do Andrzeja Glowackiego

21. Data: 2003-01-10 15:39:22

Temat: Zapytanie do Naczelnej Izby Lekarskiej
Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Yellow Peril wrote:
From:
Yellow Peril <yellow_peril@wytnij_to.op.pl>

> Andrzeju. W Polsce poradnictwem medycznym zajmują sie ludzie z
> wykształceniem medycznym albo szarlatani; do której grupy TY należysz?
> A może jak tyko wejdziemy do UE zarejestrujesz legalną w UE działalność
> wróżbiarska?

Zapytanie do Naczelnej Izby Lekarskiej.

Czy dozwolona jest praktyka lekarska, polegajaca na udzielaniu porad
medycznych za posrednictwem internetu/ usenetu ?

Czy porady, uznawane przez udzielajacego za medyczne,
sa dopuszczalne za posrednictwem internetu/usenetu,
gdyz osoba ich udzielajaca, dziala anonimowo
i nie jest mozliwa weryfikacja jej tozsamosci ?

Czy Prawo o wykonywaniu zawodu lekarza, dopuszcza udzielanie p[orad
medycznych za poasrednictwem internetu/usenetu
i w jakiej formie ?

Czy dopuszczalne jest anonimoa forma udzielania porad medycznych za
posrednictwem internetu/usenetu ?

I jak te sprawy reguluje prawo i dyrektywy Naczelnej Izby Lekarskiej.

Bo na dzien dzisiejszy mamy taka sytuacje,
ze na grupie dyskusyjnej pl.sci.medycyna

osoba anonimowa udziela odpowiedzi, twierdzac, ze jest to porada
medyczna,
osoba ta dziala anonimowo i brak jest mozliwosci jej identyfikacji,
ani weryfikacji, czy jest lekarzem, jakiej specjalizacji, czy prowadzi
gabinet, czy nie ,
czy jest studentem czy tylko podaje sie za lekarza.

Dodatkowo wymagane jest scisle i sformalizowane okreslenie statusu
porady medycznej, udzielanej przez internet/usenet.

Czy moze jej udzielac kazdy lekarz, czy tylko prowadzacy prywatna
praktyke, czy moze anonimowo, czy musi imiennie,
czy lekarz udzielajacy porady medycznej przez intrnet,
ponosi za nia odpowiedzialnosc w ramach odpowiedzialnosci za blad w
sztuce lekarskiej,
czy w przypadku bledu w zdalnym zdiagnozowaniu, ponosi odpowiedzialnosc,
czy nie.

I jaki w ogole w Polsce jest dopuszczalny zakres porad medycznych
udzielanych przez Internet/Usenet
i czy osoby udzielajace takich porad medycznych nie powinny sie
formalnie zarejestrowac w Naczelnej Izbie Lekarskiej, podajac swoje
adresy e-mail, nicki, numer IP komputera,
aby kazdorazowo mozna bylo zweryfikowac, kto udzielil porady medycznej i
czy byl do tego upowazniony.

Jacek

22. Data: 2003-01-10 16:19:22

Temat: Re: Wniosek do naczelnej izby lekarskiej o imienne ujawnienie sie lekarzy na grupie pl.sci.medycyna
Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jezeli jestes lekarzem, to musisz sie ujawnic i podpisywac imiennie.
> Taki obowiazek wynika z prawa o wykonywaniu zawodu lekarza.

Nie widze zwiazku - nie nastapilo naruszenie prawa wykonywania zawodu -
mylisz sie. I nie pisz mi, ze musze. Musze to ja umrzec , reszta jest
wzgledna. popytaj ludzi, z ktorymi pisze na priv -oni znaja moje namiary -
sa one dla ich wlasnych potrzeb. Na liscie nie musze tego robic. Tutaj
informuje a nie lecze.

> Ustawa nie przewiduje przypadku, gdy lekarz udziela publicznych porad i
> ukrywa swoja tozsamosc.

