Re: Witam i... od razu pytam:-) Dieta japońska?

From: "Adamo 2." <a...@c...com>
Newsgroups: pl.misc.dieta
Subject: Re: Witam i... od razu pytam:-) Dieta japońska?
Date: Sun, 4 Jan 2004 15:05:58 +0100

Użytkownik "Iza Radac'" <i...@i...org> napisał w wiadomości
news:bt8td0$73f$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Owoców prawie się nie jada - można je kupić, ale są koszmarnie drogie i
nie
> występują w tradycyjnych potrawach.
> Warzyw również jest niewiele i nie są to ulubione komponenty japońskiej
> diety (Polakom "brakuje" w tej diecie właśnie warzyw i owoców - nim się
> przestawią ;-)
> W Japoni jada się głównie ryż i ryby, od rana do nocy.

Roczne spożycie warzyw na osobę wynosi w Japonii 105,2 kilograma, troszeczkę
mniej niż w USA (107,7 kg), lecz więcej niż w Niemczech (95,5kg) i Wielkiej
Brytanii (92,8kg).
Powyższe dane świadczą o tym, że Japończycy spożywają więcej warzyw niż
mieszkańcy innych uprzemysłowionych krajów...
źródło: http://glinki.com/?l=SPhL

Oczywiście nie podważam autentyczności przedstawionych przez Ciebie faktów,
jedynie pragnąłbym zwrócić uwagę na następujący fakt:
DIETA JAPOŃSKA to naturalny, nieświadomy sposób odżywiania stosowany przez
osoby zamieszkujące właśnie Japonię, można równie dobrze napisać grubą
książkę o DIECIE POLSKIEJ, czy WŁOSKIEJ, są to również kraje, które
wyróżniają się na tle innych...
Przy czym oczywiście Kowalski z Gdyni z dużym prawdopodobieństwem będzie się
odżywiał zupełnie inaczej niż Nowak z Katowic (pomijając DO/Wege itp.) Więc
być może Twoja znajoma trafiła akurat na osoby spożywające małą ilość warzyw
w diecie? skoro powyższe dane nie potwierdzają tego uogólnienia...

Wracając do Diety Japońskiej, ciekaw jestem na ile Japończycy są świadomi,
że taka nazwa wogóle funkcjonuje. Zapytam jutro znajomego Japończyka, ciekaw
jestem jego odpowiedzi;)))
Osobiście mi się wydaje, że stosowanie takiego modelu żywienia, który jest
naturalny w Japonii u nas nie jest możliwe, ze względu na dostępność i ceny
niezbędnych produktów.

Pozdrawiam,
Adam