Wino!

11. Data: 2004-01-19 09:40:11

Temat: Re: Wino!
Od: "1stgreen" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hejka. A do czego ten ryż ma służyć? Drożdże go raczej nie rozgryzą
> same.

Bo wtedy można nazwać to winem z .... a nie zacierem na bimber :-]

Pozdrawiam
PP.

12. Data: 2004-01-19 12:17:24

Od: Piotr Hołda \(usuń z adresu co niepotrzebne\) <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dirko z adresu: <d...@w...pl> napisał(a):

> Hejka. A do czego ten ryż ma służyć? Drożdże go raczej nie
> rozgryzą same.

Do tego, do czego służą owoce, z których robi się wino. Zawiera związki
azotu i fosforu, którymi żywią się drożdże. Można też ryż potraktować
enzymem rozkładającym skrobię na cukry proste, a drożdże przerobią cukry na
alkohol, ale nie jest to konieczne. Można po prostu dodać cukru do nastawu.

--
*Pozdrawiam*
*Piotr Hołda*

13. Data: 2004-01-19 14:21:44

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:29272-1074514684@maszyna.pl Piotr Hołda (usuń z adresu co
niepotrzebne) <p...@w...pl> napisał(a):

> Do tego, do czego służą owoce, z których robi się wino.

Hejka. Owoce (i miód) z których się robi wino zawierają cukry proste:
glukozę, fruktozę, które drożdże z przyjemnościa przerabiają na m.in.
alkohol etylowy. Natomiast ryż zawiera skrobię, która jest polisacharydem,
którego drożdże nie potrafią ugryźć. ;-)

> Zawiera związki azotu i fosforu, którymi żywią się drożdże.

Bardzo interesujące. Ryż źródłem azotu i fosforu? :-)
http://hyperreal.info/drugs/go.to/art/1476
Pozdrawiam fermentacyjnie Ja...cki
P.S. "Choć na nogach się słaniał, to się kulom nie kłaniał." (J. Kaptur)

14. Data: 2004-01-20 16:57:14

Od: "Bogusław Bielawski" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Radzimierski" <r...@o...pl> wrote in message
-botaniczny.pl...

> Behalf Of Rene
> Bardzo lubię zupę pomidorową :-)
> :-) Bogusław

Zapraszam! Zapasy maleją ale do wiosny może wystarczy. A swoja drogą
próbowałem jakiś czas temu sake i była to mówiąc krótko moja ostatnia próba.
Pozdrawiam
BoGusław

15. Data: 2004-01-20 17:08:38

Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Bogusław Bielawski
(...)
> A swoja drogą
> próbowałem jakiś czas temu sake i była to mówiąc krótko moja
> ostatnia próba.
> Pozdrawiam
> BoGusław

Nie sprostałeś :-)
:-) Bogusław

16. Data: 2004-01-20 20:36:13

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" <b...@o...pl> writes:

> Zapraszam! Zapasy maleją ale do wiosny może wystarczy.

No, co jak co, ale pomidory łońskiego roku to dorodne byli...

> A swoja drogą próbowałem jakiś czas temu sake i była to mówiąc
> krótko moja ostatnia próba.

Wódka sama w sobie ohydną trucizną jest... Co innego takie
wino. Chociaż do pomidorowej to trudno byłoby dobrać :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewna nudystka opalała się w Krośnie.
Jej fatałaszki wietrzyk porwał radośnie.

17. Data: 2004-01-20 20:43:40

Od: "JerzyN" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net>

> No, co jak co, ale pomidory łońskiego roku to dorodne byli...
> Wódka sama w sobie ohydną trucizną jest... Co innego takie
> wino. Chociaż do pomidorowej to trudno byłoby dobrać :-)

Wino z pomidorów.
;-)
Pozdrawiam, Jerzy

Bądz łaskawy ogrodniku