Wino czerwone - jakie??

101. Data: 2005-07-09 15:35:19

Temat: Re: Wino czerwone - jakie??
Od: "tarator" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> napisał w wiadomości
news:7731528317

> Jak tam bede nastepnym razem to zapisze jakie inne wina maja :
> wiekszosc z nich probowalam ale tylko corvo mi utkwilo w pamieci.

OK - dzięki.

> ps. z tego co widze na sieci, corvo jest robione przez Duca Di
> Salaparuta,
Odniosłem takie wrażenie, że jest to tylko firma wizażowa.
Ale jest strona na temat corvo - strasznie nie przyjemna w użyciu:(
www.vinicorvo.it/
z której wynika, że obejmują dystrybucją i Polskę.
Trzeba będzie popytać w sklepach.
Wina sycylijskie są bardzo specyficzne - ktoś mnie przekonywał, że to wpływ
ziemi wulkanicznej (?).
Pozdrawiam
tarator

102. Data: 2005-07-09 16:23:42

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 9 juillet 2005 ŕ 17:35:19, dans <daoqt1$bs8$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Odniosłem takie wrażenie, że jest to tylko firma wizażowa.
> Ale jest strona na temat corvo - strasznie nie przyjemna w użyciu:(
> www.vinicorvo.it/

To jest tez strona tego Duca Di Salaparuta (na samym koncu dopiero
widac). Strona jest okropna, nie dosc ze cala we flashu to jeszcze
trzeba czekac zanim powooolutku sie zaladuje cala animacja :-(
Ale to jest te corvo : rozpoznalam logo ktore widuje na butelkach.

Natomisat wg tej strony:
http://www.abrege.com/lpv/italy22.htm#Section_1.21
wynika ze tylko Duco produkuje Corvo, i ze firma jest najbardziej
znana firma produkujaca wina sycylijskie. Wiec chyba rzeczywiscie
warto sie zorientowac kto w Polsce rozprowadza.

> z której wynika, że obejmują dystrybucją i Polskę.
> Trzeba będzie popytać w sklepach.
> Wina sycylijskie są bardzo specyficzne - ktoś mnie przekonywał, że to wpływ
> ziemi wulkanicznej (?).

W moim "Larousse gastronomique" pisza ze wina sycylijskie za dosyc
mocne (dlatego czesto sa uzywane do kupazu innych win) : nalepsze wina
sa butelkowane juz 3 miesiace po winobraniu, zamiast stac w beczkach
tak jak inne wina. Lista najlepszych win wg Larouss'a :

etna
corvo di casteldaccia (to pewnie to moje)
alcamo
carasuolo di vittoria

Z innych alkholi, Sycylia jest znana z marsali i win deserowych, jak
np mamertino. Ja niestety win deserowych uzywam rzadko (czasami porto
tylko...) wiec trudno mi sie na ten temat wypowiedziec.

Ewcia

--
Niesz

103. Data: 2005-07-09 16:34:26

Od: "katarzyna ms" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Waldemar Krzok <w...@c...de> napisał(a):

> też prawda. Mój ranking to wina niemieckie, francuskie, włoskie,
> hiszpańskie potem ogólnie amerykańskie (Chile, Kalifornia) i
> australijskie ex equo.<

no coz, kazda pliszka...... Ja jestem na etapie odkrywania win
kalifornijskich i dochodze do wniosku, ze maja tu bardzo duzo dobrych win,
nawet jesli nie sa znane na swiatowych rynkach.
katarzyna

104. Data: 2005-07-09 18:51:07

Od: "tarator" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wynika ze tylko Duco produkuje Corvo, i ze firma jest najbardziej
> znana firma produkujaca wina sycylijskie. Wiec chyba rzeczywiscie
> warto sie zorientowac kto w Polsce rozprowadza.

no w Polsce nie wiem, ale znalazłem taką stronkę:
http://www.vinisiciliani.com/store/prodotti.asp?IDAz
ienda=1&IDReparto=2
a tam
http://www.vinisiciliani.com/store/prodotti_focus.as
p?IDProdotto=8&IDReparto=2

a to tak przy okazji
http://www.vinisiciliani.com/store/prodotti_focus.as
p?IDProdotto=49&IDReparto=2

tarator

105. Data: 2005-07-09 19:15:16

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 9 juillet 2005 ŕ 20:51:07, dans <dap6kj$33i$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> no w Polsce nie wiem, ale znalazłem taką stronkę:
> [...]

A w taryfach :
http://www.vinisiciliani.com/vini_siciliani/spedizio
.asp

Polski nie ma :-(

Ewcia

--
Niesz

106. Data: 2005-07-09 20:26:55

Od: "Artur Wędzonka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mariusz Balik" <m...@s...pl> napisał w wiadomości

> A daj, niech się istota powysila zawsze to jakaś gimnastyka umysłowa,
> jeszcze parę lat i być może zejdzie z drzewa :)
heh zalozenie ma sens ale bez przesady (50) powiedzmy ... 75 - 80 pozniej
wszystko bedzie bolalo, tego nie wolno bo na woatrobe szkodzi, tego nie bo
na trzustke itd. co to za zycie jak czlowiek piwa nie bedzie sie mogl napic
:)
BTW zazdroszcze goralom :>
pozdro

107. Data: 2005-07-09 20:35:00

Od: "Artur Wędzonka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tarator" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Tatiana" <yennefer12*antyspam*@go2.pl> napisał w wiadomości

> Ależ Olu!
> Nie jesteś "każdym grupowiczem".
> tarator

Ależ Taratr!
To nie IRC, wiec wróc waść skąd przyszedłeś
_tu rozmawia sie o przepisach_ (czyt. smaczym jedzonku :} )
więc daj sobie spokoj
ewentualnie napisz do "Przyjaciółki"

108. Data: 2005-07-09 20:46:22

Od: "Artur Wędzonka" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> I kropka.
> tarator
pomimo Twej elokwencji wyrażę sie nieelokwentnie - SSIJ :P
jak dla mnie ... koniec tematu.

Po cos tu człecze w ogóle właził??
Bez odbioru
Pozdrawiam resztę

109. Data: 2005-07-09 21:14:28

Od: "tarator" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Wędzonka" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> Ależ Taratr!
> To nie IRC, wiec wróc waść skąd przyszedłeś
> _tu rozmawia sie o przepisach_ (czyt. smaczym jedzonku :} )
Porozmawiajmy więc o wędzonce.
tarator

110. Data: 2005-07-09 21:15:31

Od: "taurus" <t...@w...skonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Luknij na www.winnicemoldowy.pl
są to naprawdę super wina.

Jarek

Enchilades
Strona food-info.net (Polski)
morwy
OT do znajomych na ziemiach brytyjskich...
jaka zalewa do kurczaka z rożna ?