Woda filtrowana odwróconą osmozą - czy to zdrowe ?

11. Data: 2002-07-09 13:04:49

Temat: Re: Woda filtrowana odwróconą osmozą - czy to zdrowe ?
Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:agem8v$i7r$1@news.mch.sbs.de...
> składników
>
> No coz, po tej wypowiedzi, a zwlaszcza po ostatnim cytowanym zdaniu ja
> pasuje. Trudno dyskutowac z takimi "argumentami".
> Gratuluje "uctwa" i zycze zdrowia ;-))))

No to właściwie swój plan minimum osiągnąłem. Oszołomów należy gonić, bo
inaczej wszędzie będzie poziom dyskusji jak Radiu Maryja czy LRP.
Problem wody istniał już za Gierka i słynny z wyśmiewania plan zawrócenia
Wisły miał swoje uzasadnienie. Dzisiaj Polska ma zasoby wody pitnej mniejsze
od Egiptu. A stratedzy jednego z naszych zaprzyjaźnionych mocarstw szykują
się do wojny nie o dostęp do ropy, ale o dostęp do wody...co przewiduje się
w najbliższym 10-leciu. Już dzisiaj 1 mld ludzi nie ma dostępu do wody,
nawet takiej z Wisły...

JFK

12. Data: 2002-07-09 13:05:33

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan F. Kurkiewicz" wrote:

> Wstęp o wodzie....

snip

> Jak o tym słusznie przekonujš reklamy, pralki i zmywarki pracujš
> skuteczniej, kiedy woda jest miękka.
To nie pralka pracuje skuteczniej a proszek dziala efektywniej.
W twardej wodzie efekt spieniania sie mydla, proszku jest zmniejszony.

Można więc do niej dodawać specjalne
> substancje zmiękczajšce, w postaci proszków lub płynów - bšdź, co jest
> znacznie tańsze, montować narurowe filtry z wkładami zmiękczajšcymi wodę.
Mozna tez uzywac proszkow, ktorym to nie przeszkadza.
Twardosc wody sie nie zmienila od lat, a pralki sa znane od 50 lat
(franie a potem automaty).

Do
> [...]
> typu filtry sš jednakże przeznaczone głównie do biur i instytucji
> użyteczności publicznej. Coraz powszechniejsze uznanie zyskujš zestawy
> filtracyjne tzw. odwróconej osmozy, dajšce wodę najczystszš. Montuje się je
> na ogół bezpośrednio w podzlewozmywakowej szafce kuchennej. Woda jest
> czerpana z wylewki, zamontowanej bezpośrednio na zlewozmywaku lub na blacie
> szafki znajdujšcej się obok niego. Filtry można montować również na
> bateriach prysznicowych lub prysznicowo-wannowych. Tak oczyszczona woda nie
> wysusza skóry, a kšpiel staje się przyjemniejsza i zdrowsza.

Filtry sa ok, ladnie wygladaja, gdy sa zamkniete, nieprzeroczyste.
Ale juz po rozkreceniu filtra po kilku dniach, tygodniu, widac ta maz,
mul, zanieczyszczenia.
Ale woda ze zrodla tez zawiera mul, zanieczyszczenia i osad.
Dlatego dobrze jest wode gotowac w czajniku metalowym, ktorego scianki
wiaza kamien kotlowy, trwale osadzajacy sie w naczyniu i czym go jest
wiecej, tym aktywniej dziala na sole rozpuszczone w wodzie i wiecej ich
sie osadza w czajniku podczas gotowania.

Niestety w naczyniach plastikowych nie zauwazylem wytracania sie
kamienia kotlowego i osadzania na sciankach, a nawet filtrze, dlatego
nie wiem co sie z nim dzieje podczas gotowania.

Jacek
--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).

13. Data: 2002-07-09 13:12:38

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> kamienia kotlowego i osadzania na sciankach, a nawet filtrze, dlatego
> nie wiem co sie z nim dzieje podczas gotowania.

A ja wiem :-) to co się miało wytrącić wypijamy, niestety.
Ale na rynku jest bardzo mało klasycznych czajników elektrycznych,
metalowych w dodatku bez grzałki.i schowanej w grubym dnie. Woda w takim
czajniku gotuje się dłużej i w całej objętości.

JFK

14. Data: 2002-07-09 13:27:04

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> napisał w wiadomości

> No to właściwie swój plan minimum osiągnąłem. Oszołomów należy gonić,

Kolego, a dlaczego mnie obrazasz? Na temat wad i zalet filtrow mozemy
dyskutowac lub nie, ale nie odpowiadaj mi po chamsku, ok?

