Wlasnie ze kwitnie

1. Data: 2002-07-12 13:03:29

Temat: Wlasnie ze kwitnie
Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gdyby kogos to interesowalo, to kwitnie u mnie kilka wrazliwych na mroz
krzewow. W zeszlym roku niektorzy mieli watpliwosci co do zdolnosci tychze do
przetrwania mrozow, a jednak...
1. Prusznik - 90% pedow przemarzlo, ale na wiosne wypuscil nowe i juz kwitnie.
2. Barbula (Caryopteris) - nic nie przemarzlo, tylko jeszcze nie ma kwiatow, bo
to za wczesnie.
3. Hura! - zakwitlo Hebe (nie jestem pewien, ale chyba H. salicifolia). Juz nie
wierzylem, ze to w ogole kwitnie pod polskim niebem.
4. Starsze buddleie (omzyny) kwitna, a w zimie nie przemarzly im nawet liscie
na nieokrytych galazkach. Te najmlodsze (15-20 cm) zginely.
Oby tak dalej.
Pozdrawiam, Mariusz Mieczakowski

2. Data: 2002-07-12 13:28:34

Temat: Re: Wlasnie ze kwitnie
Od: m...@z...szczecin.pl (Majka) szukaj wiadomości tego autora

From: <i...@p...onet.pl>
[...]

U mnie też od kilku lat kwitnie w gruncie hebe, Lavandula stoechas,
Caryopteris, Vitex, laurowiśnia wąskolistna. Zimuje Osmanthus i milin.
Zauważyliście, że w tym roku wszystko kwitnie wcześniej? Już kwiaty mają
budleje, hortensja bukietowa, nachyłki i pysznogłówki, a miliny, barbula i
perowskia mają duże pąki. Dotychczas kwitły w drugiej połowie lata i
jesienią. Czuję, że we wrześniu będziemy mieli drugie kwitnienie tych samych
roślin.
Pozdrawiam
Majka

3. Data: 2002-07-12 14:49:25

Od: "Marek Leda" <l...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<i...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> przetrwania mrozow, a jednak...
> 4. Starsze buddleie (omzyny) kwitna, a w zimie nie przemarzly im nawet liscie

Witam,
Buddleia davidii nie przemarza nie okrywana na Dolnym Slasku, Pomorzu,
a nawet w Malopolsce. Malo tego, w Szczecinie po wojnie masowo dziczal
na gruzach, tworzac geste zarosla!!! Skad zatem watpliwosci?
Buddleia alternifolia uprawiana jest duzo rzadziej, ale rowniez dobrze
znosi zimy na Pomorzu i w Malopolsce.
Intryguje mnie, o co chodzi w informacji, ze "w zimie nie przemarzly im nawet
liscie". Gatunki uprawiane u nas maja liscie sezonowe. No bo czyzby
autor postu uprawial jakis gatunek zimozielony, np. B. asiatica???
Pozdrawiam

Marek Leda

4. Data: 2002-07-13 09:35:45

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
liscie". Gatunki uprawiane u nas maja liscie sezonowe. No bo czyzby autor postu
uprawial jakis gatunek zimozielony, np. B. asiatica???

Już tlumacze. Otoz krzew wyrosl dosc wysoko, dlatego okrylem go do polowy (do
około 1 m). Ponad okrycie wystawaly ulistnione galazki. Otoz niektóre liscie na
nich przetrwaly zywe cala zime. Na wiosne galezie zaczely rosnac, a owe
zimujace liscie zyja nadal. Naprawde. Jest to B. davidii &#8222;Nanho Blue&#8221;,
bardzo
popularna odmiana. Nic nie poradze &#8211; krzew zachowal się jak polzimozielony (jak

np. Berberis buxifolia).
A propos &#8211; co to jest B. asiatica? Jest moze opis gdzies w sieci?
Pozdrowienia, Mariusz Mieczakowski

5. Data: 2002-07-13 09:37:23

Od: <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> perowskia mają duże pąki. Dotychczas kwitły w drugiej połowie lata i
> jesienią. Czuję, że we wrześniu będziemy mieli drugie kwitnienie tych samych

