Wieści unijne

1. Data: 2003-02-28 08:00:22

Temat: Wieści unijne
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nawiązując do niedawnych oświadczeń hierarchów Kościoła Rzymsko-Katolickiego
w Polsce krytykujących fakt pominięcia w nowej Konstytucji Europejskiej
odniesień do zasad wiary katolickiej jako podstawy moralnej społeczeństwa
europejskiego, możemy odnotować również inne inicjatywy związane z tą
Konstytucją.
Od wczoraj w Brukseli odbywa się Konwent na temat przyszłości Wspólnej
Europy, który zajmuje się propozycją dotyczącą 16 pierwszych artykułów
określających wartości i cele do jakich powinna dążyć UE.
Podstawowe zastrzeżenia do nowych propozycji zgłaszają takie organizacje jak
Europejska Sieć Walki z Rasizmem, Europejskie Lobby Kobiece, Europejskie
Międzynarodowe Stowarzyszenie Gejów i Lesbijek, Europejska Platforma Osób
Starszych oraz Europejskie Forum Niepełnosprawności. Organizacje te uważają,
że nowe propozycje stanowią istotne osłabienie oraz krok wstecz w prawie
europejskim, w stosunku do podstawowych praw ludzkich.

Aktualnie, wszelkie rozwiązania polityczne na szczeblu europejskim oparte są
na braku dyskryminacji opartej na podstawie różnic płci, pochodzenia
rasowego i etnicznego, wierzeń religijnych, orientacji seksualnych,
niepełnosprawności i wieku osób.

Problem polega na tym, że pierwsza część projektu nowej Konstytucji nie
zawiera *w ogóle* odniesień do zwalczania dyskryminacji grup wymienionych
wyżej, a które obejmuje artykuł 13 obecnej Konstytucji. W związku z tym,
proklamowana jest walka o pozostawienie kwestii zwalczania dyskryminacji
(zgodnie z pierwszą częścią Traktatu Europejskiego) oraz warunków jej
zwalczania (określonych w drugiej części Traktatu Europejskiego).

Walka toczy się o uchwalenie Konwencji promującej podstawowe prawa człowieka
poprzez uzupełnienie 16 pierwszych artykułów nowej Konstytucji w taki
sposób, by artykuł 2 określał wartości UE poprzez dodanie: "równości dla
wszystkich, oraz równouprawnienia kobiet i mężczyzn". W artykule 3 powinny
być dodane cele takie jak: "niedyskryminacja rasowa i etniczna, religijna,
związana z orientacją seksualną oraz niepełnosprawnością i wiekiem".
Rozszerzenie zakresu artykułu 6 na wszystkie źródła dyskryminacji tak, jak
ujmują to obecnie artykuły 12 i 13. Paragraf 2 tego artykułu powinien
zawierać tekst: "zabrania się bezwarunkowo dyskryminacji opartej na
różnicach płci, rasy, pochodzeniu etnicznym, wyznawanej religii lub
wierzeniu, niepełnosprawności, wieku i orientacji seksualnej". Zmiany
artykułu 12, paragraf 4 przez dodanie słów:" walka z dyskryminacją,
wprowadzanie równości płci".

Wziąwszy pod uwagę niedawne zamieszanie wynikłe z braku wspólnego stanowiska
politycznego w sprawie Iraku oraz sławetne "odkrycie kart" przez prezydenta
J. Chiraca - można stwierdzić, że w UE zaczyna robić się "wesoło".

Na podstawie doniesień prasowych opracował i przekazał na Grupę Zbig A
Gintowt

2. Data: 2003-03-01 06:41:29

Temat: Re: Wieści unijne
Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Obywatel Zbigniew Andrzej Gintowt napisał na grupę pl.soc.inwalidzi następujące
rzeczy:

(...)
> [...]
> wyżej, a które obejmuje artykuł 13 obecnej Konstytucji. W związku z tym,

Zaraz, zaraz, czegoś tu nie rozumiem. Przecież, AFAIK, do _Traktatu_
Konstytucyjnego (dokument ten nie ma raczej takiego samego znaczenia
jakie się w naszym systemie prawnym przyznaje właśnie _konstytucji_) ma
być włączony tekst "Karty Praw Podstawowych UE" (Nicea 2000). W formie
aneksu, odwołania do niej bądź bezpośredniego wpisania jej treści - w
Artykule 6 traktatu. A w KPPUE znajdziemy przecież wszystkie niezbędne
"niedyskryminacyjne" zapisy (choćby jej art. 21, czy, jeśli chodzi o ON
- art. 26).

> Na podstawie doniesień prasowych opracował i przekazał na Grupę Zbig A
> Gintowt

No właśnie z tymi "doniesieniami prasowymi" to jest niestety często tak
jak z radiem Erewań...

Z poważaniem
PZ

--
Już samo zdrowie jest zwycięstwem

3. Data: 2003-03-01 10:39:47

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl> napisał w wiadomości
> Obywatel Zbigniew Andrzej Gintowt napisał na grupę pl.soc.inwalidzi
następujące rzeczy:

> No właśnie z tymi "doniesieniami prasowymi" to jest niestety często tak
> jak z radiem Erewań...

W związku z domniemaniami Obywatela Piotra Zawadzkiego pozwolę sobie
uściślić, że wiadomości prasowe cytowane przeze mnie, mają swoje źródło w
doniesieniach prasowych Europejskiego Forum Niepełnosprawności. Jeśli dla
Obywatela jest to materiał godny radia Erewań, to już nie moja wina. Ponadto
jeśli jest się ekspertem w sprawach unijnych, to warto byłoby popełnić
czasem coś na Grupie i to niekoniecznie "a propos" czyjejś wypowiedzi. Jeśli
wypowiedź Obywatela jest bardziej kompetentna, to proponuję również
cytowanie źródeł udostępnianej wiedzy, bo może trafić się wesołek, który
określi przekazywaną wiedzę jako pochodzącą z radia Tel Aviv.