> inaczej wszędzie będzie poziom dyskusji jak Radiu Maryja czy LRP.

Tematyka RM jest zdaje sie ci bliska? Podobny poziom argumentowania, rowniez
niewiadomo skad wziete "fakty", podobny sposob dyskusji...

J.

15. Data: 2002-07-09 13:27:19

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> szykujš się do wojny nie o dostęp do ropy,
> ale o dostęp do wody...co przewiduje się
> w najbliższym 10-leciu. Już dzisiaj 1 mld ludzi

Ten tego ... jakby to skomentować ... może lepiej nie komentować? Jest już
wystarczająco OT i oszałamiające ?

Leszek

16. Data: 2002-07-09 13:28:23

Od: Jacek <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jan F. Kurkiewicz" wrote:

snip ..

> Składniki mineralne czerpiemy z pożywieniem za nie z wodš.

Trudno sie z powyzszym zgodzic.
Czy chcesz na sobie przeprowadzic eksperyment spozywania wody
pozbawionej soli mineralnych przez 1 rok.

Czym jest w koncu osteoporoza, jak nie demineralizacja szkieletu
kostnego czlowieka.
Przeciez profesor Kokot juz 5 lat temu pisal o roli nerek w
przeciwdzialaniu wyplukiwania soli mineralnych z organizmu i wskazywal
zagrozenia wynikajace z nieprawidlowej pracy nerek.

W koncu pierwotnym zrodlem soli mineralnych w diecie czlowieka byla woda
pita z rzek, zrodel, studni
a nie demineralizowana.

Jacek
--
World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
fit to solve NP problems (knapsack algorithm).
Setting 3D holograms generating 4D-space environments.
Holographic 3D Projector - 3DTV (SM)

17. Data: 2002-07-09 13:52:30

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> napisał >
> Ten tego ... jakby to skomentować ... może lepiej nie komentować? Jest już
> wystarczająco OT i oszałamiające ?

Jak Panu Leszkowi wiadomo, punkt widzenia zależy
od punktu siedzenia :-)...
Temu OT poświęcone było utajnione posiedzenie naszego Senatu, ale kto by się
tam wodą zajmował... lepsza jest aborcja oraz życie poczęte. Ale proponuję
wpisać po polsku w wyszukiwarkę słowo "woda" i popatrzeć, a już najlepiej
wpisać w języku angielskim, nie powiem, że żydowskim bo zostanę posądzony o
antysemityzm:-)
To dopiero temat ...
JFK

18. Data: 2002-07-09 13:58:06

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W koncu pierwotnym zrodlem soli mineralnych w diecie czlowieka byla woda
> pita z rzek, zrodel, studni
> a nie demineralizowana.

Wie Pan, ja mam 55 wiosen, a wodę filtrowaną
poznałem na kontrakcie w Indiach, kilkanaście lat temu, kiedy w Polsce była
lemoniada w butelkach na korek z gumy... Jak jest jakoweś sympozjum to z
włosami to ja jeden jestem, aż mi głupio... a jak byłem na studiach to bez
włosów też był jeden, nasz Profesor :-)
Przytoczył Pan najgorszy polski argument... to jest prehistoria. Ilość
smieci na świecie podwaja się co 5 lat !
Proponuje wycieczkę na stary cmentarz i na nowy. Na jednym leżą sobie 100
latki a na drugim o połowę mniej...

JFK

19. Data: 2002-07-09 14:01:33

Od: "Jan F. Kurkiewicz" <j...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
rowniez
> niewiadomo skad wziete "fakty", podobny sposob dyskusji...

Ja podpisuję się pełnym nazwiskiem, nie jestem z Siemens Inc. i żyje w
konkretnym środowisku zawodowym. Najmniejszy błąd i będę za błazna. Zatem
"fakty" to fakty...
JFK

20. Data: 2002-07-09 14:25:54

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja podpisuję się pełnym nazwiskiem,

Nie jest to wymagane na grupach dyskusyjnych, zreszta jako Jarek P.
wystepuje w polskim usenecie od jakichs 6-7lat, ale jesli ci na tym
zalezy.... ponizej masz pelny podpis.

> nie jestem z Siemens Inc.

A jaki zwiazek z tematem ma to, gdzie pracuje?

> i żyje w
> konkretnym środowisku zawodowym. Najmniejszy błąd i będę za błazna. Zatem
> "fakty" to fakty...

A wiec czekam na te fakty. Zwlaszcza na rozwiniecie ponizszych "faktow",
najlepiej wraz z odsylaczami do zrodel tych rewelacji:

Jarosław Przybył
Siemens ICN
TAC2 - Competence Center FASTtlink

Zapraszam na forum 'Zwierzaki'