Witam!

11. Data: 2005-01-10 14:02:53

Temat: Re: Witam!
Od: "T.W." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> napisał w
wiadomości news:Xns95DA902E66B6Bewaszczbioluniwrocpl@156.17.1.3
8...

> Wilgotno, kwaśno.. to jeszcze powiedz, jaka ekspozycja skal.
> Masz szanse na piekny ogrod :-)

Ja to cichutko podejrzewam że to JUŻ jest piękny ogród (jestem pod
urokiem norweskiej przyrody - ech, te mchy, paprocie i bodziszki! I ta
nieprawdopodobnie intensywna zieleń...) I dlatego Magda ma
przechlapane, bo będę ją przekonywać, żeby na tej skarpie nie robiła
rewolucji. I żeby może jednak nie skalniak, a przynajmniej nie to, co
w naszym kraju pod pojęciem skalniaka funkcjonuje.

Pozdrawiam
Ewa

12. Data: 2005-01-10 14:39:14

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T.W." <t...@w...pl> napisał w
wiadomości news:cru19i$p3m$1@nemesis.news.tpi.pl...

> [...]

> rewolucji. I żeby może jednak nie skalniak, a przynajmniej nie to, co
> w naszym kraju pod pojęciem skalniaka funkcjonuje.

Ale jeśli to jest naturalna skarpa, to na pagórek z brukowców z krasnalem na
szczycie raczej nie ma szans:-)
A paprocie piękna rzecz, żeby tak jeszcze trochę cieniolubnych
dołożyć...wcale nie musi to być przecież skalniak z _miniaturowymi_
roślinami! Nawet się nie musi skalniakiem nazywać! Ostatnio dziwnie zaczynam
być niechętna kategoryzacji rozmaitych rzeczy;-)

Pozdrawiam, Basia.

13. Data: 2005-01-10 15:01:51

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Basia Kulesz" <b...@i...pl> wrote in

> Ale jeśli to jest naturalna skarpa, to na pagórek z brukowców z
> krasnalem na szczycie raczej nie ma szans:-)

A kto mówi o krasnalach?
Trolle jeœli już :-)

> A paprocie piękna rzecz, żeby tak jeszcze trochę cieniolubnych
> dołożyć...wcale nie musi to być przecież skalniak z _miniaturowymi_
> roślinami!

Może być bardzo fajna rzecz, jest trochę cieniolubnych całkiem ładnie
kwitnšcych roœlin na takie siedliska :-)

> Nawet się nie musi skalniakiem nazywać! Ostatnio dziwnie
> zaczynam być niechętna kategoryzacji rozmaitych rzeczy;-)

Ciekawe, dlaczego? :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.
PS. Jaki masz kolor kwiatów? :-D

14. Data: 2005-01-10 15:57:57

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote:

> Winorosle w Norwegii moga sie nie udac :-)

Nie mówcie Januszowim, bo jeszcze skłonny pojechać i osobiście
wypróbować :-)

Pozdrawiam, witając jednocześnie Magdę na grupie,
Grzesiek
--
Pewien starzec zamieszkały w Persji,
Do szczególnej miał skłonność perwersji:

15. Data: 2005-01-10 16:11:38

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Paprocie dzikie ,same przywedrowaly z pobliskiego lasu ,a paproci chce
sie
> pozbyc bo rosnie tam jeszcze bluszcz ,ktory sie okropnie "dusi" pod
nimi.No
> i poza tym mam juz wstepny projekt na skalniak.

A moze jednak znajdzie sie tam miejsce dla starej paproci :-)
Pamietaj ze Ona tam byla przed Toba i już dawno zaklepala sobie to miejsce
;-)

> Ja sobie tez;) jak jest mokra ziemia to fajnie sie po nim zjezdza na
ulice,
> a zeby cos posadzic to nalezy sie przypiac linka taternicza :)

No to prosimy o zdjęcie !!!

