...pln> wrote in message
> -`@'-
>
> Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał

> Czyli zgoda ?

znaczy to Ty napisales (Nie sądzę, to w sumie dość stara idea...)
nie ja. Sie pewnikiem musisz zgodzic :)

> Czyli tez zgoda, ze jednak
> choć trochę kierujemy ? :o/

> Ok, zgoda, czyli jednak mamy.

mozg mamy. To i neuroprzekazniki.

> Jak to ?
> Ciekawa sprawa...
http://www.narth.com/docs/berman2.html
w zyciu embriologicznym kazdy zaczyna rozwoj jako dziewczynka
i dopiero po 6 tygodniu rozwoju testosteron zaczyna swoj wplyw
na rozwoj seksualny w kierunku meskim.

> Nie no, trochę jakby panuję,
> zwałszcza jak jestem trzeźwy.
> A co w tym takiego dziwnego ?

panujesz bo twoje nauroprzekaznimi sa wybalansowane.

> :o)

> Nie no, ok, wierzę na słowo,
> ja bym chyba drugi raz nie zdał...,
> podobnie jak z maturą... :o/

prawko bym zdala, mature hmmm lol

> :o)
> A co mi tam, już niedługo
> i tak umrę...

eeee tam. Zdrowia zycze :)

i,.

37. Data: 2011-02-08 04:36:00

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> wrote in message
> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

q.googlegroups.com...

> ale prund musi byc czyms wywolany, i to robia chemiczne neuroprzekazniki.

Ten prund jest jonowy, a nie jak w metalach elektronowy.

38. Data: 2011-02-08 10:02:09

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> "Ghost" <g...@e...pl> wrote in message

q.googlegroups.com...

> ale prund musi byc czyms wywolany, i to robia chemiczne neuroprzekazniki.

No ale to prund je pobudza - qra czy jajko?

39. Data: 2011-02-08 14:09:13

Od: "_|\)" <j...@w...pln> szukaj wiadomości tego autora

-`@'-

=

> ale prund musi byc czyms wywolany, i to robia chemiczne neuroprzekazniki.
> i.

Ok, ale czy to jest dowód na to,
że dobro jest nieświadome siebie ?

j.~

40. Data: 2011-02-08 14:13:05

Od: "_|\)" <j...@w...pln> szukaj wiadomości tego autora

-`@'-

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał

> mozg mamy. To i neuroprzekazniki.

I to się nazywa psyche ?

> panujesz bo twoje nauroprzekaznimi sa wybalansowane.

Tak czy owak, trochę panujemy, tak ?
Z tym wybalansowanie to jest oczywiście
baza wolnej woli, bo przy idealnym wybalansowaniu
i ziarnko gorczyczne pozwala to i owo przepchnąć,
tak ? :o/

> prawko bym zdala, mature hmmm lol
:o)

> eeee tam. Zdrowia zycze :)
> i,.

Nie w tym rzecz, bo jakiego byś zdrówka nie miała,
i tak niedługo umrzesz...
:o)

j.~

Tak się rodzą objawienia... i święci...
Re: Żywa kwantowo woda naukowo potwierdzona
Czy napadli byście na bank?
Re: The Religion of Islam!!!!!!!!!!!
Dlaczego ? :o/