Witam-jestem nowy

1. Data: 2004-03-19 18:58:11

Temat: Witam-jestem nowy
Od: "Sławek T." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich grupowiczów.
Jestem pierwsz raz na tej grupie dlatego wybaczcie mi jeżeli coś nie tak.
Dostałem w spadku po dziadku siedlisko czyli gospodarstwo rolne z
podwórkiem jak pustynia. W zeszłym roku zacząłem sadzenie drzew. Sadzonki
kupowałem w szkółce w Kampinowskim Parku Narodowym.Systematycznie je
podlewałem ale i tak połowa wyleciała. I tu moje pytania :
- jaka jest najlepsza metoda sadzenia sosen i świerków na ziemi która nie
jest raczej leśna
- jaka jest metoda pozyskiwania sadzonek winorośli (ja uciąłem kawałki po
dwa oczka wsadziłem do piasku i postawiłem na oknie a niektórzy mówią że
powinienem do piwnicy)
- jak zasilić nawozem naturalnym drzewka owocowe sadzone w zeszłym roku
(dysponuję końskim obornikiem kilkuletnim)
Za wszelkie rady z góry dziękuję.
pozdrawiam
Sławek T. Błonie

2. Data: 2004-03-19 18:59:14

Temat: Re: Witam-jestem nowy
Od: "Nahuelito" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek T." <s...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> podwórkiem jak pustynia. W zeszłym roku zacząłem sadzenie drzew. Sadzonki
> kupowałem w szkółce w Kampinowskim Parku Narodowym.

Sławku,
czy ten park (Kampinowski Park Narodowy) jest w okolicy Kampinoskiego Parku
Narodowego ?

--
Napis w kiblu, trzy metry nad podłogą...
"Jeśli tu dosikasz, zgłoś się do straży pożarnej"

3. Data: 2004-03-19 19:29:52

Od: "Sławek T." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nahuelito napisał(a) w wiadomości: ...
>Sławku,
>czy ten park (Kampinowski Park Narodowy) jest w okolicy Kampinoskiego Parku
>Narodowego ?

Fakt - ja zrobiłem błąd a ty popisałaś(aś) się znajomością języka, ale czy
tylko tyle masz do powiedzenia na grupie bądź co bądź pl.rec.ogrody na
zadane pytania?

4. Data: 2004-03-19 19:37:55

Od: "Nahuelito" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Parku

> Fakt - ja zrobiłem błąd a ty popisałaś(aś) się znajomością języka

chyba geografii, jest wioska - Kampinos niedaleko Błonia
i ... sie tak nie unoś

---
stal żelazo przepiłowywuje
łabędź wodę przepływowywuje

5. Data: 2004-03-19 20:00:55

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:c3ffj6$2lk$1@atlantis.news.tpi.pl Sławek T.
<s...@o...pl> napisał(a):

> Jestem pierwsz raz na tej grupie dlatego wybaczcie mi jeżeli coś nie tak.

Hejka. Dużo ciekawych wiadomości można znaleźć w archiwum grupy, na
stonie grupy i w wyszukiwarkach, nie wspominając książek i czasopism
ogrodniczych.

> Dostałem w spadku po dziadku siedlisko czyli gospodarstwo rolne z
> podwórkiem jak pustynia. W zeszłym roku zacząłem sadzenie drzew.

Gratuluję, masz szanse połknąć bakcyla ogrodowo-działeczkowego. :-)

> - jaka jest najlepsza metoda sadzenia sosen i świerków na ziemi która nie
> jest raczej leśna

Najlepsza jest metoda skuteczna. ;-) Zielonym do góry i w glebę, która
najbardziej odpowiada danej roślinie (wykopać odpowiedni dołek i wymienić w
nim ziemię). Mógłbyś scharakteryzować na czym polega raczej nieleśność
ziemi. :-)

www.winogrona.org

> - jak zasilić nawozem naturalnym drzewka owocowe sadzone w zeszłym roku
> (dysponuję końskim obornikiem kilkuletnim)

Raczej bym się w tym roku powstrzymał z nawożeniem nawet starym
obornikiem ze względu na niewykształcenie dostatecznej wielkości systemu
korzeniowego przez posadzone drzewka. Ewentualnie cieniutko i podlewać.

> Za wszelkie rady z góry dziękuję.

Nie dziękuj powiem Ci szczerze, bo .......
Pozdrawiam literacko Ja...cki
P.S. " Ogrodniku! Sprzedaj krowy, sprzedaj konie , kup zegarek marki
Błonie." :-)

6. Data: 2004-03-19 20:21:56

Od: "Jack" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> chyba geografii, jest wioska - Kampinos niedaleko Błonia
> i ... sie tak nie unoś

Jezeli już tak dbamy o szczegóły to Kampinos jest tak samo niedaleko Błonia
jak i Sochaczewa...a najbliżej mu do Leszna ...;)
ot po prostu wioska na skraju Puszczy

Pozdrawiam
Jack

7. Data: 2004-03-19 20:30:14

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławek T." <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> - jak zasilić nawozem naturalnym drzewka owocowe sadzone w zeszłym roku
> (dysponuję końskim obornikiem kilkuletnim)

Lepiej byłoby na jesieni - ale teraz właściwie też możesz na jeden szpadel
przykopać w niewielkiej odległości od pnia naokoło.

Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2004-03-19 21:01:16

Temat: Odp: Witam-jestem nowy
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Sławek T. <s...@o...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:c3ffj6$2lk$...@a...news.tpi.pl...

Witaj i nie przejmuj się dyrdymałami jakie niekiedy tu najstarsi grupowicz
(Nahuelito) wypisują.

> - jaka jest metoda pozyskiwania sadzonek winorośli (ja uciąłem kawałki po
> dwa oczka wsadziłem do piasku i postawiłem na oknie a niektórzy mówią że
> powinienem do piwnicy)

Teraz uciąłeś czy jesienią?
Jeżeli teraz to na okno. Jeżeli jesienią - to jesienią do piwnicy, a teraz z
piwnicy na okno.
Zajrzyj na stronę www.winogrona.org znjdziesz tam tekst o rozmnażaniu
winorośli.
Pozdrawiam :-)
Janusz

9. Data: 2004-03-20 05:43:35

Od: "Nahuelito" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jack" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Jezeli już tak dbamy o szczegóły to Kampinos jest tak samo niedaleko
Błonia
> jak i Sochaczewa...a najbliżej mu do Leszna ...;)
> ot po prostu wioska na skraju Puszczy

wspomniałem tylko o Błoniu bo kolega Sławek po(d)pisał się: 'Sławek T.
Błonie'

---
stal żelazo przepiłowywuje
łabędź wodę przepływowywuje