Woda w jelitach?

1. Data: 2002-08-30 07:10:07

Temat: Woda w jelitach?
Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie
Od pewnego czasu mam problemy z jelitami
Zaczelo sie niestety od antybiotykow bralam az dwa w ciagu miesiaca
Najpierw po szpitalu CET 7 dni potem tydzien pozniez 10 dni przez angine
(ZINNAT) no i niestety po potora tygodnia nagle odstalam biegunke niestety
nagle w nocy
i bole w dole brzucha od tamtej pory 2 dni czuje sie dobrze a potem znowu
w nocy bol takie jakby kolki dziwne
(tyle ze na szczescie coraz slabsze aczkolwiek nie przyjemne)
wczoraj bylam u lekarz ginekologa i lekarz przy okazji zauwazyl ze mam "wode
w jelitach"
Co to znaczy i jak leczyc sie po braniu antybiotykow ?
Dziekuje z gory
zaniepokojona
______________ ICQ#:
39287498 Current ICQ status: + More ways to contact me i See more about me:
______________

2. Data: 2002-08-30 07:23:11

Temat: Re: Woda w jelitach?
Od: "Przemo" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Twoje dolegliwości po antybiotykoterapii ( biegunka, bóle brzucha) mogą
świadczyć o rzekomobłoniastym zapaleniu jelit. Leczenie polega na podawaniu
tym razem innych antybiotyków. Ze względu na cenę pierwszorzutowo podaje się
metronidazol. Skuteczna jest również wankomycyna. Razdę udać się do
internisty, ginekolog nie musi się na tym znać.
Przemo
______________

3. Data: 2002-08-30 07:29:00

Od: "Flowera" <b...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Dzieki, bylam juz u lekarza od razu w ten dzien gdy sie zle pocuzlam
ktory niestety przepisal mi tylko jakies saszetki nie pamietam dokladnie
ale jest to francuski lek rozpoczyna sie nalitere E, i lekarka moja
powiedziala ze to wystarczy, czy skoro objawy nadal sa (choc biegunka juz
sie skonczyla a bole bardzo powoli bardzo ustepuja) odczekac czy znow pojsc
do lekarza czytalam o rzekomobloniastym zapaleniu jelit ale przy tym podobno
wystepuje goraczka
a ja nie mam goraczki
pozdrawiam
Użytkownik Przemo <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:akn6fj$g3h$...@n...onet.pl...
______________

4. Data: 2002-08-30 07:47:25

Od: "Przemo" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście, że może to być zwykła biegunka, która jest częstym powikłaniem
po antybiotykoterapii.Wynika ona z przejściowego zaburzenia równowagi w
składzie fizjologicznej flory jelitowej.Na ogół ulega ona samoograniczeniu.
Skoro objawy powoli ustępują można wstrzymać się od kolejnej wizyty i czekać
na efekty leczenia.
______________
______________

5. Data: 2002-08-31 19:26:10

Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zakazenie Clostridium diphiciale nie musi objawiac sie goraczka. Moga
wystepowac tylko gwaltowne bole brzucha z biegunka wodnista. Jednak
najczesciej jest to powiklanie po makrolidach (Klindamycyna, Erytomycyna
...), a ty piszesz o Zinacie, ktory jest stosunkowo slabym antybiotykiem i
nie powinien byc przyczyna rzekomobloniastego zaplenia jelit. Jezeli chcesz
miec pewnosc mozna wykonac test na obecnosc toksyny CD, w laboratorium
mikrobiologicznym. Jezeli chcesz miec jasny obraz popros o skierowanie na
badanie kalu z uwzglednieniem ilosciowego posiewu w kierunku grzybow (to
dosyc istotne po antybiotykoterapii).
Ale ostatnie zalecenia PZH sa takie, ze nie leczy sie biegunki jezeli objawy
szybko ustepuja, nawet jezeli stwierdzi sie ewidentnie patogenne bakterie
(nie wiem tylko czy to do konca wlasciwe?)
Nie zaszkodzi Trilac lub Lakcid dla odbudowania flory fizjologicznej jelit.

Wioletta Swiatek-Kwapniewska
Witam po wakacyjnych urlopach :)

6. Data: 2002-09-04 19:08:06

Od: "Przemo" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Klindamycyna nie jest makrolidem tylko linkozamidem, a to już jest inna
grupa antybiotyków choć o podobnym mechanizmie działania.Pozdrawiam
Przemo

7. Data: 2002-09-05 14:07:49

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

violeczka wrote:

> Zakazenie Clostridium diphiciale nie musi objawiac sie goraczka. Moga
> wystepowac tylko gwaltowne bole brzucha z biegunka wodnista.

Może przypominać przebieg nieswoistych zapalnych chorób jelit i jeszcze innych
chorób jelit - w przypadku przewlekających się biegunek lub bólów brzucha warto
zawsze mieć na uwadze i tę chorobę, o ile pacjent przeszedł niedawno
antybiotykoterapię.

> Jednak najczesciej jest to powiklanie
> po makrolidach (Klindamycyna, Erytomycyna

To chyba jest inaczej: chętnie występuje po każdej antybiotykoterapii o szerokim
spektrum, o ile w jej składzie nie ma metronidazolu czy wankomycyny. Złą sławę
zyskało po wprowadzeniu linkosamidów (klindamycyny - inna nazwa to
klindamycynowy nieżyt jelit - ładny mi nieżyt mogący skończyć się zgonem!).
Najczęściej widywano rzbł. z. j. po ampicylinie i amoksycylinie - bo były to
bardzo często stosowane antybiotyki o dość szerokim spektrum działania, i chyba
nadal są.

> Ale ostatnie zalecenia PZH sa takie,
> ze nie leczy sie biegunki jezeli objawy szybko ustepuja,
> nawet jezeli stwierdzi sie ewidentnie patogenne bakterie
> (nie wiem tylko czy to do konca wlasciwe?)

Chyba właściwe. Ogromna większość biegunek ma przebieg samoograniczający się i
trwa do 3-4 dni . Interwencja antybiotykiem niewiele pomoże, a grozi rozwojem
rzbł.z.j.

> Nie zaszkodzi Trilac lub Lakcid dla odbudowania flory fizjologicznej jelit.

Nie zaszkodzi - może nie odbuduje flory fizjologicznej, ale na pewno wprowadzi
bakterie skutecznie konkurujące z C. difficile. Bo patomechanizm jest taki, że
wśród normalnej flory jelitowej C. difficile ma trudności z namnażaniem się.
Dopiero gdy tę normalną florę pogonić antybiotykiem, to wtedy C. difficile (na
większość antybiotyków oporna z natury) namnaża się bez konkurencji. Pałeczki z
preparatów Lakcid lub Trilac taką konkurencję odtworzą.

Leszek

Miesnie gladkie skory
myscie sie itp
prosze o pomoc