Włączanie pralki przez programator czasowy

1. Data: 2004-10-12 08:51:30

Temat: Włączanie pralki przez programator czasowy
Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyszedł mi do głowy pomysł żeby włączać pralkę przez programator czasowy.
Mam taki, do tej pory nieużywany. Bolec uziemienia jest. Czy to mądry
pomysł? Zakładam że moc pobierana przez pralkę zmieści się w dopuszczalnej
dla programatora (2500 W), muszę jeszcze to sprawdzić. Czy pralka przezyje
na takim traktowaniu?

Kasia

1. Data: 2004-10-12 08:59:50

Temat: Re: Włączanie pralki przez programator czasowy
Od: "MSK" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przyszedł mi do głowy pomysł żeby włączać pralkę przez programator
czasowy.
[...]
>Czy pralka przezyje
> na takim traktowaniu?

Ja takie rozwioazanie stosuje z powodzeniem od roku. Pralka nie narzeka i
nie widac niekorzystnego wplywu na nia. Nie wiem tylko czy kazda pralka
takie cos przezyje, ale z drugiej strony nie przychodzi mi do glowy zaden
powod dla ktorego mialoby to byc szkodliwe dla pralki.
Pozdrawiam
Michal Kopec

1. Data: 2004-10-12 09:11:26

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MSK" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> takie cos przezyje, ale z drugiej strony nie przychodzi mi do glowy zaden
> powod dla ktorego mialoby to byc szkodliwe dla pralki.

Wiesz, uczono mnie jak byłam jeszcze dzieckiem że jak coś ma włącznik to się
to włącza do prądu włącznikiem a nie bezpośrednio wtyczką do gniazdka. Jakoś
tak mi się zakodowało, ze inaczej się urządzenie zepsuje a nigdy nie miałam
potrzeby sprawdzać czy tak rzeczywiście jest.

Kasia

1. Data: 2004-10-12 09:23:37

Od: Danny <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Oct 2004 11:11:26 +0200, KasiaA wrote:

> [...]
> tak mi się zakodowało, ze inaczej się urządzenie zepsuje a nigdy nie miałam
> potrzeby sprawdzać czy tak rzeczywiście jest.

Urządzenie się nie zepsuje - na pewno - co najwyżej przypalą się styki w
gniazdku i bolce we wtyczce - włącznik jest skonstruowany zeby włączać - a
gniazdko i wtyczka po to żeby przewodzić a nie włączać.
A w temacie wątku - z punktu widzenia elektryka nie ma żadnych
przeciwskazań żeby włączać wyłącznikiem czasowym o odpowiedniej
obciążalności (no chyba że masz elektroniczny programator - to Ci się nie
uda taka zabawa)...

Danny
http://www.teampoland.prv.pl - internetowy projekt
poszukiwania leku na rak

1. Data: 2004-10-12 09:24:26

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Danny" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> (no chyba że masz elektroniczny programator - to Ci się nie
> uda taka zabawa)...

A dlaczego elektroniczny się nie nadaje?

Kasia

1. Data: 2004-10-12 09:30:31

Od: Danny <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Oct 2004 11:24:26 +0200, KasiaA wrote:

> Użytkownik "Danny" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
>
> A dlaczego elektroniczny się nie nadaje?

Elektroniczny programator w pralce- on musi mieć zasilanie w momencie
wybierania programu - odcięcie zasilania skasuje jego nastawy.

1. Data: 2004-10-12 09:31:06

Od: "spp" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

KasiaA wrote:

> A dlaczego elektroniczny się nie nadaje?

Bo włączanie przez programator w gniazdku powoduje, że programator
"fabryczny" w pralce nie działa.
Tak więc - dokładniej - pralki z opóźnionym zapłonem wbudowanym
fabrycznie muszą być cały czas podłączone do gniazdka pod napięciem.

--
spp
spp(na)op.pl

1. Data: 2004-10-12 09:32:43

Od: "KasiaA" <k...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tak więc - dokładniej - pralki z opóźnionym zapłonem wbudowanym
> fabrycznie muszą być cały czas podłączone do gniazdka pod napięciem.

Ja zrozumiałam, że ten elektroniczny to programator czasowy i że się nie
nadaje. To mnie zdziwiło. Teraz juz wszystko jasne. Dzięki za odpowiedź.

pozdrawiam
Kasia

1. Data: 2004-10-12 09:34:47

Od: "MSK" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

-- > Elektroniczny programator w pralce- on musi mieć zasilanie w momencie
> wybierania programu - odcięcie zasilania skasuje jego nastawy.
Hmmm... tu bym polemizowal... W swojej pralce posiadam programator
elektroniczny (Hoover) i pralka "pamieta" ustawienia, tzn. w przypadku braku
pradu w srodku prania, czy "recznego" wylaczenia z gniazdka, po ponownym
wlaczeniu pralka pierze od tego momentu, e ktorym prad zostal wylaczony, a
nie od poczatku. Nie wiem jak jest w innych pralkach z programatorami
elektronicznymi, wiec nie uogolniam :)
Pozdrawiam
Michal Kopec

1. Data: 2004-10-12 09:49:13

Od: Danny <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 12 Oct 2004 11:34:47 +0200, MSK wrote:

> [...]
> wlaczeniu pralka pierze od tego momentu, e ktorym prad zostal wylaczony, a
> nie od poczatku. Nie wiem jak jest w innych pralkach z programatorami

ale tu chodzi o włączenie prania - u mnie jest do tego celu przycisk start
- muszę ustawić program i nacisnąć przycisk start, więc po samym wybraniu
pogramu i włączeniu zasilania nie wystartuje. Prawdopodobnie po zaniku
zasilania w trakcie prania program się dokończy - ale żeby użyć
zewnętrznego włącznika to bym musiał jednak to pranie rozpocząć - czyli
zalać przynajmniej częścią wody pranie w pralce - mało to komfortowe i po
co??

Danny
http://www.teampoland.prv.pl - internetowy projekt
poszukiwania leku na rak

Gdzie kupić filtr do kawy ?
PRALKA Z PODŁACZENIEM CIEPŁEJ WODY-CO TO?
faq grupy
jakie funkcje powinien spełniać piekarnik ?
zabezpieczenie drzwi balkonowych