Wirus!!!!!

21. Data: 2001-11-30 15:37:43

Temat: Re: Wirus!!!!!
Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"algraf" <a...@i...org.pl> w news:002b01c177dd$5cdab780$94a463d9@pol...
pisze tak:
> Jak to leczyc ??????????????? !!!!!!!!!!!!

He, he, he...

Gdybyś zastosował się do mojej rady z 20.10.01 09:49, to przedwczoraj nie
musiałbym przechwytywać pustego listu od Ciebie z załącznikiem
Humor.mp3.scr.
Ładny mi humor. :-)
Można wyczaić wiruski bez programów antywirusowych.

Tak dla przypomnienia, żebyś nie musiał szukać po archiwach:

Ja u siebie zrobiłem tak:
Utworzyłem folder PODEJRZANE.

W Regułach wiadomości (poczta) na **pierwszym** miejscu wstawiłem
regułę "Podejrzane załączniki".
1. Wybierz warunki dla tej reguły:
x Kiedy wiadomość posiada załącznik
2. Wybierz akcje reguły:
x Przenieś ją do folderu
x Przestań przetwarzać kolejne reguły
3. Opis reguły
Zastosuj tę regułę po przyjściu wiadomości
Kiedy wiadomość posiada załącznik
Przenieś ją do PODEJRZANE
i Przestań przetwarzać kolejne reguły
4. Nazwa reguły
Podejrzane załączniki

Regułę tę stosujemy do Skrzynki odbiorczej. Jeśli przyjdzie jakakolwiek
wiadomość z załącznikiem, automatycznie jest przekierowywana do folderu
PODEJRZANE.

Wystarczy teraz zadbać, by okno podglądu było zamknięte i przy zamkniętym
oknie podglądu zapisać tę wiadomość na dysk jako *.eml, a później podejrzeć
ją Nortonem Commanderem (F3) lub Notatnikiem i zobaczyć w nagłówku
wiadomości co to za załącznik, jakie ma rozszerzenie itp.

Nie stosować opcji "zapisz załączniki" jak to zrobił Józek, bo d... mokra.

Zwracam uwagę, że w OE plik (załącznik) np.
nazwa_pliku.txt.exe
może być widziana jako
nazwa_pliku.txt
- nie dajmy się nabrać. Natomiast, jak wyżej napisałem, Nortonem podejrzymy
pełną nazwę (oprócz tego przeczytamy bezpiecznie treść wiadomości).

Poza tym w Norton Commander jest opcja dekoduj. Można ją wykorzystać.
Zapisany do jakiegoś katalogu plik poczty *.eml zostanie zdekodowany i
rozłożony na czynniki pierwsze, tzn. część txt, html, załącznik.

Perła
Archiwum pl.soc.inwalidzi
http://niusy.onet.pl/pl.soc.inwalidzi
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-soc-inwalidzi/

22. Data: 2001-11-30 19:41:25

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pituś" <p...@a...waw.pl> w news:9u3pah$15mo$1@pingwin.acn.pl... pisze tak:
> [...]

Chyba już mam wyjaśnienie. Właśnie przed chwilą otrzymałem wiadomość,
cytuję:

--
Pozdrawiam.
Perła

23. Data: 2001-11-30 20:29:44

Od: "Leszek Marażewski" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja myślałem, że tak - więc przepraszam
i wprowadzam z powrotem.

--
Leszek Marażewski
l...@c...pl

24. Data: 2001-12-01 09:39:35

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Dzieki, juz zrobione :-)
Czlowiek uczy sie na bledach.
pozdr.
Arek

25. Data: 2001-12-01 10:08:01

Od: "Pituś" <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pearl" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> "Pituś" <p...@a...waw.pl> w news:9u3pah$15mo$1@pingwin.acn.pl... pisze
tak:

> Chyba już mam wyjaśnienie. Właśnie przed chwilą otrzymałem wiadomość,
> cytuję:

Tak, tego robala miałem na myśli. :-) Jeśli kogoś wprowadziłem w błąd to
przepraszam. Obecnie to właśnie "Badtrans.II" króluje w sieci. Ja mam
najnowszą wersję OE z możliwością blokowania dostępu jakim kolwiek
załącznikom. Więc gdyby ktoś chciałby mi coś przesłać to proszę mnie
wcześniej uprzedzić, bo inaczej tylko tekst dojdzie do mnie.

