Wok

1. Data: 2001-10-02 22:20:46

Temat: Wok
Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Mam pytanie gdzie w Krakowie (lub tez wysylkowo) mozna kupic
dobry Wok

Z gory dziekuje
Piotrek

1. Data: 2001-10-02 23:29:23

Temat: Re: Wok
Od: "Vefour" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

zdefinuj "dobry"...... ja bym zaczal od takiego w IKEI, kosztuje malutko
(nie pamietam, ale naprawde niewiele, na pewno ponizej 100 PLN) a dziala.
WMF (warszawa) ma kilka drogich, ale imo badziewie. Poza tym jest sklep
chinski kolo wypozyczalni beverly hills (budynek po prawej, n apietrze kolo
restauracji) na czarnowiejskiej, moze tam cos wiedza.

V.

1. Data: 2001-10-03 06:54:56

Od: "Anka P." <p...@u...pl> szukaj wiadomości tego autora

>ja bym zaczal od takiego w IKEI, kosztuje malutko
> (nie pamietam, ale naprawde niewiele, na pewno ponizej 100 PLN) a
dziala.

ja zaczelam na takim z IKEI i nadal przy nim trwam , kosztuje tylko 39
zl (tyle ja zaplacilam) , a jest naprawde w porzadku , eksploatujemy go
w domu dosc intensywnie i trzyma sie swietnie , jak na razie nie mam
zamiaru ani potrzeby kupowac nowego ,
polecam ;-)

matka

1. Data: 2001-10-03 09:43:19

Od: "Grażyna SZkudlińska" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anka P." <p...@u...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> zl (tyle ja zaplacilam) , a jest naprawde w porzadku , eksploatujemy go
> w domu dosc intensywnie i trzyma sie swietnie , jak na razie nie mam

Te reklamowane w TV ,tz oryginalne, recznie robione woki to moge kupic w
Gdyni, nawet niedaleczko mam, 10 minut autkiem. Jesli nie widzales tej
reklamy, moge sie dowiedziec (cvena chyba ok 100 + koszty wysylki)
Ale jestem mocno zainteresowana przepisami na woka. Ma ktos co ciekawego,
niedrogiego no i przrede wszystkim szybkiego?
Grazyna

1. Data: 2001-10-04 10:44:10

Od: Angel <B...@z...koszalin.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja tez mam taki z Ikei, ale niestety nie jestem zbyt zadowolona. Smazylam w
nim moze ze dwa razy, wszystko sie przypalalo, a do tego teraz
zardzewial..... No i poradzcie co zrobic z takim zardzewialym?? Chyba juz
tylko do kosza, bo chyba rdza zawsze wychodzi na nowo i nie mozna jej
trwale usunac? Chyba ze macie jakies sposoby. Troszke mi go jednak szkoda
wyrzucac... :-)
Angelika

1. Data: 2001-10-04 13:24:14

Od: "JarJar Binks" <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Angel <B...@z...koszalin.tpsa.pl> wrote in message
> Ja tez mam taki z Ikei, ale niestety nie jestem zbyt zadowolona. Smazylam
> nim moze ze dwa razy, wszystko sie przypalalo, a do tego teraz
> zardzewial.....
Przypalalo? Zardzewial? A doczytalas sie w instrukcji, ze przed uzyciem
trzeba go przygotowac przez rozgrzanie do b. wysokiej temperatury woka
smarowanego cienka warstwa oleju? Chodzi o wytworzenie warstwy wegla na
powierzchni - wtedy nic nie bedzie przywieralo - dziala nie gorzej niz
teflon. Moze wiesz, jak wyglada stara, dlugo uzywana patelnia zeliwna? Taka
wlasnie czarna powierzchnie ma miec w srodku Twoj wok.
(Innym sposobem jest prazenie w woku warstwy soli.)
A po myciu przetrzec szmatka namoczona w oleju - nie bedzie rdzewiec.
Pozdrawiam

JarJar

1. Data: 2001-10-05 08:10:58

Od: Angel <B...@z...koszalin.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ajak juz zardzewial to da sie go jakos uratowac??????

1. Data: 2001-10-05 08:34:03

Od: "JarJar Binks" <a...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Ajak juz zardzewial to da sie go jakos uratowac??????

Sprobuj, coz masz do stracenia :) Sczysc dokladnie rdze (mozesz uzyc
drobnoziarnistego papieru sciernego) a dalej jak w poprzednim poscie. Sadze,
ze jesli bedziesz go po myciu konserwowac warstewka tluszczu to rdzewiec nie
powinien.
Aha, i przygotowujac wok do uzycia trzeba go podgrzac do naprawde wysokiej
temperatury (z zachowaniem odpowiedniej ostroznosci) - kilkanascie minut na
duzym gazie to minimum - wtedy z wartewki oleju na Twych oczach bedzie sie
robic warstwa wegla.
Zycze sukcesu

JarJar

1. Data: 2001-10-05 10:02:19

Od: Angel <B...@z...koszalin.tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wybacz jeszcze jedno moje "glupie" pytanie, ale sporo sie juz dowiedzialam od
Ciebie wiec moze i tym razem: Czy podgrzewac go do tej bardzo wysokiej
temperatury, az sie wytworzy ten wegiel to trzeba za kazdym razem przed
robieniem w nim potrawy, czy tylko wystarczy raz??
Angelika

Cannioli
Kurczak jak z KFC?
kurcze ale niepieczone :)