Natomiast na kazdym spoczywa obowiazek udzielania pomocy - bezplatnie !!! To
sie nazywa powolanie i ma zwiazek z kodeksem etyki zawodowej. Prosze , aby
ktokolwiek oprocz Ciebie podal, w ktorym miejscu JA naruszylem ustawe. Na
marginesie - osoby z listy, ktore napisaly do mnie na priv znaja moje imie,
nazwisko, wiedza jak wygladam, z jakiego miasta jestem i gdzie jest moja
strona internetowa. Spytaj, czy naruszylem tajemnice lekarska. Tusia,
Szanna, pare innych osob - mozesz pytac. A co do ustawy - ustawa tego nie
zabrania - slaby jestes z prawa.

> Reklamujesz okulary do komputera, reklamujesz sztuczne lzy.
> Musisz sie okreslic, czy jestes handlowcm, czy lekarzem, czy studentem
> medycyny
> i kazdorazowo podpisywac sie imiennie,
> aby twoje porady nie byly szkodliwe i nie wprowadzaly w blad.

Ja odpowiadam za swoje bledy - jesli Tobie zaszkodzilem - podaj mnie do
sadu - juz sie ciesze. Tylko pamietaj, ze bedzie rewanz o straty moralne -
uwazaj - nie bedzie tanio.
Podaj przyklad, gdzie reklamowalem okulary do komputerea ( takowe nie
istnieja, ale Ty sie nie znasz ). Szkoda ze myslisz reklame z informacja,
ale to Twoj problem.
I zapamietaj sobie, ze ja tutaj NIC NIE MUSZE, to jest tylko MOJA dobra
wola, ze odpowiadam ludziom, ktorzy maja problemy - w przeciwienstwie do
Ciebie, ktory tylko maci piane.

Dlatego kopia zostaje wyslana do Naczelnej Izby Lekarskiej,
> aby zobowiazal wszystkie osoby, udzielajace porad przez internet,
> podajace sie za lekarzy, do ujawnienia sie z imienia, nazwiska i
> specjalizacji,
> aby te opinie mogly podlegac weryfikacji.

Mozesz mnie straszyc ile chcesz. NIL nie ma prawa mnie do tego zobowiazac. A
na marginesie - do swojej OIL juz wyslalem informacje o Tobie - maja inne
rzeczy do roboty niz czytac cos chorego ( wybacz ).

Dochodzi bowiem do absurdalnej sytuacji, ze anonim podajacy sie za
> lekarza, udziela porad medycznych, a nie jest mozliwa weryfikacja,
> czy jest lekarzem, czy nie,
> a dodatkowo krytykuje inne opinie,
> jakkolwiek w obu przypadkach nikt z uczestnikow grupy nie ma mozliwosci
> zweryfikowania,
> kto na grupie jest lekarzem, kto studentem medycyny,
> a kto sie za takiego podaje.

Absurdem sa Twoje wypowiedzi, a zwlaszcza porady. Mozesz przedstwic swoje
kwalifikacje? Nie interesuja mnie linki do stron, ani literatura. TWOJE
KWALIFIKACJE. Potem pogadamy.

> Dlatego Naczelna Izba Lekarska jest wlasciwa organizacja,
> aby wprowadzila standard,
> ze porady lekarskie, medyczne, udzielane publicznie przez internet, moga
> byc uznawane za lekarskie, tylko wtedy, gdy osoba ich udzielajaca,
> podpisuje sie imieniem i nazwiskiem, podajac numer swojego telefonu,
> nazwe specjalizacji,
> aby w przypadku, gdy porada ewentualnie zaszkodzi, lub nieujawnione
> zostaly dzialania, skutki uboczne,
> mozna bylo szybko interneniwac i skontaktowac sie bezposrednio, czyli
> przez telefon z osoba, ktora porady udzielila.

Na mojej stronie internetowej jest informacja, ze udzielam porad przez
internet. Roznica polega na zrozumieniu slowo porada i slowo leczenie. Ty
tego nie rozumiesz.

> Dlatego wszystkie porady lekarskie przez internet, musza byc podpisane
> imiennie i weryfikowalne.

