Witajcie...:)

91. Data: 2006-02-07 15:45:58

Temat: Re: Witajcie...:)
Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Krystyna Chiger schrieb:

> Te moje sa u mnie juz ze trzy lata. To moze je przyciac? I kiedy?

Kazda madrala co innego zachwala: jedni twierdza, ze ciac nalezy w
czerwcu, inni, ze po kwitnieniu a inni ze po owocowaniu. Jesli to krzew
majacy swobodnie gdzies tam sobie rosnac, to mozesz spokojnie
zrezygnowac z przycinania. Jesli zalezy Ci na zwartym pokroju, to mozesz
wybrac sobie ksztal korony i tak formowac drzewko. Mam siewke sluzaca mi
za zapylacza, ktora ma korone kotl/owa. Najpierw nisko ucialem pien, w
roku nastepnym ucialem dwa glowne pedy, potem prowadzilem 4 pedy bez
jakiegos mocniejszego ciecia. Srodek jest pusty a deren wyglada niczym
krzew chciaz stoi na jednej nozce. Szczerze mowiac nie mam zbyt
wielkiego doswiadczenia jesli chodzi o prowadzenie roslin. najlepiej mi
wychodza maliny...

Irek

92. Data: 2006-02-08 08:23:19

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ewa" <m...@l...com> wrote in news:ds7q19$5jk$1@nemesis.news.tpi.pl:

> spozywam z dużym entuzjazmem. ;-))
> Posadziłam dwa lata temu...zaczęło sie wspinac ale suce podłej się nie
> spodobało i..."wyrwała chwasta" :((
> Ale chętnie wsadzę znów...zapomniałam o nim po nieudanym
> podejściu...moze polecisz jaką piekną odmianę i miejsce do nabycia?

Ozdobna jest odmiana o zlotych lisciach, faktycznie bardzo ladna, do
nabycia w duzych centrach ogrodniczych. Marynka i Lubelski to odmiany
piwowarskie, maja swietne szyszki, ok 5 cm dl i bardzo ich duzo. Zapuscilam
sobie wszystkie trzy na barierke od tarasu i jestem z nich bardzo
zadowolona :-)I estetycznie i uzytkowo :-D
Pozdrowienia - Ewa

93. Data: 2006-02-08 08:47:43

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

8...

94. Data: 2006-02-08 08:52:59

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <

> [...]
Zapuscilam
> sobie wszystkie trzy na barierke od tarasu i jestem z nich bardzo
> zadowolona :-)I estetycznie i uzytkowo :-D

tę żółta widziałam na fotkach ale jakos mnie nie zachwyciła...moze w naturze
wyglada lepiej?
Duże szyszki to fajny pomysł :-)))
A czy... trzeba kupowac kobite i mena by szyszkowało? Bo cos już mało chmiel
pamietam ...i kupując wiesz które jest które? Czy może zaczęli szczepic i
na jednym pniu jest to i to???

--
ewa

95. Data: 2006-02-08 10:22:18

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:

> Po kwitnieniu :-)))))

Czyli jak jeszcze nie kwitły, to nie podcinać?

> Pozdrawiam, Basia (z dereniem, którego nie widać spod śniegu)

Moich też nie widać. Po wczorajszym dniu, to ja nie wiem czy chałupę
jeszcze widać :O

Najpiękniejszą muzyką przed snem

96. Data: 2006-02-08 10:25:58

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ireneusz P. Zablocki wrote:

> [...]
> czerwcu, inni, ze po kwitnieniu a inni ze po owocowaniu. Jesli to krzew
> majacy swobodnie gdzies tam sobie rosnac, to mozesz spokojnie

No i dota;d sobie darowa?am. A one nie kwitna. Pigwa przynajmniej
kwitnie, chociaz jeszcze owocow nie miala, a te derenie nic :(

> [...]
> roku nastepnym ucialem dwa glowne pedy, potem prowadzilem 4 pedy bez
> jakiegos mocniejszego ciecia. Srodek jest pusty a deren wyglada niczym

Zalezy mi na owocach, wygladac moga sobie jak chca.

> Szczerze mowiac nie mam zbyt
> wielkiego doswiadczenia jesli chodzi o prowadzenie roslin. najlepiej mi
> wychodza maliny...

Maliny to prowadza mnie - do coraz nowych miejsc, gdzie moge przesadzic
ich nadmiary :)

http://krycha.kofeina.net choc' nie be;dzie to pewnie mys'l z?ota:
Najpie;kniejsza; muzyka; przed snem
jest mruczenie szcze;s'liwego kota. (F.Klimek)

97. Data: 2006-02-08 11:16:00

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"ewa" <m...@l...com> wrote in news:dscbur$bq6$1@nemesis.news.tpi.pl:

> Duże szyszki to fajny pomysł :-)))
> A czy... trzeba kupowac kobite i mena by szyszkowało? Bo cos już mało
> chmiel pamietam ...i kupując wiesz które jest które? Czy może zaczęli
> szczepic i na jednym pniu jest to i to???

Kobity chmielowe szyszkuja nawet bez menow. Odmiany browarnicze to
wylacznie kobity, tam faceci zbedni sa, a nawet wrecz niewskazani i
tepieni, bo szyszki bez nasion sa duzo lepsze :-D
Zlote to przewaznie tez kobity, ale jak kopiesz dzikiego to juz loteria.. w
kazdym razie samiec nie jest taki ozdobny jak samica ;-)
Pozdrowienia - Ewa

98. Data: 2006-02-08 11:19:41

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak"

> [...]
> Zlote to przewaznie tez kobity, ale jak kopiesz dzikiego to juz loteria..
> kazdym razie samiec nie jest taki ozdobny jak samica ;-)

znaczy jak kupię gdzieś u ogrodnika albo w sklepie to będzie na pewno
samica???

--
ewa

99. Data: 2006-02-08 11:27:20

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ewa" <m...@l...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Ewa Szczęœniak"

> znaczy jak kupię gdzieś u ogrodnika albo w sklepie to będzie na pewno
> samica???

Chyba Cię odeślę do archiwum...poczytaj, co się kupuje w sklepach albo u
ogrodników i jakie jest prawdopodobieństwo, że sprzedają to, co jest na
etykiecie. Nawet w wybitnie renomowanych szkółkach zdarzają się pomyłki, a
co dopiero mówić o zwykłym handlu.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

100. Data: 2006-02-08 11:46:03

Od: "ewa" <m...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Basia Kulesz"

> [...]
> etykiecie. Nawet w wybitnie renomowanych szkółkach zdarzają się pomyłki, a

No tak...zapomniałam...mówię przeciez że wypadłam z obiegu...sama kiedys
róze i drzewka owocowe sprzedawałam ;-)))
Czyli po prostu trzeba nabyc z szyszkami, ot co :-)))

--
ewa

OT - wspomnienie księdza Twardowskiego
kapucie