Wiadomości , które przekazuję na Grupę mogą być kontrowersyjne, ale nie są
one produktem ani mojej wyobraźni, ani też zdolności intelektualnych. Uważam
wszakże, że w przededniu referendum akcesyjnego warto podać parę informacji
zrozumiałych nie tylko dla znawców i ekspertów prawa unijnego Obywatelu
Piotrze, ale również dla tych, którzy nie są w stanie dorównać erudycji
Obywatela.

Pozdrowienia dla Wszystkich
Zbig A Gintowt

4. Data: 2003-03-01 20:08:34

Od: Piotr Zawadzki <p...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szanowny Pan Zbigniew Andrzej Gintowt łaskaw był napisać na grupę
pl.soc.inwalidzi co następuje:

> W związku z domniemaniami Obywatela

Mam nadzieję, że nie bierzesz sobie mojego wstępu do postów zbytnio do
siebie i zbyt poważnie? Mam też nadzieję, że jednak będziemy mogli
zwracać się do siebie mniej oficjalnie. Chyba, że formę "Ob." bądź "Pan"
uznasz za bardziej stosowną i konieczną przy zwracaniu się pod Twoim
adresem.

> [...]
> doniesieniach prasowych Europejskiego Forum Niepełnosprawności. Jeśli dla
> Obywatela jest to materiał godny radia Erewań,

Spokojnie, po co ta nerwowość? Nigdzie przecież nie napisałem tego co mi
imputujesz. Uogólniłem jedynie kilka swoich spostrzeżeń na temat mediów,
które być może nie dotyczą akurat informacji na które łaskaw byłeś się
powołać. Stąd zresztą moja wypowiedź nie była pozbawiona wątpliwości;
pragnę zwrócić twą uwagę na jej wydźwięk - używałem zwrotów takich jak:
"jeżeli dobrze zrozumiałem" (przypuszczenie), "AFAIK" (podkreślenie, że
moja wiedza może nie być kompletna) i wreszcie "często", które przecież
nie jest tożsame z "zawsze" - staram się budować moje wypowiedzi w
oparciu o logikę, tak aby moje intencje mogły być jak najlepiej
zrozumiane i dlatego tym bardziej jest mi przykro, że zostałem przez
ciebie źle zrozumiany.

> to już nie moja wina. Ponadto
> jeśli jest się ekspertem w sprawach unijnych,

Nie poczuwam się do bycia "ekspertem w sprawach unijnych", chociaż,
przyznaję, europejska polityka społeczna z tych czy innych powodów jest
mi bliskim przedmiotem.

> to warto byłoby popełnić
> czasem coś na Grupie i to niekoniecznie "a propos" czyjejś wypowiedzi.

Być może będę mógł to uczynić po tym jak takowe "popełnienie" ukaże się
w druku, co nastąpi, mam nadzieję, wkrótce. Przed oficjalną publikacją
nie udostępniam jednak powszechnie owoców swojej pracy, co jak sądzę
jest naturalne.

> [...]
> cytowanie źródeł udostępnianej wiedzy, bo może trafić się wesołek, który
> określi przekazywaną wiedzę jako pochodzącą z radia Tel Aviv.

Źródło podałem poprzez powołanie się na (m.in.) art. 21 Karty Praw
Podstawowych oraz na projektowany tekst Traktatu Konstytucyjnego UE,
który jest powszechnie dostępny na stronach Konwentu Europejskiego.
Można doń trafić poprzez oficjalne strony UE, ale na wszelki wypadek
podaję link: http://european-convention.eu.int - bodaj już ze strony
wejściowej można pobrać "draft" tego dokumentu (niestety tylko w wersji
angielskiej) w formacie pdf i sprawdzić samemu, co się tam naprawdę
pisze, a co jest pominięte. Notabene, wszelkie merytoryczne wypowiedzi
członków Konwentu na temat przyszłego TKUE także są dostępne.

> Wiadomości , które przekazuję na Grupę mogą być kontrowersyjne,

Nie, tej akurat wiadomości wcale nie uważam za kontrowersyjną i, jeszcze
raz powtarzam, odnoszę wrażenie, że chyba niepotrzebnie bierzesz mi za
złe moją wcześniejszą wiadomość, ponieważ nie było moją intencją
podważanie twoich słów. Po prostu miałem wątpliwości, które pragnąłem
rozwiać w rzeczowej dyskusji. Szkoda, że moja próba podjęcia rzeczowej
wymiany zdań na dany temat, rozwiania ewentualnych wątpliwości i
uzupełnienia wiedzy (z mojej zwłaszcza strony), spotkała się z tak
alergiczną reakcją.

(Resztę cytatu tnę, bo nie ma on nic do rzeczy; przynajmniej nie
merytorycznie; nie mam ochoty podsycać pozamerytorycznej wymiany
"nie"uprzejmości.)

Z poważaniem
PZ

--
Ja swoje powiedziałem. Słyszeliście.
Macie obraz rzeczy. Wydajcie wyrok.

Wymiana
dobór sprzętu rehabilitacyjnego
list wysłany z serwisu SamiSobie_Prawo-renta socjalna
Może mi ktoą doradzić jaki monitor kupić ?
Zakłady Energetyczne