Re: Wieści unijne

From: Piotr Zawadzki <p...@f...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: Wieści unijne
Date: Sat, 01 Mar 2003 21:08:34 +0100

Szanowny Pan Zbigniew Andrzej Gintowt łaskaw był napisać na grupę
pl.soc.inwalidzi co następuje:

> W związku z domniemaniami Obywatela

Mam nadzieję, że nie bierzesz sobie mojego wstępu do postów zbytnio do
siebie i zbyt poważnie? Mam też nadzieję, że jednak będziemy mogli
zwracać się do siebie mniej oficjalnie. Chyba, że formę "Ob." bądź "Pan"
uznasz za bardziej stosowną i konieczną przy zwracaniu się pod Twoim
adresem.

> pozwolę sobie
> uściślić, że wiadomości prasowe cytowane przeze mnie, mają swoje źródło w
> doniesieniach prasowych Europejskiego Forum Niepełnosprawności. Jeśli dla
> Obywatela jest to materiał godny radia Erewań,

Spokojnie, po co ta nerwowość? Nigdzie przecież nie napisałem tego co mi
imputujesz. Uogólniłem jedynie kilka swoich spostrzeżeń na temat mediów,
które być może nie dotyczą akurat informacji na które łaskaw byłeś się
powołać. Stąd zresztą moja wypowiedź nie była pozbawiona wątpliwości;
pragnę zwrócić twą uwagę na jej wydźwięk - używałem zwrotów takich jak:
"jeżeli dobrze zrozumiałem" (przypuszczenie), "AFAIK" (podkreślenie, że
moja wiedza może nie być kompletna) i wreszcie "często", które przecież
nie jest tożsame z "zawsze" - staram się budować moje wypowiedzi w
oparciu o logikę, tak aby moje intencje mogły być jak najlepiej
zrozumiane i dlatego tym bardziej jest mi przykro, że zostałem przez
ciebie źle zrozumiany.

> to już nie moja wina. Ponadto
> jeśli jest się ekspertem w sprawach unijnych,

Nie poczuwam się do bycia "ekspertem w sprawach unijnych", chociaż,
przyznaję, europejska polityka społeczna z tych czy innych powodów jest
mi bliskim przedmiotem.

> to warto byłoby popełnić
> czasem coś na Grupie i to niekoniecznie "a propos" czyjejś wypowiedzi.

Być może będę mógł to uczynić po tym jak takowe "popełnienie" ukaże się
w druku, co nastąpi, mam nadzieję, wkrótce. Przed oficjalną publikacją
nie udostępniam jednak powszechnie owoców swojej pracy, co jak sądzę
jest naturalne.

> Jeśli
> wypowiedź Obywatela jest bardziej kompetentna, to proponuję również
> cytowanie źródeł udostępnianej wiedzy, bo może trafić się wesołek, który
> określi przekazywaną wiedzę jako pochodzącą z radia Tel Aviv.

Źródło podałem poprzez powołanie się na (m.in.) art. 21 Karty Praw
Podstawowych oraz na projektowany tekst Traktatu Konstytucyjnego UE,
który jest powszechnie dostępny na stronach Konwentu Europejskiego.
Można doń trafić poprzez oficjalne strony UE, ale na wszelki wypadek
podaję link: http://european-convention.eu.int - bodaj już ze strony
wejściowej można pobrać "draft" tego dokumentu (niestety tylko w wersji
angielskiej) w formacie pdf i sprawdzić samemu, co się tam naprawdę
pisze, a co jest pominięte. Notabene, wszelkie merytoryczne wypowiedzi
członków Konwentu na temat przyszłego TKUE także są dostępne.

> Wiadomości , które przekazuję na Grupę mogą być kontrowersyjne,

Nie, tej akurat wiadomości wcale nie uważam za kontrowersyjną i, jeszcze
raz powtarzam, odnoszę wrażenie, że chyba niepotrzebnie bierzesz mi za
złe moją wcześniejszą wiadomość, ponieważ nie było moją intencją
podważanie twoich słów. Po prostu miałem wątpliwości, które pragnąłem
rozwiać w rzeczowej dyskusji. Szkoda, że moja próba podjęcia rzeczowej
wymiany zdań na dany temat, rozwiania ewentualnych wątpliwości i
uzupełnienia wiedzy (z mojej zwłaszcza strony), spotkała się z tak
alergiczną reakcją.

(Resztę cytatu tnę, bo nie ma on nic do rzeczy; przynajmniej nie
merytorycznie; nie mam ochoty podsycać pozamerytorycznej wymiany
"nie"uprzejmości.)

Z poważaniem
PZ

--