Zawnioskuj do ustawodawcy

> I Naczelna Izba Lekarska moze opracowac status lekarza udzielajacego
> porad przez internet, wykonujacego odplatne/bezplatne konsultacje
> z wykorzystaniem internetu/usenetu.

Nie ma i nigdy takiego prawa miec nie bedzie, tak samo, jak nie wolno jej
ingerowac w moj sposob leczenia i moje honorarium. A moze ja to robie za
darmo dla Owsiaka?

> Prejrzalem zagraniczne grupy dyskusyjne i te medycyczne i lekarze za
> granica nie ukrywaja swojej tozsamosci, gdy udzielaja porad.

Jak najszybciej sie tam przenies.

> Ukrywanie tozsamosci, podwaza zaufanie do branzy, do wiedzy i niestety
> umozliwia ukrywanie sie za internetowa anonimowoscia.

Sugerujesz mi oszustwo?

> Kazda porada, ktora jest autorytarna, a udzielana przez anonima,
> moze prowadzic do okreslonych nastepstw i stad wazne jest, aby
> udzielajacy porady, dzialal jawnie, a nie anonimowo
> i za kazda swoja porade ponosil odpowiedzialnosc.

I ponosze, w przeciwienstwie do Ciebie.

> Jak widac, dziesiatki lekarzy jest zainteresowanych udzielaniem porad
> medycznych za posrednictwem internetu i dobrze by bylo opracowac
> standardy, umozliwiajace wykonywanie takich porad w formie w spelni
> profesjonalnej, czyli jawnej, a nie anonimowej.

Powtarzasz sie w kolko.

I co jeszcze wymyslisz?

casus

23. Data: 2003-01-10 16:36:02

Temat: Re: do Andrzeja Glowackiego
Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Yellow Peril wrote:
>
> Andrzeju. W Polsce poradnictwem medycznym zajmują sie ludzie z
> wykształceniem medycznym albo szarlatani; do której grupy TY należysz?
> A może jak tyko wejdziemy do UE zarejestrujesz legalną w UE
> działalność wróżbiarska?
>
> --
> Yellow Peril
> 38 milionów Polaków zna się na medycynie i piłce nożnej.
> Normalną więc wydaje się krytka jakiej podlegają lekarze i terner
> reprezentacji.

Po pierwsze, podawanie porad medycznych przez lekarza ukrywającego się za
pseudonimem, jest dla mnie osobiście niedopuszczalne (ta uwaga jest
kierowana między innymi do Ciebie). Jeśli zaś chodzi o ten problem w ujęciu
ogólnym, to cytowałem wcześniej fragment Netykiety, w którym podane było, do
czego prowadzi taka anonimowość. Z tezami tam zawartymi, absolutnie się
zgadzam.

Po drugie, prowokacyjne sygnaturki, jakich Ty używasz, są dla mnie osobiście
co najmniej nie na miejscu. Czyż nie lepiej byłoby tam umieścić coś
sympatyczniejszego? Parafrazując Twoją zapytam, czy Twoim zdaniem na piłce
nożnej zna się tylko trener reprezentacji a jeśli nawet tak, to czy nikt nie
ma
prawa go krytykować?

Po trzecie, internetowa grupa dyskusyjna to nie jest poradnia przyszpitalna
gdzie porad udzielają lekarze - jak to insynuujesz w Twojej wypowiedzi. To
jest miejsce, gdzie absolutnie każdy, kto zachowuje się kulturalnie ma prawo
głosu. Przepustką do dyskusji tutaj, nie jest dyplom lekarza - co niektórzy
lekarze
na siłę próbują forsować, tylko kultura, której niestety właśnie tej grupie
lekarzy
brakuje.

Któryś raz z rzędu podaję tematykę grupy pl.sci.medycyna:

Medycyna tradycyjna i niekonwencjonalna. Nowinki ze swiata lekarzy,
rzadkie przypadki, trudne pytania, kontrowersyjne metody, praktyczne
rady, moralne dylematy. Dyskusje zawodowcow i amatorow.