> W poludniowej Norwegii ,

To bajka :-)

Serdecznie Miłka

PS.: Witaj i rogoszcz sie jak u siebie :-)

16. Data: 2005-01-10 16:27:25

Temat: Odp: Witam!
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:4BvEd.79815$m...@f...columbus.rr.com...

> Winorosle w Norwegii moga sie nie udac :-)

W południowej Norwegii są regularne winnice. :-)
Pozdrawiam ;-)
Janusz

17. Data: 2005-01-10 17:15:26

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilka" <l...@t...pl> napisał w wiadomości

> Witaj!
> Czy masz już jakiś pomysł na ten ogród, a szczególnie na tę część
> z paprociami? Co na ich miejsce?
> Może najpierw usuń chwasty między paprociami,ewentualnie posadż coś
> między nimi.
> Jak zrozumiałam,ta skarpa jest cienista, więc jakieś krzewy lubiące
> cień.
> Na pewno wymyślisz coś fajnego.
> Powodzenia- Lilka

Ciekawe jaki to gatunek paproci, podejrzewam, że chwastowaty panoszący się
wszędzie więc lepiej niech sobie w naturze rośnie, a ze skarpy się go
pozbądź. Może spróbuj wiosną pędzlować je bardziej stężonym roztworem
Raudapu np 1:1, tak samo z chwastami których nie udało się do tej pory
wytępić, trochę pracochłone, ale jesli pędzel bedzie większy to nawet tak
źle to nie idzie :)

Pozdrawiam i witając jednocześnie Cię na grupie :)
Kaśka

18. Data: 2005-01-10 18:55:11

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tam, gdzie rosną paprocie i bluszcz większość roślin skalniakowych nie
> będzie rosła. One potrzebują słońca.
>
> --
> Krycha&Co(ty)

Stanowiska słoneczne owszem preferują,
jednak np. u mnie rosną pod ścianą północną
i kwitną, gdy nadejdzie ich pora.

Pozdrawia z cienia boletus

19. Data: 2005-01-10 19:05:15

Od: "Magdala" <M...@o...no> szukaj wiadomości tego autora

Kochani!
Dziekuje ,ze cieple przywitanie ,widze ,ze moje
"mordowanie" paproci zrobilo niezly szum na grupie;)Sprobuje teraz
odpowiedziec na wszystkie pytania.
Skarpa jest bardzo sloneczna .Soczysta norweska zielen na niej
niewystepuje:)
Skrybo Ogrodowy- dziekuje za obrazowe wyjasnienia ,pomysl bardzo dobry ale
skarpa sklada sie z dwoch wielkich skal ,jedna jest wyzej i jakos tak
dziwnie niesymetrycznie wygladaja,maja jednolita fakture i sa jakby owalne
,chcialabym zachowac ten uklad i "wyrownac" je optycznie kompozycja roslin.
Na gorze kolo duzego rododendrona wymyslilam sobie Picea Glauca "Conica" 3
szt . ,Picea Abies " Nidiformis" tez pare sztuk a na okolo cos plozacego
,oczywiscie trzeba to jakos zakomponowac ,to plozace ma laczyc sie z ta
druga skala po ktorej tez cos bedzie plozylo sie w dol ,wszystko ma sobie po
prostu rosnac, bez zadnych tam ogrodowych krasnali czy rozowych
flamingow..Oczywiscie rozne struktury roslin i kolory.Skarpa jest dosyc
waska a po lewej stronie znajduja sie drewniane schody zreszta do wymiany.
Zdjec wam nie pokaze bo jest naprawde brzydko:))
pozdrawiam Magda

20. Data: 2005-01-10 19:32:41

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> waska a po lewej stronie znajduja sie drewniane schody zreszta do wymiany.
> Zdjec wam nie pokaze bo jest naprawde brzydko:))

Witaj
Skarpa, skaly, paprocie, drewniane schody.......
i mowisz, ze tam jest brzydko? :)))
Pozdrawiam, Krystyna

1000 $
gg padło w Lublinie