Witamina B

1. Data: 2002-06-16 13:06:24

Temat: Witamina B
Od: "Piotrek" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakie produkty zawierają dużo witaminy B?

2. Data: 2002-06-16 14:05:57

Temat: Re: Witamina B
Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <p...@t...pl> napisał w
wiadomości
> Jakie produkty zawierają dużo witaminy B?

A konkretnie to której
B1, B2, B6, B12 ... no chyba ze zadowoli cie
B-compex ale ...to w każdej aptece :-)

Sark

3. Data: 2002-06-16 14:28:33

Od: "Piotrek" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

>A konkretnie to której
>B1, B2, B6, B12 ... no chyba ze zadowoli cie
>B-compex ale ...to w każdej aptece :-)

Interesują mnie raczej produkty naturalnie zawirające witaminę B (warzywa,
owoce itp.), a nie pigułki.

4. Data: 2002-06-16 14:39:48

Od: "Kasia" <k...@r...net.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

> Interesują mnie raczej produkty naturalnie zawirające witaminę B (warzywa,
> owoce itp.), a nie pigułki.

Zobacz tu ,wszystko jest napisane:
Pozdrawiam KAsia

5. Data: 2002-06-16 14:45:29

Od: "Kasia" <k...@r...net.eu.org> szukaj wiadomości tego autora

mialo byc
http://eduseek.ids.pl/artykuly/artykul/ida/3082/

6. Data: 2002-06-16 18:05:32

Od: "Sark" <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotrek" <p...@t...pl> napisał w
wiadomości

> Interesują mnie raczej produkty naturalnie
zawirające witaminę B (warzywa,
> owoce itp.), a nie pigułki.

Czyli wszystkie witaminy z gryp B a nie jakaś
konkretna. Obszerne omówienia masz tutaj:
B12
http://www.resmedica.pl/zdart5996.html

B9
http://www.resmedica.pl/zdart3997.html

B7
http://www.resmedica.pl/zdart2998.html

B6
http://www.resmedica.pl/zdart1997.html

B5
http://www.resmedica.pl/zdart12987.html

B3
http://www.resmedica.pl/zdart11988.html

B2
////Witamina B2, ryboflawina, laktoflawina,
owoflawina, witamina z grupy B, rozpuszczalna w
wodzie, żółty barwnik występujący zarówno u
roślin, jak i u zwierząt.

W organizmie człowieka wchodzi w skład
mononukleotydu flawinowego (FMN) i dinukleotydu
flawino-adeninowego (FAD) - koenzymów wchodzących
w skład enzymów (oksydoreduktaz), które biorą
udział w przemianie glukozy i aminokwasów w
procesach utleniania komórkowego. Odgrywa również
ważną rolę w biochemicznych przemianach w
siatkówce oka.

Nie rozkłada się w czasie gotowania, traci
aktywność pod wpływem światła. Witamina B2
znajduje się w drożdżach, wątrobie, mleku, jajach
oraz w jarzynach. Jej niedobór powoduje zmiany
skórne, tj. zajady, łojotok, zmiany w obrębie
rogówki i jamy ustnej, światłowstręt i zahamowanie
wzrostu.

Dzienne zapotrzebowanie człowieka na w. B2 wynosi
ok. 1-2 mg. Stosowana jest w leczeniu hipo- i
awitaminozy oraz niektórych typów
niedokrwistości.////

B1
////Witamina B1, tiamina, aneuryna, substancja
rozpuszczalna w wodzie. Bierze udział w przemianie
węglowodanów i tłuszczów w ustroju. Rozkłada się
pod wpływem wysokiej temperatury i enzymów
utleniających.

Znajduje się w dużych ilościach w ziarnach zboża,
w mięsie, drożdżach, orzechach, żółtkach jaj i
nasionach roślin strączkowych. Jest także
syntetyzowana w przewodzie pokarmowym człowieka
przez bakterie.

Niedobór witaminy B1 może wystąpić w przebiegu
długotrwałych chorób: biegunek, chorób
gorączkowych, chorób wątroby, przy nadczynności
gruczołu tarczowego, w alkoholizmie lub też przy
jednostronnym odżywianiu.

Ostrą postać awitaminozy B1, zwaną beri-beri,
spotyka się w stanach głodowych oraz u dzieci
odżywianych np. samym ryżem. Cechuje się ona
głównie dolegliwościami neurastenicznymi
(neurastenia), zaburzeniami czucia, osłabieniem
mięśni kończyn dolnych, uogólnionymi obrzękami i
przesiękami do jam ciała.

Witaminę B1 stosuje się w dużych dawkach jako lek
przeciwko zapaleniu nerwów. Dzienne
zapotrzebowanie na tę witaminę wynosi ok. 2
mg.////

////Magnez i witamina B
Kiedy zaczyna brakować magnezu w organizmie,
odczuwa to układ krążenia, kostny, pokarmowy,
nerwowy i mięśniowy. Mogą więc pojawić się ubytki
w zębach i kościach, zaburzenia rytmu serca.
Niekiedy występują napady nerwicowe, zaburzenia
snu, senność, osłabienie, depresja, drżenia
mięśniowe i skurcze mięśni. Od poziomu magnezu
zależy także działanie układu immunologicznego.
Preparaty magnezowe dobrze jest stosować
profilaktycznie w okresie długotrwałego stresu, w
stanach zmęczenia, podczas nasilonej pracy
umysłowej czy fizycznej. Magnez współdziała także
z witaminami B1, B2 i B6, które koją nerwy. Razem
substancje te wspomagają układ immunologiczny i
wpływają na produkcję czerwonych krwinek.
Magnez współdziała także z witaminą A, wapniem,
fosforem./////

Sark

przepisy unijne dotyczace lekarzy
sprzedam pharmindex