nalewka - w czym przygotowac i jakas ogolna zasada

1. Data: 2005-07-08 08:36:57

Temat: nalewka - w czym przygotowac i jakas ogolna zasada
Od: "Pawel" <p...@n...ld.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Czesc przepisow wspomina o gasiorze. Ale skoro nie ma fermentacji to nie
moze byc szczelny sloik?

2. Jedne przepisy wskazuja aby owoce zasypac cukrem i potem kombinowac cos z
alkoholem a inne odwrotnie, tzn najpier owoce mocza sie w alkoholu a potem
po odfiltrowaniu nalezy dopiero zasypac je cukrem i jak sie rozpuszcza,
powstaly "sok" zmieszac z powstalym wczesniej aromatycznym alkoholem.

A moze wybor konkretnego sposobu wynikuje konkretnym rezultatem?

Bede wdzieczny za info.

Pozdrawiam,

Pawel

2. Data: 2005-07-08 10:38:39

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Pawel schrieb:
> 1. Czesc przepisow wspomina o gasiorze. Ale skoro nie ma fermentacji to nie
> moze byc szczelny sloik?
Naturalnie, ze moze. Wiecej: jesli zalewasz owoce, to nawet polecalbym
bardziej te sloiki. Gasiory tylko o szerokich szyjkach. Strasznie trudno
jest wydobyc owoce z winnych gasiorow.

> [...]
> po odfiltrowaniu nalezy dopiero zasypac je cukrem i jak sie rozpuszcza,
> powstaly "sok" zmieszac z powstalym wczesniej aromatycznym alkoholem.

Albo powstala esenscje alkoholowa rozcienczyc woda cukrowa do wymaganej
mocy. Mozna tez wycisniete soki wymieszac z alkoholem. Tak jest
najlatwiej. Z tymi nalewkami, to co kraj to obyczaj a czesciej co dom to
tradycja. Sprobuj, raz tak raz inaczej i sam ocen. Ja zalewam owoce
(czesto lekko potluczone) alkoholem. I dopiero po odcedzeniu mieszam z
woda cukrowa.

> A moze wybor konkretnego sposobu wynikuje konkretnym rezultatem?
I tak, i nie. Wiele zalezy od jakosci owocow, mocy alkoholu. Najlepiej
zdobadz to:

http://www.galion.com.pl/domowe-piwa-cydry-wina-nale
wki-likiery-kremy.htm

O tej ksiazce dowiedzialem sie na tej grupie (ba! dostalem od Alka
Klosiewicza) i jest moim zdaniem, najlepsza pozycja traktujaca o nalewkach.

> Bede wdzieczny za info.
>
> Pozdrawiam,
>
> Pawel

Irek

3. Data: 2005-07-12 14:08:28

Od: "Kasia" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

cześć
ja robiłam w zeszłym roku na czereśniach w zwykłaym 5 litrowym słoju, który
dojrzewał sobie raz w słońcu raz w cieniu i wyszła pyszna.
Piotem zakorkowałam w butelki pojakichś tam winach a korek dla pewności (
był dziurawiony korkociagiem) owinęłam folią spozywczą i na lezaka do
ciamnej szafki w kuchni.
Kasia-Rzeszów

Wino czerwone - jakie??
Enchilades
Strona food-info.net (Polski)
morwy
OT do znajomych na ziemiach brytyjskich...