--
Pozdrawiam, Pituś

26. Data: 2001-12-01 19:46:36

Od: "Pearl" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Pituś" <p...@a...waw.pl> w news:9uaa20$fi3$1@pingwin.acn.pl... pisze tak:

[...]
> Tak, tego robala miałem na myśli. :-) Jeśli kogoś wprowadziłem w błąd to
> przepraszam. Obecnie to właśnie "Badtrans.II" króluje w sieci.

Chyba nikogo w błąd nie wprowadziłeś.
Niektórzy po prostu nie potraktowali poważnie Twojego ostrzeżenia z
26.11.2001 21:50.

--
Pozdrawiam.
Perła

27. Data: 2001-12-01 21:48:13

Od: "Pituś" <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> >
> [...]
>
> Chyba nikogo w błąd nie wprowadziłeś.
> Niektórzy po prostu nie potraktowali poważnie Twojego ostrzeżenia z

Miałem na myśli, iż ktoś mógł zrozumieć, że to Sicram.c jest niegroźny (o
którym pisał Józek). Ale Algraf rozsiewał tylko Badtransa.II o ile mi
wiadomo.
Apropo's Badtransa.II to tworzy on jeszcze jeden plik "kdll.dll" w katalogu:
c:\windows\system (oprócz kernel32.exe). Jeśli ktoś był zainfekowany
Badtransem.II to powinien ponownie przeskanować "C:" najnowszym MKSem:
http://skaner.mks.com.pl/ - na wszelki wypadek.

--
Pozdrawiam, Pituś

28. Data: 2001-12-01 22:09:17

Od: "Pituś" <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tu znajdziecie szczepionkę na Badtransa.II
http://www.gdata.com.pl/pl/nowewirusy3.html#I-Worm.B
adTrans.B

--
Pozdrawiam, Pituś

29. Data: 2001-12-02 15:32:21

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Ja swojego wirusika dostalem tylko od Jozka wiec prawdopodobnie jest tak ze
ten wirus jest roznie widziany, zaleznie od programow antywirusowych z
ktorych korzystamy. Z doswiadczenia wiem (a mam juz jakies doswiadczenie :-)
ze informacje o wirusie z zwrotow z serwerow tez byly rozne. A grudniowego
mks-a juz sciagnelem i w spisie sircama nie znalazlem :-(.
pozdr.
Arek

30. Data: 2001-12-02 16:38:18

Od: "Pituś" <p...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

"algraf" <a...@i...org.pl> wrote in message
> [...]
ze
> ten wirus jest roznie widziany, zaleznie od programow antywirusowych z

A to prawda, bo np. mój AVK nie rozpoznaje tego wirusa. Dopiero MKS go
wyłapuje. Swoją drogą to przykre, że płaci się nie małe pieniądze za coś co
tylko udaje prgram antywirusowy.

> [...]
> ze informacje o wirusie z zwrotow z serwerow tez byly rozne. A grudniowego
> mks-a juz sciagnelem i w spisie sircama nie znalazlem :-(.

Czy masz na stałe zainstalowany Monitor antywirusowy?

--
Pozdrawiam, Pituś

Ńđî÷íî ďđčîáđĺňĺě âĺíňčë˙ňîđ ÂÖ4-75-12.5 ëĺâűé
obowiazek
Samodzielna księgowa/Warszawa
Uwaga na: Trojan.Worm.Badtrans.II
Języki obce