Wcale mnie to nie dziwi, droga Majko, bo Szczecin to klimat typowo morski,
natomiast w moich Gorach Opawskich czasami wieje mrozem z czeskiej strony. Tym
bardziej ciesza mnie te drobne kwatki. Dalej nie mogę znalezc ani Vitexa, ani
Perovskii. Co do Osmanthusa &#8211; masz jakas pstra odmiane czy zielona? Okrywasz na

zime? Kiedys dumalem nad nim w szkolce, ale przestraszylem się zimy. Może
niepotrzebnie, bo wszystkie ostrokrzewy przezywaja u mnie, pstre tez.
Pozdrawiam serdecznie, Mariusz Mieczakowski

6. Data: 2002-07-13 11:13:45

Od: "Marek Leda" <l...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<i...@p...onet.pl> napisał(a):

> A propos ? co to jest B. asiatica? Jest moze opis gdzies w sieci?
> Pozdrowienia, Mariusz Mieczakowski

To jest jedna z zimozielonych budlei. Opis w sieci? Wpisz haslo w Google,
a otrzymasz 345 rekordow. Na stronie Missouri Bot. Gard. jest m. in
szczegolowa ilustracja.
A rodzaj Buddleja obejmuje az 100 gatunkow (bez mieszancow i odmian!!!),
z czego az 14 bylo lub jest uprawianych w Polsce.
Pozdrawiam

Marek Leda

7. Data: 2002-07-13 11:14:40

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> Wcale mnie to nie dziwi, droga Majko, bo Szczecin to klimat typowo morski,

Nie wiem czy morski( Szczecin do morza ma ponad 100 kilometrów ) ,myślę
jednak że nie typowo.
Np. w Kołobrzegu także powinien być klimat typowo morski a chyba w
Szczecinie jest klimat łagodniejszy. (Kołobrzeg obmywa zimny prąd wody ).
Duży jest wpływ oczywiście Zatoki
Szczecińskiej .
Mieszkałem tam przez 5 lat i zim prawie nie było , wszystko zawsze wcześniej
kwitło ,platany na ulicach itd ...

A przy okazji córka jest w fiordach i podobno zimno ;-))

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

8. Data: 2002-07-14 07:30:04

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <i...@p...onet.pl> napisał
> bardziej ciesza mnie te drobne kwatki. Dalej nie mogę znalezc ani Vitexa,

Mogę Ci dać. Planuję jakiś wyjazd za kilka tygodni w Polske to mogę gdzieś
po drodze zostawić.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

9. Data: 2002-07-14 07:35:51

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Leda" <l...@p...gazeta.pl> napisał
> Buddleia davidii nie przemarza nie okrywana na Dolnym Slasku, Pomorzu,
> a nawet w Malopolsce. Malo tego, w Szczecinie po wojnie masowo dziczal
> na gruzach, tworzac geste zarosla!!! Skad zatem watpliwosci?

Minionej zimy zmarzła mi kolejna budleja :-(. Nie
pamiętam, która to już z kolei.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2002-07-14 09:35:16

Od: "Ewa Nilsson" <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> iscie". Gatunki uprawiane u nas maja liscie sezonowe. No bo czyzby
> autor postu uprawial jakis gatunek zimozielony, np. B. asiatica???

Na południu Fracji widzałam szpalery z budleji Dawida które w tamtejszych
warunkach są w pełni zimozielone. Zapewne jest to wypadek podobny do np lwiej
paszczy która u nas jest rosliną jednoroczną a w Afryce północnej skąd
(chyba) pochodzi - byliną lub półkrzewem.
Wracając do budleji - nawet we Francji przycina się je wiosną bardzo krótko,
mimo że nie przemarzły - wtedy lepiej kwitną.
Pozdr. Ewa

KWIATY-wydanie o Storczykach
Co to takiego brunatnego(plama) na owocach agrestu?
"Entomologia lesna" - 1927 rok wydania, na sprzedaż
moje borówki amerykańskie
Co to za zapach?