Wilgoć

11. Data: 2005-11-29 21:30:28

Temat: Re: Wilgoć
Od: "Dariusz Raczyński" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W pokoju śpią dwie osoby ale drzwi nocą do pokoju są otwarte... a poza tym
bardziej zależy mi na tym jak zaradzić temu żeby szyby nie parowały niz na
dokładnym ustaleniu przyczyny

12. Data: 2005-11-29 21:45:35

Od: Olo <w...@j...cy> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-11-29 22:30, Dariusz Raczyński napisał(a):
> W pokoju śpią dwie osoby ale drzwi nocą do pokoju są otwarte... a poza tym
> bardziej zależy mi na tym jak zaradzić temu żeby szyby nie parowały niz na
> dokładnym ustaleniu przyczyny

Tak przypuszczałem a do tego pewnie pokój jest niewielki. Spróbuj jak to
ktoś Ci już wcześniej napisał wykonać lepszą wentylację pomieszczenia
lub też wymuś ruch powietrza pomiędzy pokojami w nocy (może jakiś mały
cichy wentylatorek). To co na oknie Ci się pojawia to skroplona para
wodna z oddechu śpiących osób, nie wiem czy coś by pomogło znaczne
podniesienie temperatury w pokoju - powinien pewnie ustać problem
skroplin ale na pewno nie będzie tam warunków do spania (ciepło i wilgotno).
Olo
Mój adres zakodowany ROT13.

13. Data: 2005-11-29 22:42:39

Od: majster <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 29 Nov 2005 22:45:35 +0100, Olo napisał(a):

> To co na oknie Ci się pojawia to skroplona para
> wodna z oddechu śpiących osób

jedynie wtedy jeśli tam nie ma ogrzewania. Jesli jest to nie wierzę.
--
W domu i ogrodzie - majster Ci pomoże
nowe forum majstra -przyłącz się-

14. Data: 2005-11-30 07:18:39

Od: "kamil" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podniesienie temperatury w pokoju - powinien pewnie ustać problem
> skroplin ale na pewno nie będzie tam warunków do spania (ciepło i

Niestety podniesienie temperatury nie zmienia punktu rosy powietrza. Może
natomiast pomóc w podniesieniu temperatury szyby. Zwłaszcza jeśli będziesz
grzał w pobliżu okna, tak jak to zwykle robią kaloryfery. Przetestuj jakie
będą rezultaty jak rozszczelnisz okno na jakieś 2-3 mm. Jak podejrzewam
grzejesz "ogniem" - tzn piec, kominek lub coś w tym guście w pokoju?

Pozdrawiam
Kamil

15. Data: 2005-11-30 09:58:41

Od: "jacek" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dariusz Raczyński" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> Mam pewien problem z nadmiarem wilgoci w jednym z pokojów w moim domu.Otóż
> zawsze zimą parują bardzo mocno szyby na całej powierzchni, woda potem
> spływa po parapecie na panele podłogowe, a wokół okien pojawia się grzyb.
> Próbowałem zaradzić temu wszelkimi sposobami najpierw kupiłem pochłaniacz
> wilgoci wypełniony specjalnym granulatem, jednak jego skuteczność malała z
> dnia na dzień i po tygodniu spadła do zera. Ostatnio po namowie jednego z
> kolegów wyciąłem fragment uszczelki z okna. Jednak i to nic nie pomogło.
> Może ma ktoś jakąś skuteczną radę, dodam że okna wykoanae są z PCV
> [...]
Te pochłaniacze z wkładem nie są za dobre. Za kilka setek można kupiś
osuszacz elektroniczny ze zbiornikiem na wodę. Ten powinien załatwić twój
problem. Jeśli dołożysz jeszcze trochę to możesz kupiś lepszy z
automatycznym włączaniem osuszania (na nastawioną wilgotność powietrza) i
wtedy już Cię nic nie obchodzi. Widzialem takie na Allegro.
Pozdrawiam!
Jacek

16. Data: 2005-11-30 10:17:56

Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> tym
> na

mnie bardziej zainteresowalo czemu akurat to jedno okno paruje skoro
wszystkie sa takie same.

jezeli jest to jedyna sypialnia to by wyjasnialo po czesci skad sie bierze
wilgoc ale jezeli jeszcze sa inne sypialnie to trzeba odpowiedziec sobie na
pytanie czemy tam nie paruje.

mysle ze jeszcze innym i w miare tanim rozwiazaniem jest wymiana szyb na
takie z k<1,1. To zwiekszy temperature szyby wewnatrz i powinno pomoc

musta

mega umywalka, gdzie?
Wideodomofon
lodowka kolo kuchenki?