Włókniak - usuwać czy nie?

1. Data: 2001-05-30 15:27:23

Temat: Włókniak - usuwać czy nie?
Od: "Przemek" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam - jeśli ktoś z Was czuje się kompetentną osobą potrafiącą odpowiedzieć
na moje pytanie, to z góry dziękuję!

Jest sobie osoba, która poszła z pewnym problemem do hirurga i ten oznajmił
jej, że ten problem to włókniak i że bez problemów może go w gabinecie
usunąć, założy parę szwów i będzie po sprawie.
Teraz właśnie pytanie, czy lepiej to usunąć, czy może lepiej zostawić?
(nie jest to bardzo duże a znajduje się na plecach, więc zbytnio nie
przeszkadza).
Proszę, doradźcie w miarę szybko!

2. Data: 2001-05-30 18:34:01

Temat: Re: Włókniak - usuwać czy nie?
Od: "Przemek" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam wszystkich chirurgów, którzy nie chcą być "hirurgami" a tak ich
nazwałem ;-)

3. Data: 2001-05-31 08:49:00

Od: "shimon" <s...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Przemek" <c...@d...alter.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> przeszkadza).
> Proszę, doradźcie w miarę szybko!
>
> Wlokniak-zmiana lagodna.W 90% mozna takie rozpoznanie z badania
klinicznego.Jednak 100% pewnosc bedziesz mial dopiero po usunieciu i badaniu

4. Data: 2001-06-01 20:15:02

Od: "Przemek" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?

5. Data: 2001-06-02 21:05:58

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przemek napisał(a):

> ma ktoś jeszcze jakieś sugestie?

Ja miałam kiedyś dwa na nogach...Dermatolog mi powiedział, że to się zrobiło od
urazu i że może to kosmetyczka usunąć...Nie przypominam sobie, żebym doznała
jakiegokolwiek urazu...po prostu" to" mi się samo zrobiło...Miałam w domu lapis
i nim wypalilam te włókniaki.

--
Pozdrawiam, Kaja

" Ćwiczenie czyni mistrzem; wprawa prowadzi
do doskonałości"

6. Data: 2001-06-03 09:06:19

Od: "Przemek" <c...@d...alter.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
doznała
> jakiegokolwiek urazu...po prostu" to" mi się samo zrobiło...Miałam w domu

tego, o którym mowa raczej nie będzie się dało w ten sposób usunąć - raczej
trzeba wyciąć.

7. Data: 2001-06-05 17:48:18

Od: "EdziaB" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W marcu ubiegłego roku miałam chirurgicznie usuwanego włókniaka znajdującego
się nad kolanem. Po około miesiącu od zabiegu, po dokładniejszym zagojeniu
się rany i powrocie do normalnego kolorytu, ze zdumieniem zauwa żyłam
swojego włókniaka, no może nieco mniejszego, ale tak samo twardego jak
poprzedni. Chirurg stwierdził, że zmianę usunął w całości (pokazał mi nawet
wynik badania) i że jest to przerośnięta blizna - kazał ją smarować
Contratubexem.
Rok później "kulka" jak była tak została, dermatolog do którego się udałam
stwierdził, że to włókniak i polecił nastrzykiwanie preparatem Polcortolon
40 (razem z małuym włókniakiem na udzie, nie ruszanym przez chirurga). Po
kilku zastrzykach we włókniaki, ten nad kolanem trochę się zmniejszył, a ten
z uda znikł, ale cóż z tego skoro równiocześnie doszło do wchłonięcia
otaczających go tkanek, tak, że mam cieny punkt (strup po iniekcjach ?) w
otoczeniu ścieniałego i lekko wklęsłego pierścienia.
W tej chwili jestem rozżalona na lekarzy i naprawdę nie wiem co robić:
miałam dwa włókniaki a teraz została mi paskudna wklęsłość w udzie i twarda
kulka nad kolanem, w dodatku z blizną. Nie ukrywam, że bardzo chciałabym się
pozbyć tego włókniaka i tej wklęsłości, ale też boję się, że kolejny lekarz
sprawę tylko pogorszy.

Potrzebuje Glukometr.
Gronkowiec?
zespół nerczycowy-jaka dieta?