Źródło: http://www.usenet.pl/opisy/pl.sci.medycyna

Po czwarte, wyśmiewanie się z medycyny alternatywnej, wrzucanie wszystkiego,
co jest w niej zawarte jej do jednego worka, nazywanie jej szarlatanerią,
wróżbiarstwem bardzo źle świadczy o danym lekarzu. Moim zdaniem świadczy to,
o jego wąskich horyzontach myślowych. W dodatku jest próbą ośmieszania jego
kolegów po fachu, bo przecież tysiące lekarzy na całym świecie zajmuje się
homeopatią, akupunkturą, irydologią, ziołolecznictwem i bóg wie czym
jeszcze.

Pozdrawiam, andrzej

24. Data: 2003-01-10 18:03:53

Od: Yellow Peril <yellow_peril@wytnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Andrzej Glowacki w wiadomośi <avmsub$rbp$1@news.onet.pl> napisał/a:
> [...]

Andrzeju, czy moje pytanie wydało ci się zbyt trudne, skoro nie
odpowiedziałeś na nie?

25. Data: 2003-01-10 18:41:04

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Andrzeju, czy moje pytanie wydało ci się zbyt trudne, skoro nie
> odpowiedziałeś na nie?

Nie, nie jest to dla mnie trudne w ogóle. Nie należę do żadnej z tych dwóch
grup, które wymieniłeś. Nie prowadzę gabinetu lekarskiego i nie uprawiam
żadnego rodzaju szarlatanerii. Wydaje mi się, że jest to oczywiste dla
każdego uczestnika tej grupy - z kilkoma wyjątkami. Interesuję się medycyną
i w związku z tym, jest czymś naturalnym, że lubię z przyjaciółmi a także z
użytkownikami Internetu na te tematy rozmawiać. Czy jest to Twoim zdaniem
zabronione? Dlaczego nie potrafisz tego uszanować? Osobiście wydaje mi się,
że nie tylko to nie jest zabronione, lecz przeciwnie, jest to bardzo
wartościowe zainteresowanie. Z całą pewnością nie mniej wartościowe niż
interesowanie się piłką nożną, militariami, itd.

Tak na marginesie, pytać można zawsze, ale żądanie odpowiedzi, to już jest
pewien nietakt.

Pozdrawiam, andrzej

26. Data: 2003-01-10 20:04:52

Temat: Re: Naruszanie praw obywatelskich na grupie medycyna - Re: do Andrzeja Glowackiego
Od: Yellow Peril <yellow_peril@wytnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz w wiadomośi <Pine.GSO.4.50.0301102108150.22296-
100000@dorota.am.torun.pl> napisał/a:

> jest propozycja stworzenia grupy moderowanej ale nie moge
> sie doczekac nad decyzja co do glosowania na ten temat

Pisz RFD zmiana statusu grupy- jeśli chcesz pomocy daj znać :-)

27. Data: 2003-01-10 20:08:56

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

jest propozycja stworzenia grupy moderowanej ale nie moge
sie doczekac nad decyzja co do glosowania na ten temat

Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz
PGP Key IDs: DH/DSS:0xF3EED8AF

28. Data: 2003-01-10 20:18:10

Od: "WiseMan" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam pytanie. Jak przebiega takie glosowanie? Jak sie oglasza nowa grupe?

--

\/\/ I S E |\/| A N ;-)
Wiedza nie ma wlasciciela. Ludwik Pasteur

29. Data: 2003-01-10 20:26:20

Od: Yellow Peril <yellow_peril@wytnij_to.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

WiseMan w wiadomośi <avn9po$h55$1@news.tpi.pl> napisał/a:
> [...]
>
> --
>
> \/\/ I S E |\/| A N ;-)
> Wiedza nie ma wlasciciela. Ludwik Pasteur

Poczytaj co piszą na grupie pl.news.nowe-grupy to się dowiesz
wszystkiego dokładnie.

30. Data: 2003-01-10 22:51:40

Od: "MarkBarnes" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
A coz to znowu za oszolomiony wielbiciel donosu??????, kolejny post gdzies
tam wysyla?????, a to mu telbank sie nie podoba, potem jakies brednie o
obowiazkach,
chory czy troll?
mb

dziwne dolegliwości